Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Foxx og Farrell har begge gjort sterke roller tidligere (Foxx i Ray og Farrell i Phone Booth, ++), men i Miami Vice er de stein føkkings kalde. Jeg nekter å tro at det finnes verken empati eller sympati for karakterene blant et eneste menneske som ser filmen.

Ja, action-scenen på slutten er halvveis intens. Kameraføringen, lyssettingen, lydene våpenene gir fra seg, alle disse faktorene gir scenen en veldig realistisk følelse. Men det hjelper lite når det er ren tortur å komme seg til denne scenen.

Helt, HELT seriøst, jeg husket ikke *i det hele tatt* hva faen filmen handlet om allerede da jeg gikk ut av kinosalen. Jeg sovnet ikke av, men hjernen min koblet bare helt ut. Jeg satt faktisk bare å stirret inn i lerretet helt til filmen var over.

Nå husker jeg bare noen få ting. Skytescenen, dame som blir kidnappa, båt, kalde fjes, Colin's ekle hår, solbriller, bilen som er på coveret... Husker faktisk ikke mer enn det.

EDIT: ... Og er jeg den eneste i verden som synes steelbooks er stygge? Ryggen dens er jo bare heeeeelt grufull! Og mesteparten av tiden ser du jo nemlig ryggen av coveret. Ryggen, skulderen... Vet da faen hva den heter, den smale stripa man ser når man stapper filmen i hylla, og lar den stå der etter man har sett den. Synes heller de burde gjort som med utgivelsen av Doomsday. Like pen som Steelbook'en fremme på coveret, men den har ikke den stygge siden.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ble helt overasket da jeg fant ut at en vennine av meg ikke hadde sett

Back to the future filmene. Og jeg som trodde de var almennkunnskap :dontgetit:

uansett tvang jeg henne til å se eneren.

men desverre er hun litt treig når det gjelder slike filmer, så hun forstod ikke det hele tidsreisekonseptet :p

Da må du nesten tvinge henne til å se toern. Den er jo hundre ganger verre mtp tidsreisekonseptet.

For ikke å snakke om Terminator 1&2 kombinert. Et liksommindfuck grunnet noe så enkelt som fiksjon :wee:

Det som alltid er underholdende er det lange diskusjonene som oppstår for å prøve å finne feil eller påpeke ting som var ulogisk. Ingenting kan være logisk med tidsreiser.

I den nye Star Trek-filmen er jo tidsreiser brukt til noe som kanskje er litt nyttig i filmverden:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tidsreiser endrer litt av hendelsesforløpet slik at de kan ha filmen som prequel til tidligere Star Trek-filmer, men samtidig bruke tidsreise til å forklare at ting ikke følger helt kontinuiteten/looken til de eldgamle Star Trek-filmene.

Man skal holde tungen rimelig bent i munnen om man skal bruke tidsreiser. Syntes de gjorde det bra i Terminator og veldig bra i første sesong av tv-serien Heroes.

Lenke til kommentar
Har LotR 3 liggende, men frister lite...

:ohmy:

Du veit at du snakker om en film som har ligget på topp 15 på IMDBs top 250 i 5 år, den lå på 4. plass i mange år. Hvor mange filmer som er så høyt oppe på den listen skuffer, huh? HUH?! :p

Synes forøvrig den er av et helt annet kaliber enn resten av LOTR-serien, på maraton ser jeg bare på de to første så jeg får hele bakgrunnen til å nyte 3eren. :D

Eneste jeg ikke har sett på den listen er Terminator 1. Litt irriterende den der.

Lenke til kommentar

Ekstramateriale eg hugsar som vel verdt å sjå:

Idi i smotri: Introduksjonen til regissøren gav meir dybd til filmen.

Ocean's 13 hadde ein veldig underhaldande dokumentar om bløffmakarar.

Sum of All Fears har eit utruleg festleg kommentarspor der Tom Clancy slaktar filmen.

Shrek the Third har nokre "deleted scenes" der animatørane pitchar idear, det var faktisk veldig gjevande.

Dette kunne kanskje vore ein eigen tråd.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Selv ser jeg aldri på bonusmaterialet på en film, med mindre jeg kjeder meg enormt og syns filmen er råbra. Sist jeg så noe bonusmateriale var i for noen måneder siden. Da så jeg på hvordan de hadde sminket Jack Nickolsen som jokeren i Batman(1988/89). Det var faktisk interessant.

Lenke til kommentar

Ungdommen nå til dags... :hrm: altfor bortskjemte med ekstramateriale!

DVD gjorde ekstramateriale allment tilgjengelig, og det finnes ett eller annet på nesten hva slags film som helst.

Nei, det var andre boller før... da jeg kjøpte LaserDisc spiller for å få litt ekstramateriale (noe det var dårlig med på VHS). Da kommentarspor var ukjent for de fleste, men var på mange LD utgivelser. *mimre* :love:

edit; og kødd ikke med dette innlegget... because it bears the number of the beast... 666 :devil:

Endret av mjau
Lenke til kommentar

Jeg er mer interessert i selve filmen, ikke alt dilldallet rundt. Noen finere utgivelser i ny og ne når de er billigere går an, men bortsett fra det kjøper jeg billigst mulig utgave av filmer. Bonusmateriale er ikke noe viktig i mine øyne. det er filmen jeg vil se.

Lenke til kommentar

Schtøggt med venstrestilt side.

Jeg er mer interessert i selve filmen, ikke alt dilldallet rundt. Noen finere utgivelser i ny og ne når de er billigere går an, men bortsett fra det kjøper jeg billigst mulig utgave av filmer. Bonusmateriale er ikke noe viktig i mine øyne. det er filmen jeg vil se.

Dette er den matematiske fasiten. 100% korrekt. Filmen er og forblir det viktigste, alt annet er jall og tullball.

Lenke til kommentar
Har LotR 3 liggende, men frister lite...

:ohmy:

Du veit at du snakker om en film som har ligget på topp 15 på IMDBs top 250 i 5 år, den lå på 4. plass i mange år. Hvor mange filmer som er så høyt oppe på den listen skuffer, huh? HUH?! :p

Vel, jeg føler at hele spektere blir for stort. For mange karakterer, for lang og omfattene historie osv. Slikt liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
De 125 mest sette filmene på IMDb

Hvis man allerede er bruker av Lists of Bests så er det bare å legge til listen og se hvilke filmer "alle har sett" som du selv mangler. Personlig er det Spider-man 3, Pirates 2 og 3, Gudfaren 2 og LotR 3 som mangler, samt Big Fish som jeg ikke så ferdig. Godt å se at jeg ikke har gått glipp av noen store opplevelser, men for det meste bare oppfølgere.

Når jeg er ferdig med listen skal jeg øke antallet, og slik skal jeg fortsette til jeg har sett alle filmer med over 10 000 stemmer - akkurat nå er det 2427 filmer, tv-serier og miniserier. Woo!

Er den listen der riktig? Har ikke sjekket tallene selv, men kan det stemme at Star Wars Episode 1-6 ligger etter hverandre på listen i kronologisk rekkefølge? Eller er kanskje ikke filmene rangert, slik at 2001: A space odyssey som er nr 1 på listen, ikke er den mest sette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...