Kontorstol Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Må faktisk si at jeg gleder meg til å sette Requiem for a dream, Memento og Gladiatoren inn i samlingen min. Det samme gjelder forsåvidt Shaun of the dead også Endret 6. januar 2009 av Kontorstol Lenke til kommentar
haarod Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Hva synes folket om Joe Wright? Mannen bak Pride & Prejudice og Atonement, først og fremst. Jeg har sett de to filmene i løpet av helgen, og jeg hadde vel egentlig aldri trodd jeg ville se dem, men Pride & Prejudice ble sett tilfeldig da den gikk på NRK og flertallet ville se den (søstrene mine), og jeg likte den, overraskende, veldig, veldig godt! Jeg visste og at vi hadde Atonement liggende hjemme så så jeg så den her om dagen,, og den likte jeg tilsvarende like mye, om ikke mer. Jeg så den til og med, med kommentarer fra Mr. Wright. Andre som har sett disse filmene? Gleder meg som en unge til The Soloist som kommer i år! Endret 6. januar 2009 av haarod Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Begge er gode filmer ja. Nå er vel ikke Keira Knightley så populær blant alle forumbrukerne, men jeg syntes hun er både nydelig og flink. I Wright sin neste film (The Soloist) er det jo Robert Downey Jr. i en av rollene, som lover bra. Wright som regissør anser jeg vel som grei nok. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Må faktisk si at jeg gleder meg til å sette Requiem for a dream, Memento og Gladiatoren inn i samlingen min. Det samme gjelder forsåvidt Shaun of the dead også Å Sette nye fine DVDer i hyllen er magisk *_* Spesielt Collectors/Special/Limited/whatever editions Lenke til kommentar
haarod Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Begge er gode filmer ja. Nå er vel ikke Keira Knightley så populær blant alle forumbrukerne, men jeg syntes hun er både nydelig og flink. Vi er enige der. Jeg kan ikke påstå at jeg kjenner veldig godt til Robert Downey Jr. da jeg ikke har sett mye av han fra før, og jeg ikke har sett verken Iron Man eller Tropic Thunder i år, men jeg husker han godt fra Zodiac, så jeg har store forhåpninger til filmen. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Fikk to nye Blu-ray-filmer i dag. Men hvorfor er noen covere tjukkere enn andre? Og hvor på coveret kan man se hvilken sone utgaven er? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) BD-filmene man bestiller fra Storbritannia har tykke cover... Endret 6. januar 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det forklarer ikke saken helt tror jeg. Kjøpte No Country for Old Men på Spaceworld i Norge, den har også tykt cover. Det er en nordisk utgave... Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ang. Antonement; jeg vil gjerne høre hva appellen der er. For min del var den kjip & kjedelig, og forferdelig intetsigende. Ganske dum, faktisk. Ergo, jeg vil gjerne vite hva som gjør at den blir ansett som så god, for det er virkelig uforståelig for meg. Min utblåsning her: Atonement (2007) Omfg. Filmen handler om at James McAvoy blir beskyldt for noe han ikke gjorde. Fra det punktet av suger livet hans. Det gjelder filmen også. De første 30 minuttene var, selv om de ikke på noen måte tok fra meg pusten, underholdende, og jeg begynte å tenke for meg at selv at jeg kanskje ikke skulle utsatt denne så lenge. Den så alltid så kjedelig ut. Men det er jo sunt med fordommer iblant. De tre hovedpersonenes ulykkelige skjebner skildres ved å gjøre filmen så tørr som overhodet mulig. Det blir aldri gjort et forsøk på å engasjere, vi får bare en masse deprimerte folk som går rundt og surmuler, og disse karakterene er ikke av den interessante typen. James McAvoy er ikke av den interessante typen. Hvorfor spiller han hovedroller til stadighet? Sånn dramaturgisk sett er filmen en katastrofe. Se for deg en bakvendt spenningskurve. Og en ting, som ikke er en katastrofe, men som forvirret meg litt; en karakter fremstilles på tre forskjellige stadier i livet, av tre forskjellige skuespillere. Hvordan vet vi at det er samme karakter? Jo, hun beholdt åpenbart den samme frisyren hele livet. Lett å gjenkjenne, jojo, men det er da andre mindre teite måter å informere publikum om hvilken karakter vi ser på skjermen. Det er bare å få en eller annen til å si navnet hennes. Gud. Jeg er litt irritert faktisk, noe som kanskje gjenspeiles i teksten. Men det er ikke så lett å være i godt humør etter å ha sett en dårlig film, desto mindre etter å ha sett en så usaklig deprimerende en. Jepp, usaklig. Jeg skal ikke røpe slutten, men etter å ha tatt filmen til et så høyt nivå av tristesse at det ligner en parodi, kommer det et tafatt glimt av håp. Som faktisk gjorde meg enda mer deprimert. Men filmen berger seg med en fin første halvtime og én feiende flott sekvens, som består av blant annet et imponerende langt klipp. Dét var et glimt av håp. 4/10 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det forklarer ikke saken helt tror jeg. Kjøpte No Country for Old Men på Spaceworld i Norge, den har også tykt cover. Det er en nordisk utgave... Fikk også min fra Playx i dag meg tykt cover, samme med Transformers som jeg kjøpte på Elkjøp. