Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi gidder i teorien i hvert fall. Er det ikke tanken som teller?

Hva bedre enn en side startet av entusiaster. Så kan en vokse seg stor, bli kjøpt opp av kapitalister, voldtatt, spyttet ut igjen og til slutt slått sammen med Dagbladet eller VG. Jeg ser det for meg nå.

Men seriøst, når Harry Knowles klarer å gjøre Internetts styggeste side (AICN) til en slik gigant så bør vi kunne lage en gigant her til lands. I hvert fall gigant i forhold til ... ett eller annet...

Vi trenger en skikkelig norsk side i hvert fall.

Lenke til kommentar

Nok en gang glemmer folk http://taffi.org/

I teorien hadde det vært digg å vært med på en slik side som dere foreslår. Jeg har alltid hatt en liten drøm om å bli forfatter/journalist, men denne drømmen ble for lenge siden knust av mine helt horrible skriveferdighet. Det hjelper lite at man er "best" i alt annet når man ikke får dette ned på papiret selv.

Ikke for å være gledesdreper, men det er ikke første gang jeg har vært bort i tanken. Det største problemet med denne siden er at det man liker å gjøre som hobby er ikke nødvendigvis noe en like å gjøre som jobb. En slik side, i motsettning til blogg og mini-anmeldelser, vil være mer jobb enn hobby. Det vil både kreve mer tid, samt svært mye høyst kjedelig arbeid.

Lenke til kommentar

En egenprodusert nettside hadde jo vært knall. Men det er jo som Otth sier veldig mye arbeid. Har selv erfaring med å se minst et dusin egne og andres prosjekter gå ned pga. for mye tid, bugfksing, problemer og lite initiativ. Det gjelder å få gjort ting fort, få resultater kjapt mulig og skape blest og få tak i ildsjeler som virkelig brenner for dette.

Hadde vært forbanna artig å få dette til å fungere da ^__^

Lenke til kommentar

taffi.org tar da ikke for seg musikk, bøker og liknende. Jeg skrev for Kulturo i en kort periode inntil de ble lagt ned og det kan føles som jobb, ja. Men er man virkelig dedikert, tror jeg det er store sjanser for å få til noe. Ingenting føles som å få arbeidet sitt publisert på et seriøst nettsted.

Lenke til kommentar

For meg føltes det aldri som jobb å skrive artikler om spill, selv om jeg egentlig aldri brant noe særlig for spill i den perioden jeg gjorde det. Skrev en artikkel i uka i 2 år, var bare kos det egentlig.

EDIT:

Film er jo såklart den egentlige lidenskapen min, har alltid hatt lyst til å skrive om det.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Det nettstedet som likner mest på det vi snakker om er filmbyen.no. Men de tar bare for seg film og jeg skulle likt å se andre fokusområder og mer oppdateringer hos dem, men det får vel vi få til i fremtiden ;)

Filmbyen kommer i ny drakt snart, og blir større og mer omfattende. Mer vet jeg ikke, men store forandringer har jeg skjønt at det blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...