Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hørte jeg noen nevne SAW filmene?

Jeg har bare sett de tre første, men de har i det minste litt underholdende twister. I motsetning til Friday the 13th som går på tomgang fra start til slutt med følgende formel:

A = Vi blir vist de ekle ungdommene

B = Jason dreper dem

C = Final girl? (Jeg har fortrengt disse filmene så langt det har latt seg gjøre)

Filmenes mønster: ABABABABABABABABC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
IMDb burde selv ha lagd en twofifty-side. Det har de kunnskaper, kapasitet og ressurser nok til å gjøre.

Bare synd at det neppe ville blitt tilgjengelig for "vanlige brukere" uten pro-account =/

Ble et gjensyn med Chinatown i kved. Skuespillet til Nicholson, Faye Dunaway og et fantastisk plot. Beste av Polanski imo. Overgår Pianisten, selv om det blir feil å sammenligne de to filmen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

For det første: downloading is a crime, og du kan skamme deg.

For det andre: den er dårlig. Så den på kino, var årets dårligste kinotur for min del(slo The Happening)

Lenke til kommentar
Hva syntes folket om den nye Mummy filmen? Kom på at jeg hadde den liggende på pc'en på BD og da må jeg jo se den! :p

Skuffende film, rett og slett. Jeg liker forgjengerne, men denne var bare tam, umorsom og uinteressant. Okei, så var det noen morsomme øyeblikk, men det redder ikke en ellers forglemmelig affære. Du vet nøyaktig hva som kommer til å skje, bare at vi har sett det bedre gjennomført mange ganger før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
For det første: downloading is a crime, og du kan skamme deg.

For det andre: den er dårlig. Så den på kino, var årets dårligste kinotur for min del(slo The Happening)

Var det til meg?

Ja.

Lenke til kommentar
Holder på med Friday the 13th filmene for tiden og må bare lurer på om det virkelig finnes noen som liker dem. Jeg synes de er helt latterlig dårlige. Grunnen til at jeg ser dem da er at jeg kjøpte en samleboks med de 8 første filmene og det vil derfor bli litt kjedelig å bare ha den i hyllen usett. Samtidig har jeg et lite håp om at noen av filmene skal bli litt bra.

Men så langt har det ikke vært noen lyspunkter. Så hva synes folk her inne?

Syntes de er bra jeg. Eneren er sinnsykt bra, mens de andre er helt ok.

Husker ikke helt alle filmene, men utifra det jeg husker er de ca. så gode:

Eneren: 9/10

Toeren: 6/10

Treeren: 7/10

Fireren: 7/10

Femeren: 7/10

Sekseren: 8/10

Syveren: 7/10

Åtteren: 5/10

Nieren: 6/10

Tieren: 4/10

Jeg har forresten hatt en flott filmdag i dag. Sett Galaxy Quest, Bride of Chucky og Heavy Metal. Alle var veldig bra.

Lenke til kommentar

Apropos forutsigbarhet: Ikke se "The strangers".

Mer trenger jeg egentlig ikke si, men for dere som vil vite hva den handler om så åpne spoileren.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Flimen går ca. slik:

"Hjelp! Det er noen her!"

*Mann med maske*

*blod*

*Mann med maske*

*blod*

*Mann med maske*

*blod*

*Mann med maske*

*blod*

... og slik fortsetter det ...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett den, og det skal litt til før noen overbeviser meg til å se den. Har ikke hørt noe bra om den :(

Nå vet jeg ikke hvor du har lest det negative (DNFK?), men søker du i Mini-anmeldelse ( https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...hlite=%2Bbruges ) så er det for det meste skryt. De tre første anmeldelsene er 8, 7 og 8.5/10. Personlig har jeg den i topp 50-listen min.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...