Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Nettopp ferdig med The Deer Hunter for første gang. En "over gjennomsnittet filminteressert" venn av meg fortalte meg at han syntes den var bra, men lang og til tider kjedelig. Jeg sitter virkelig ikke med samme oppfatning! Filmen klarte å fange oppmerksomheten min svært godt, og sceneskiftet mellom krigen i Vietnam og industribyen i USA fungerte veldig bra.

Har egentlig aldri tenkt over skuespillet til Christopher Walken før, annet enn at han er ganske god. Synes han er fantastisk her, spesielt i delene fra Vietnam!

Hvordan fungerer egentlig skytespillet som han tjente masse penger på etter at de slapp fri? I Russian Roullette så er det vel alltid en av to som dør? Det kan da ikke ha vært slik her? Spilles det kanskje om hvem som trekker seg først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I rulettspillene mot slutten, der Nick/Walken er med, der spiller de til en dør. Ihvertfall slik jeg har forstått det. Nick er bare utrolig heldig som har overlevd så lenge, men den flaksen tar slutt i det han spiller mot Michael/De Niro

Endret av macros.
Lenke til kommentar
Helt enig i at man gjennomskuer plotet og vet hva filmen handler om etter 10 min. Men så er jeg også helt enig i at det ikke er noe problem. 12 Angry Men har tidenes beste manus i min mening, og er usannsynlig spennende.

Enig med deg her, jeg liker at man vet hva slutten kommer til å være med en gang, spesielt hvis det i utgangspunktet virker helt umulig. Det hadde ikke vært spennende å se den filmen hvis man på forhånd ikke var klar over hvilken plan filmen hadde, og tenkte at resultatet ville komme på en annen måte eller at det ble et annet resultat. Det var rett og slett en heistfilm, man bruker de første 20 minuttene på å presentere noe som er helt umulig for deretter å klare det ved hjelp av kløkt, smarte løsninger og lengre monologer.

Lenke til kommentar
Helt enig i at man gjennomskuer plotet og vet hva filmen handler om etter 10 min. Men så er jeg også helt enig i at det ikke er noe problem. 12 Angry Men har tidenes beste manus i min mening, og er usannsynlig spennende.

At man gjennomskuer plotet er for meg helt greit. Det gjør absolutt ingenting for filmens opplevelse. Det er måten det hele blir gjennomført på som gjør filmen så knakendes god som den er. Prosessen som går når hvert jurymedlem går fra den ene meningen til den andre. Det er rett og slett en nytelse å se det.

Lenke til kommentar

The_New_World.jpg

The New World - en av mine beste filmopplevelser; har kun sett filmen èn gang, så er litt spent på hvordan den holder seg til andre visning (som forhåpentligvis blir førstkommende helg), men tviler sterkt på at den vil tape seg. Etter å ha lest en del på IMDb og diverse andre sider forstår jeg at det ikke er så fryktelig mange som er spesielt begeistret for denne filmen. Hva synes dere om filmen?

Lenke til kommentar

The New World var for min del en vanskelig film å konsumere, til tross for min store begeistring for Malick. Filmen er utvilsomt fabelaktig og vakker, men følte at det var fordømt vanskelig å holde konsentrasjonen oppe den siste timen, selv for meg hehe. Den var dog ikke undervelmende på noen måte, og den fortjener virkelig en rewatch. Tror ikke den vil overgå Days of Heaven selvsagt, og jeg tror jeg liker hans stil der mer en hans post-hiatus estetikk. Men vi får se ;)

Lenke til kommentar

Days of Heaven er fabelaktig! Men følte at jeg satt igjen med langt mer etter å ha sett The New World. Det er på ingen måte overraskende at mange sliter med å holde konsentrasjonen oppe igjennom hele filmen, man må muligens være i en spesiell sinnsstemning for å kunne nyte filmen fullt ut. Vi får se hva jeg sitter igjen med etter andre visning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...