Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Se ratingen på 300 til nå.

Den kommer garantert til å jevne seg bedre ut når den kommer på kino for allmenne folk (inkl. USA). Bare se på stemmegivningen akkurat nå, 90% på 10 og 5% på 1, og omtrent ingenting i mellom disse? Tenker 99% som har stemt ikke har sett filmen enda engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så nettopp Swimming pool. Har sett den før, men da var jeg mindre. Tenkte jeg sku se den nå, å sjekke om jeg skjønt slutten. Men fortsatt føler jeg at den ikke synker helt inn, jeg skjønner egentlig ikke slutten helt.

Noen som har sett filmen og vil forklare meg slutten? :p

Lenke til kommentar

Dæven steike hadde gleden av og se John Cena i The Marine får i kveld og hva kan man si, jeg har sko som har mer skuespillertalent en den mannen, Schwarzenegger er på høyde med Al Pacino i forhold...

Men Robert Patrick var bra, holdt på å flire meg ihjel mer en en gang :!:

Lenke til kommentar

Så nettopp Equilibrium på TVNorge. Den var bra, men det var mange ganger der produksjonsverdiene vandret på kanten mot cheesy, og det var kanskje litt for mye bruk av enkelte virkemidler der. Generelt var den veldig stilig, og hadde en grei historie, men av og til lurte man på om det var samme regissøren som satt i stolen gjennom hele filmen. Hva synes dere?

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Gunkata scenene er jo nydelig.

Stilen, måten Liberia ser ut osv er det som fanger meg med denne filmen.

Det er et par hull i plottet, pluss en viss scene som inkluderer en valp er totalt latterlig satt til livs.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

I starten var det litt for mange "stirre kaldt inn i kameraet"-klipp, og noe av det som skjedde i slåssekvensene var litt dårlig. Gun kata var jo kult, men noen ganger kunne man se at det var noe dårlige green screen-saker på gang i de mer akrobatiske stuntene. Spesielt mot slutten, i gangen før han kommer frem til sverdkampen (unngår spoilere :) ), så går han tom for kuler i pistolene og sparker opp en MG36 over ryggen og i hendene(!), mens han løper forover. Både ideen og utførelsen var bittelitt på kanten for min del.

Det var også noen ganger da eliteagentene plutselig ikke var så elite lenger, f. eks. når Taye Diggs skulle slåss mot han en siste gang bare plukket Bale opp sverdet og drepte han. Men den siste kampen mot Far/Faren var jo bare genial. :D

Lenke til kommentar
Skremmende hvor lik smak vi har til tider, stort sett samme inntrykk jeg hadde av filmen.

Lo godt av musikken og alle de påklistrede "kulewannabe" øyeblikkene hver gang Robert Patrick scener tok til :D

John Cena må være noe av det værste som har fått spille hovedperson i en film.

7960368[/snapback]

Har en liten følse på at dette ikke var siste gangen vi har sett Jonh Cena i en film, men noen må jo fylle de rollene også og cheese action filmer er jo til tider moro og se det også :)

Robert Patrick var stor, skal man se filmen så er det jo på grunn av ham. Den lille talen hans når han går ut av diamantforetningen er jo nesten verdt filmen alene :!:

Men de bommet jo stykt på en av de store klisjeene sånn ca. midt i filmnen. Rett etter han faller ut av bilen og han går opp og støter på Van Buren, når han skal følge etter de igjennom sumpen så slenger Van Buren ut "du har ikke sett hva disse folkene kan gjøre" (eller noe sånt), hvor ble det av "De har ikke sett hva jeg kan gjøre" kommentaren i retur?

Edit: Manglet et ord gitt...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Synes ikke at Equilibrium var noe særlig. Var nesten bare en blanding av 1984 og Brave New World, med lite orginalt, for eksempel var slutten altfor forutsigbar. Men kan ikke si at filmen var dårlig eller kjedelig osv. Den var forsatt ganske bra.

Er ny i denne tråden så vet ikke om Waking Life har blitt nevnt. Hvis ikke skal den sees, flere ganger minst. Noen av dialogene kan være litt klisjé for noen, men det spiller ingen rolle for alt er samlet på en fantastisk genial måte.

En annen orginal film som jeg kan nevne er Stranger than Fiction. Genial, orginal selvom slutten var kanskje litt forutsigbar og "klistret på". Uansett kan jeg ikke tenke meg at den kunne sluttet på noen annen måte, så da må man vel nesten konkludere med at det er en genial film.

Lenke til kommentar
En annen orginal film som jeg kan nevne er Stranger than Fiction. Genial, orginal selvom slutten var kanskje litt forutsigbar og "klistret på". Uansett kan jeg ikke tenke meg at den kunne sluttet på noen annen måte, så da må man vel nesten konkludere med at det er en genial film.

7963750[/snapback]

Hvis den hadde vært virkelig genial, hadde slutten vært uventet samtidig som det hadde vært en logisk forklaring - ikke slik at du selv kunne skrevet den. Et meget godt eksempel på det er Identity.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...