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har kjøpt noen BD-filmer med tykt cover i Norge selv. Alle disse har britiske cover, men norsk tekst. Jeg har aldri vært borti norske BD-utgivelser som ikke har hatt tynt cover. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har vært borti det samme selv. Jeg har aldri kjøpt en BD-film, men har sett på coverene, og noen er tykkere enn andre. Kan det ha noe å gjøre med at de er 2-disc montro. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De 125 mest sette filmene på IMDb Hvis man allerede er bruker av Lists of Bests så er det bare å legge til listen og se hvilke filmer "alle har sett" som du selv mangler. Personlig er det Spider-man 3, Pirates 2 og 3, Gudfaren 2 og LotR 3 som mangler, samt Big Fish som jeg ikke så ferdig. Godt å se at jeg ikke har gått glipp av noen store opplevelser, men for det meste bare oppfølgere. Når jeg er ferdig med listen skal jeg øke antallet, og slik skal jeg fortsette til jeg har sett alle filmer med over 10 000 stemmer - akkurat nå er det 2427 filmer, tv-serier og miniserier. Woo! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Både Big Fish og The Godfather Part II er store opplevelser. Henholdsvis 9/10 og 10/10 for å være nøyaktig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ang. Antonement; jeg vil gjerne høre hva appellen der er. For min del var den kjip & kjedelig, og forferdelig intetsigende. Ganske dum, faktisk. Ergo, jeg vil gjerne vite hva som gjør at den blir ansett som så god, for det er virkelig uforståelig for meg. Jeg gjetter på at filmen har klassikerpotensiale om man har lest boken i forkant (som skal være en flott roman iflg madammen). Er vel kort oppsummert det jeg følte manglet, utifra litt vel mye jeg skrev om filmen her; https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10871906 Hadde jeg brydd meg mer om karakterene tror jeg filmen ville gått rett fra en 6/10 til en 8-9/10. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Både Big Fish og The Godfather Part II er store opplevelser. Henholdsvis 9/10 og 10/10 for å være nøyaktig. Big Fish var ålreit da jeg så den, men det ble litt for mye eventyr og litt for lite interessant. Hvorfor Gudfaren II skulle fenge når Gudfaren ikke gjorde det vet jeg ikke, verken den eller LotR III frister. Det er snakk om tre timer med film jeg har sett før og ikke likte da. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De 125 mest sette filmene på IMDb Landet på 96 % med Cloverfeild, Crash, The Green Mile, Little Miss Sunshine og The Princess Bride som eneste usette. Tviler på at jeg kommer til å bli ferdig med denne listen. Det skal mye til før jeg setter på bl.a. Cloverfeild. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Cloverfield er høyst middelmådig. Eneste argumentet jeg har for at du skal se den, er så du kan bli ferdig med lista, og på den måten føle deg som en konge, og at du virkelig har oppnådd noe. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De 125 mest sette filmene på IMDbHvis man allerede er bruker av Lists of Bests så er det bare å legge til listen og se hvilke filmer "alle har sett" som du selv mangler. Personlig er det Spider-man 3, Pirates 2 og 3, Gudfaren 2 og LotR 3 som mangler, samt Big Fish som jeg ikke så ferdig. Godt å se at jeg ikke har gått glipp av noen store opplevelser, men for det meste bare oppfølgere. Når jeg er ferdig med listen skal jeg øke antallet, og slik skal jeg fortsette til jeg har sett alle filmer med over 10 000 stemmer - akkurat nå er det 2427 filmer, tv-serier og miniserier. Woo! Sett alle på listne, vitner om at jeg både begynner å bli gammal og er glad i popcorn. Snakk om å følge stimen. Bah. Syntes det er litt merkelig at man kan elske noe som Star Wars, men mislike LOTR. For meg er begge trilogiene noe helt eget, men det ser ut som de to basene har sine harde kamper seg i mellom, kan vel skylde litt på Smith for å ha befestet stigmatiseringen Vet ikke helt hva det er, men slike eventyrfilmer (det være seg om det er i rommet eller i oldtiden en gang) er noe som gir meg en ekstra boost når det kommer til å leve i hypen. Syntes det er utrolig artig med det å virkelig ta bruk av fantasien og fjerne seg fra vår egen verden. Med Thor har de jo den perfekte kombinasjon for min egen del. Filmen vil ta del i gode gamle vikingtiden (eller evt. i Aasgard, ikke helt klar på det enda). Blir rått å se en storfilm fra Hollywood med Thor smadrende rundt med hammeren sin. Før han i neste film ender opp sammen med Iron Man og "jolly green giants", som Robert Downey Jr. sa det. Men spesielt det at Thor filmen finner sted i sitt eget univers i første film er flott. Håper det gjør det samme med Captain America, lar filmens handling ta sted stort sett under 2. verdenskrig. Å se en kar kledd ut nærmest som det amerikanske flagg, løpende rundt og bekjempe de ultimate filmskurkene (nazier) må jo bare bli topp. Jeg spår at den filmen vil bli slaktet av det kulturelle Norge uansett hvor god den måtte være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå