Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firefly var ingen nødvendighet for å storkose seg med Serenity i mitt tilfelle.

Selv skal jeg se Scanners nå. Hva syns folk om den?

Det er en del småsært som kommer fra Cronenberg, men samtidig er mye av det interessant. Naked Lunch derimot.. husker jeg ga opp sist jeg forsøkte meg på den. Får se om det blir noen flere forsøk senere.

Lenke til kommentar

Har aldri sett noe Firefly jeg heller, men likte Serenity veldig godt.

EDIT:

En av de bedre sci-fi-filmene jeg har sett forresten, men så har jeg mange favoritter innenfor den sjangeren. Serenity skiller seg ut med at den er helt hemningsløs underholdning, skikkelig moro å se på synes jeg. :)

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Litt seint men, må bare skyte inn at Righteous Kill var en aldri så liten skuffelse i mine øyne. Hadde forventet mer av en film med to så store skuespillerkarakterer som De Niro og Pacino. Kjemien mellom de nevnte giganter var ikke som i Heat, og det er et understatement.

Midt på treet film og det er takket være hovedrolleinnehaverne.

Jeg hadde nok persolig valgt Serenity fremfor RK som kveldkos.

Lenke til kommentar

Både Serenity å Firefly er helt konge spør du meg. At det er rip off fra Star Wars ser jeg ikke helt. Ikke er det aliens med, og "the force" finnes ikke engang. Er en fin blanding av en Cowboy film og en SciFi film. Høres helt teit ut, men for meg falt den veldig i smak. Kan legges til at alle jeg har anbefalt den videre til (serien etterfulgt av filmen) har likt den veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg har sett de første 20 minuttene av Speed Racer, og innser at jeg ikke kan bli regissør. Dette er nøyaktig samme film som jeg ville laget, og selv jeg er lei. Stil over substans, billig klipping, dårlige overganger, inteteksisterende rytme, høye lyder, slow-motion, overkomplisert og likevel simpelt plot og ADHD-farger.

Jeg føler meg litt dummere nå enn jeg gjorde for 20 minutter siden.

Lenke til kommentar
Var det ikke sånn at Serenity egentlig var piloten til Firefly, selv om den ble sendt etter?

Nei.

Serenity filmen ble laget etter Firefly serien ble avsluttet fordi det var så stor etterspørsel fra publikum. Joss Whedon lagde derfor Serenity som er en slags avsluttning på serien. Den gir svar på mange av spr.målene man satt igjen med etter at serien ble kanselert.

Edit:

Når jeg tenker meg om så er det mulig du mener episoden som hadde navnet Serenity i første sesong av Firefly. Vet serien ble vist i feil rekkefølge på tv, men hvis du ser / har sett serien på DVD / BluRay så ligger den i riktig rekkefølge.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Jeg har sett noen klipp av Firefly, og humoren er så _UTROLIG_ svak.

Det er få serier jeg har sett underholde så mange unge menn sittende i et rom på humorfronten som den. Seriøst, det er en knall serie å se med kompisgjeng. Selv var den å finne på i messa veldig ofte når jeg var ute og seilte og de eneste som ikke likte serien var maskinistene. Var selv slik jeg fikk den med meg og jeg tror det boostet opplevelsen veldig at vi under pauser i harde seilas satt og lo oss ihjel av serien. :)

Jeg kan ikke tenke meg at den er i nærheten av å være like underholdende alene eller sammen med festbremsefolk (maskinister). Kanskje prøve den ut igjen en gang i fremtiden?

Speed Racer var jeg en av de få på planeten som ikke mislikte. En kar på AICN gikk litt lenger, men det er en bra illustrasjon:

I love SPEED RACER. And I’m not alone. It’s weird, but ever since its release I keep ending up in conversations with all sorts of folks from all walks of life and the minute I earn their “movie trust” – you know the moment I’m talking about, that moment when someone trusts you enough to admit that they think Kubrick is overrated or that The Cutting Edge is too addictive to be ignored or that the Coens haven’t made a funny movie in almost a decade – they lean in, look both ways and in a hushed voice utter the same, magical phrase. “But you know what movie I really like? Speed Racer.” Then with a big, shit eating grin I loudly say “Speed Racer?” Then their heart skips a beat and their eyes dart about the room. “Speed Racer is awesome! How can you NOT love Speed Racer?” Then some guy leans in and says “You guys like Speed racer?” “Yeah.” “Dude, I show that to my kid every weekend. We LOVE it!”

Next thing you know you’ve got five guys standing around at a party in a sort of cinematic circle jerk singing the praises of this one, adorably awesome little piece of our childhood brought back to us. Did it bomb like a Kevin Federline record? You bet your ass it did. It got smoked by an Ashton Kutcher/Cameron Diaz romantic comedy for fucks sake. And did horde of critics rush to jump on its still bleeding corpse, delighting as each testicle popped out and rolled across the floor? Yep. But it is still awesome. And it is ours. And as people slowly get introduced to it over time and get blown away by the giddy, sugar coated wonder of it all, our numbers will grow. Once in a long while there is a film like this that defies the critics, that defies the box office and goes on to be its own thing, loved and cuddled and defended by fans. This movie looks to be becoming one of those.

http://www.aintitcool.com/node/39630

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om så er det mulig du mener episoden som hadde navnet Serenity i første sesong av Firefly. Vet serien ble vist i feil rekkefølge på tv, men hvis du ser / har sett serien på DVD / BluRay så ligger den i riktig rekkefølge.[/i]

ja det var episoden jeg mente,

Jeg oppdaget nå til min store forskrekkelse at jeg ikke hadde sett filmen.

Så nå er den bestilt :)

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om så er det mulig du mener episoden som hadde navnet Serenity i første sesong av Firefly. Vet serien ble vist i feil rekkefølge på tv, men hvis du ser / har sett serien på DVD / BluRay så ligger den i riktig rekkefølge.[/i]

ja det var episoden jeg mente,

Jeg oppdaget nå til min store forskrekkelse at jeg ikke hadde sett filmen.

Så nå er den bestilt :)

Godt å høre vi ble enige. Fikk både Firefly og Serenity i posten på BluRay rett før Jul, så har akkurat sett igjennom disse igjen for ørtende gang selv. :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Speed Racer var jeg en av de få på planeten som ikke mislikte.

Etter filmen ble sluppet på DVD har jeg ikke lengre inntrykket av at de som likte denne filmen er i stor minoritet. Jeg synes filmen får mye mer ros enn ris for tiden.

Det var i hovedsak kun kinogjengerne og kritikerne som ikke likte filmen, og det er ikke ukjent at smaken til disse bestandig er helt lik resten.

Lenke til kommentar
Speed Racer var jeg en av de få på planeten som ikke mislikte. En kar på AICN gikk litt lenger, men det er en bra illustrasjon:

Jeg ble utrolig overrasket av filmen. Hadde null forventinger, ettersom de fleste kritikere gikk ganske hardt ut mot den. Regner med at dette bidro til å forsterke mitt syn av filmen, for jeg syntes filmen var utrolig underholdene, og de "negative" sidene kritikerene fokuserte på, ødla ingenting for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...