Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

"Anslaget er en del av en dramaturgisk spenningsbygging. Det er den fengende starten som skal heve spenningkurven enten det er film, tv, litteratur eller teater. "

Ser ut som det ikke er innledning, men noe bare noe som skal fange oppmerksomheten til seeren.

http://no.wikipedia.org/wiki/Anslag

Men jeg studerer ikke dette :p bare morsom å lære/se litt..

Jeg gir pinnen videre ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Public Enemies (2009). Hva tror dere om denne saken? Depp og Bale på rollelisten.

Disse bildene gjør så det frister for min del.

et65co.jpg

PublicEnemies4sm.jpg

Litt værtfall.

Ser spennende nok ut. Som nevnt tidligere er det en spennende tids epoke. Det er bare synd Channing Tatum er på rollelisten. Fordrar virkelig ikke ansiktet hans, ei hans forkastelige skuespill.

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar

Synes ikke Tatum gjør en så dårlig rolle i A Guide to Recognizing Your Saints. Bildene fikk meg til å sikle i alle fall...

EDIT: Men at det er Mann som står bak rattet, er ikke nødvendigvis noen kvalitetsgaranti, derimot. Det var en tid da han var kick-ass (Heat-tiden), men Miami Vice er så tørr, døll, uten karakter og uten sjel, at dokumentarer om gresset som gror er mer givende.

Vi får vel bare vente og se...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Michael Mann ikke er den jeg stoler mest på. Han har en god del kalkuner på porteføljen. Spesielt i senere tider.

Blir også spennende å se litt mer fra Billy Crudup. Jeg synes han gjorde solide roller i Almost Famous, Big Fish (som er det siste jeg har sett fra han) og en OK rolle i The Hi-Lo Country (selvom filmen ikke var veldig mye å skryte av).

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar

Landet på 96 % med Cloverfeild, Crash, The Green Mile, Little Miss Sunshine og The Princess Bride som eneste usette. Tviler på at jeg kommer til å bli ferdig med denne listen. Det skal mye til før jeg setter på bl.a. Cloverfeild.

Du kommer ikke til å like Crash eller The Green Mile, kjenner jeg deg rett. Misliker du Little Miss Sunshine så har du et hjerte av kull og Cloverfield er kort, skummel, spennende og gøy. Ingen grunn til å ikke se den.

Miami Vice av Michael Mann er kanskje den trasigste filmen noensinne. Hvem trenger action, gode karakterer eller karakterutvikling, handling eller _farger_ når man kan ha to furtetryner som misliker hverandre og ikke en gang har på seg blazer?

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
De 125 mest sette filmene på IMDb

Hvis man allerede er bruker av Lists of Bests så er det bare å legge til listen og se hvilke filmer "alle har sett" som du selv mangler. Personlig er det Spider-man 3, Pirates 2 og 3, Gudfaren 2 og LotR 3 som mangler, samt Big Fish som jeg ikke så ferdig. Godt å se at jeg ikke har gått glipp av noen store opplevelser, men for det meste bare oppfølgere.

Når jeg er ferdig med listen skal jeg øke antallet, og slik skal jeg fortsette til jeg har sett alle filmer med over 10 000 stemmer - akkurat nå er det 2427 filmer, tv-serier og miniserier. Woo!

Endte på 96 % med 5 usette filmer. Imponert over meg selv.

Lenke til kommentar

Det er jo slutten som er kul på Miami Vice, det er jo den eneste grunnen til at man ser filmen, selv syns jeg den var ok, mye svakere enn Collateral og kan ikke nevnen sammen med HEAT, men fremdeles ikke en DÅRLIG film, sånn midt mellom god og dårlig.

Fin bruk av musikk i filmen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...