Cuneax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg forstår det meste, men Arnulf Øverlands ord er gode å ta til seg, til og med for eplekjekkaser. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Nå fikk jeg lyst til å se en god dialogbasert film. Anyone? The Departed. Forresten fullstendig enig med cun. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg tror "noen" bare er hårsåre og irriterte fordi "noen andre" liker en viss skuespiller som visse andre hater... ...og; jeg tror de fleste som henger på film og tv delen av forumet tar forkortelsen BoB rimelig greit. Tror kanskje Band of Brothers har vært diskutert litt mer enn Battle of Britain... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Glengarry Glen Ross og Wag the Dog. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 ...og; jeg tror de fleste som henger på film og tv delen av forumet tar forkortelsen BoB rimelig greit. Tror kanskje Band of Brothers har vært diskutert litt mer enn Battle of Britain... Jeg vil si at jeg er rimelig bevandret innen filmens verden og på denne delen av forumet. Likevel tok jeg ikke BoB uten et Wikipedia-søk. Er det så mye å forlange at folk kan gjøre seg litt mer forståelige? Hvem er hårsåre, de som resolutt nekter å innse at å skrive fullstendige titler er litt mer vennlig, eller de som påpeker at dette kanskje kan misforstås eller ikke forstås i det hele tatt? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvem er hårsåre, de som resolutt nekter å innse at å skrive fullstendige titler er litt mer vennlig, eller de som påpeker at dette kanskje kan misforstås eller ikke forstås i det hele tatt? Det var så objektivt og saklig fremlagt at jeg gir meg. =D Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) *sukk* og så var det dette med ironi da... la oss heller snakke om dette når du har blitt "ordentlig" voksen Så, for å slutte og tulle og spøke og tilbake til mer relevante ting; En veldig god dialogbasert film er uten tvil denne; Lone Star John Sayles's beste film IMO! Endret 2. januar 2009 av mjau Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 *sukk* og så var det dette med ironi da... la oss heller snakke om dette når du har blitt "ordentlig" voksen Kanskje vi heller burde snakke om det når du har blitt ordentlig voksen? Det var jo dette med ironi og kinesiske bokser... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg bruker bare forkortelser der jeg regner med at alle skjønner hva det står for. F.eks Potc (Pirates of the Caribbean) eller Lotr (Lord of the ring). Jeg trodde BoB var en vanlig forkortelse for Band of Brothers men det viste seg at ikke alle forstod det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Poenget er, til syvende og sist: Man bør ikke anta at alle kan forkortelser, selv om det måtte virke som det mest naturlige i verden for en selv. Å være vennlig mot sine meddebattanter og lesere på denne måten er kun positivt for alle "parter". Barna lærer seg å skrive ordentlig og besteforeldrene forstår hva det er snakk om. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 cun: Hvis jeg går med på å kutte ut forkortelser så må du være ærlig - forstod du faktisk ikke at BoB betydde Band of Brothers? Du kan innrømme nå at du overdrev for å få frem poenget ditt uten at det gjør poenget mindre gyldig, men jeg synes det er viktig å vite om du mente det eller ikke Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Men dere må ikke tro vi bruker sandaler for ingenting! Jeg så Walk the Line i går (jeg tror det var i går), the Changeling første juledag (kjæresten fikk den til jul, den var ikke like bra som jeg husket). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 cun: Hvis jeg går med på å kutte ut forkortelser så må du være ærlig - forstod du faktisk ikke at BoB betydde Band of Brothers? Du kan innrømme nå at du overdrev for å få frem poenget ditt uten at det gjør poenget mindre gyldig, men jeg synes det er viktig å vite om du mente det eller ikke Nei, der og da fikk jeg ingen assosiasjoner. Jeg tenkte først på om tittelen var nevnt tidligere, men etter en rask titt viste det seg ikke å stemme. Deretter gikk jeg til Wikipedia og etter et søk fant jeg ut at BoB måtte bety Band of Brothers. Jeg spurte likevel etter det, fordi jeg er så lei av alle disse forkortelsene (jeg har irritert meg i minst hele 2008). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Jeg måtte også tenke meg litt om på BoB. Er generelt i mot forkortelser fordi jeg generelt er en treig person. Og oss er det mange av. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Holder på med Friday the 13th filmene for tiden og må bare lurer på om det virkelig finnes noen som liker dem. Jeg synes de er helt latterlig dårlige. Grunnen til at jeg ser dem da er at jeg kjøpte en samleboks med de 8 første filmene og det vil derfor bli litt kjedelig å bare ha den i hyllen usett. Samtidig har jeg et lite håp om at noen av filmene skal bli litt bra. Men så langt har det ikke vært noen lyspunkter. Så hva synes folk her inne? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Kjip underholdning om du liker sjangeren. Hvis ikke er det egentlig straight forward crap. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det blir bare verre og verre. Samme greia i hver eneste film, det eneste som de bytter på er omgivelser og folk. At Corey Feldman er med litt er derimot en pluss. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Det blir bare verre og verre. Samme greia i hver eneste film, det eneste som de bytter på er omgivelser og folk. Hørte jeg noen nevne SAW filmene? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har merket det så langt ja. Kommet til nummer 3 og har ikke oppdaget en eneste ny ting i hver film. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det hele begynner med flashback fra forrige film. Før så en ungdomsgjeng drar på en hytte. Alle blir slaktet ned bortsett fra en person. Hun blir jaget av morderen. Og akkurat i det hun skal til å blir tatt, kommer det plutselig en fyr som vi var sikre på var død, men som tydeligvis hadde stått opp fra de døde. Han slenger seg på morderen slik at hun kan drepe morderen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Har merket det så langt ja. Kommet til nummer 3 og har ikke oppdaget en eneste ny ting i hver film. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det hele begynner med flashback fra forrige film. Før så en ungdomsgjeng drar på en hytte. Alle blir slaktet ned bortsett fra en person. Hun blir jaget av morderen. Og akkurat i det hun skal til å blir tatt, kommer det plutselig en fyr som vi var sikre på var død, men som tydeligvis hadde stått opp fra de døde. Han slenger seg på morderen slik at hun kan drepe morderen. Haha. Nå vet jeg hva jeg ikke skal se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå