Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ah herlig, hele Touching the Void er lastet opp på Youtube. Helt klart den beste dokumentaren jeg har sett, selv om den bare teknisk sett er en dokumentar, hele hendelsen er filmet på nytt med skuespillere, mens de som var med på det i virkeligheten har voice-overs.

Anbefaler alle å se den.

Ahh, ikke frist meg. MÅ sjerpe døgnrytme!!!

Lenke til kommentar
12 Angry Men var perfekt, men jeg føler at jeg ikke kan strekke meg lenger enn 8/10 grunnet handlingen.

Hvis filmen var perfekt, hvordan kan den ikke få toppkarakter? Handling er jo en del av filmen og helhetsopplevelsen.

Det blir litt vansklig å forklare dette, men når jeg sier at en film er perfekt mener jeg at filmen ikke kunne blitt bedre sett at handlingen er som den er. Det er omtrent umulig å definere en perfekt handling, derfor holder jeg den unna.

Om man sammenligner lett(L) og Vansklig(V) matte, så ville jeg heller scoret 90% på V enn 100% på L. Det blir det samme med filmer egentlig. 12AM har en handling som tilsier at 100% er mye mer realistisk. Om man sammenligner med TDK, så vil jeg påstå at den er bedre enn 12AM selv om den ikke scorer 100%. Den har rett og slett en mer krevende handling.

Høres sikkert ganske fucked-up for deg, men det er faktisk slik jeg tenker.

Edit: Leif...

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar
Fantastisk film, indeed. Fikk bare sett 15 min av den i går, før dama bytta kanal fordi "det er i svart/hvitt". Fikk sett Step Up 2 The Streets da^^

Dump henne!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ja, det kan man ta som ironi. Eller satirisk er mer passende beskrivelse :wee:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...