CypheroN Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Nå er det lenge siden jeg har sett den, men jeg mener å huske at det bare er så vidt man kan kalle Flags of Our Fathers for en krigsfilm i det hele tatt.Jepp, og de få krigsscenene man får se har man sett før. Lenke til kommentar
Sunset Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Så krigsfilm går ut på hvor mange slag det er i filmen og ikke filmens handling i en krigstid? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Så krigsfilm går ut på hvor mange slag det er i filmen og ikke filmens handling i en krigstid?75% prating om det bildet rundt det flagget osv, så er ikke helt 100% krigsfilm, nei. Det er akkurat som noen kan si The Deer Hunter ikke er en krigsfilm. Den går under krigsfilm, men er neste mer en dramafilm. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Det kommer an på definisjonen, men en film om Anne Frank vil ikke være en krigsfilm selv om den foregår i krigstid. Det vil ihvertfall være svært misvisende å kalle den det hvis man ikke vet hva man går til. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Hvorfor være så nøye på å sette filmer inn i EN sjanger? Pan's Labyrinth f.eks består jo helt klart av drama og eventyr. Å sitte fram og tilbake og overveie hva som veier tyngt blir jo meningsløst. Endret 30. desember 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hmm...føler at det forsvinner noen dvder til tider. Men vet ikke hvilke, er sikkert noen som går å tyvlåner de så glemmer de å sette de på plass igjen Så derfor tenkte jeg at jeg skulle opprette en profil, eller en oversikt over hvilke dvder jeg har og få litt system på det. Noen som har tips til hvor jeg kan opprette en slik liste? helst så ryddig og oversiktelig som mulig. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Jeg liker Listal veldig godt. Du kan jo se på ett eksempel på "DVD samlingen min" i signaturen min. Endret 31. desember 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 (endret) Jeg liker Listal veldig godt. Du kan jo se på ett eksempel på "DVD samlingen min" i signaturen min. Bruker selv listal, men kun til å lage topplister. Var ikke klar over at man kunne lage en så grei oversikt over samlingen der. Frem til nå har jeg bare brukt word, men nå vet jeg hva jeg skal putle med i morra! Endret 31. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Hvorfor være så nøye på å sette filmer inn i EN sjanger? Pan's Labyrinth f.eks består jo helt klart av drama og eventyr. Å sitte fram og tilbake og overveie hva som veier tyngt blir jo meningsløst. Det har ikke med å legge den i én sjanger, men om å definere sjangeren. En krigsfilm er ikke det samme som en film som foregår under krigen i følge min definisjon, fordi jeg ser på en krigsfilm som en film som viser hvordan krig er. Da krever jeg nesten at de viser litt av krigen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Sivilbefolkningens lidelser kan jo kvalifisere til å høre til under "krig". En film kan fint være en krigsfilm for meg selv om den ikke viser en eneste kamphandling. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Just enter the UPC from the DVD case and DVD Profiler does the rest! If you have a DVD-ROM drive, its even easier. Put the DVD in the drive and let DVD Profiler recognize it automatically. cool hmm virka jo greit begge deler. Dvdprofiler koster penger? Only $29.95 one-time fee. verdt det? virka litt mer proft også enn listal, meeen er i tvil , får sov på det. God natt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg er da uenig med deg, men så lenge alle ikke er enig så er det kanskje like greit at man har flere sjangere å dele inn i. Jeg har kanskje bare mine egne forventninger til en krigsfilm. Just enter the UPC from the DVD case and DVD Profiler does the rest! If you have a DVD-ROM drive, its even easier. Put the DVD in the drive and let DVD Profiler recognize it automatically. cool Hvordan i all verden er det enda enklere? Det virker MYE mer tungvint å gjennomføre. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Prøvde DVD-profiler en gang, men forsto det slik at man må skrive inn en kode bakpå DVD-coveret for å få inn DVD'en der? Veldig kjedelig.. Bruker selv også Listal, men som Infenso, bare til topplister. Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg elsker DVDprofiler.. $29,95 er det verdt! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Jeg er da uenig med deg, men så lenge alle ikke er enig så er det kanskje like greit at man har flere sjangere å dele inn i. Jeg har kanskje bare mine egne forventninger til en krigsfilm. Jeg skal innrømme at når jeg hører "krigsfilm", tenker jeg kamphandlinger med det første. Men jeg syns det er viktig å fokusere på sivilbefolkningen i en krig, det er tross alt de som rammes aller hardest, derfor syns jeg også denne siden ved krig fortjener stempelet krigsfilm. Krig er grusomt og sivilbefolkningens lidelser kan illustrere dette bedre enn eksplosjoner og tapre soldater, men ikke nødvendigvis. Det hører i tillegg til under "drama", men det gjør jo de fleste filmer, så... Krigsdrama er kanskje mer treffende. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Prøvde DVD-profiler en gang, men forsto det slik at man må skrive inn en kode bakpå DVD-coveret for å få inn DVD'en der? Veldig kjedelig.. Bruker selv også Listal, men som Infenso, bare til topplister. Må ikke det. Du kan gjøre det. Det er en fin måte å finne nøyaktig den utgivelsen du har. Men du kan også søke etter navn, i forskjellige land med forskjellige soner for å finne den utgaven av filmen du vil ha. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Da lærte jeg no' nytt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Krigsdrama kan jeg gå med på, da jeg ikke er uenig med noe av det du skriver om sivilbefoblabla, bare at krigsfilm høres ut som en film hvor man får se krigen. Jeg blir ihvertfall skuffet hvis en krigsfilm ikke handler om krigen, fordi da føler jeg at beskrivelsen jeg har fått var misvisende. Krigsdrama, derimot, forklarer veldig greit hva det er man går til (Das Leben passer utmerket her). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Mesterparten av krigen er jo nettopp sivilbefolkningens uendelige lidelser. Sult, voldtekt, sykdommer, dritt og lort. Det er dette som er krig, de skarve trefningene blekner jo i forhold. Men men, som gutt har jeg jo forkjærlighet til skyting og menn i uniform Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå