InsertNumLock Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg likte hverken Tora x3 eller Pearl Harbour. Så da har du min mening også. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg så akkurat PS: I Love You (jeg skylder på mamma). Satt en liten tåre i øye, den. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Pokker! The Bridge on the River Kwai gikk på nrk2 i kveld og jeg gikk glipp av den :/ Jeg fikk sett den, herlig film. Du burde se den neste gang du har sjansen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Etter å ha sett den nokså bunnsolide Elisabeth nettopp så slår det meg at a) Det er over ti år siden Eric Cantona pensjonerte seg fra fotball, ergo er jeg blitt gammal og b) dette forumet (som de fleste andre) lider av at det stort sett er unge menn å utveksle (film)meninger om, noe som gjør at det blir en hel haug med manglende kunnskap og erfaring representert på området. Om nevnte gruppe hadde brukt litt tid på å få sine bedre halvdeler og sine foreldre til å gå på nett og diskutere film ville det blitt så enormt mye mer bredde. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Pokker! The Bridge on the River Kwai gikk på nrk2 i kveld og jeg gikk glipp av den :/ Jeg fikk sett den, herlig film. Du burde se den neste gang du har sjansen. Jeg som gikk igjennom hele tv guiden også, untatt nrk! Skal ikke gjøre den feilen igjen! Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Elizabeth tok for mange historiske friheter. Hu jeg så filmen med kommenterte det i ett kjør. Til slutt visste jeg ikke om jeg skulle bli irritert på dama eller filmen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Dotten: Å invitere jenter til filmdiskusjon blir bare tåpelig. Likestilling er en ting, men man hyrer ikke menn til å jobbe på Hooters. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 300 var ikke så homoerotisk når jeg så den, men når man tenker på det i etterkant så er den jo det. Spartanerne var jo rimelige homoerotiske (blant annet var de pålagt å ha en mannlig elsker), så det passer vel at filmen er det også. Var ikke dette noen andre folk enn spartanerne, mener også i filmen at de sier noe om at de andre liker menn eller noe sånt... Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Dotten: Å invitere jenter til filmdiskusjon blir bare tåpelig. Likestilling er en ting, men man hyrer ikke menn til å jobbe på Hooters. I enkelte tilfeller er kvinneundertrykkelse helt greit. ^^ Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Pokker! The Bridge on the River Kwai gikk på nrk2 i kveld og jeg gikk glipp av den :/ Jeg fikk sett den, herlig film. Du burde se den neste gang du har sjansen. Noe som sikkert ikke blir så lenge til. Den blir vel vist omtrent hver mnd. på de "vanlige" kanalene. Pokker! The Bridge on the River Kwai gikk på nrk2 i kveld og jeg gikk glipp av den :/ Jeg fikk sett den, herlig film. Du burde se den neste gang du har sjansen. Jeg som gikk igjennom hele tv guiden også, untatt nrk! Skal ikke gjøre den feilen igjen! Ikke gjør den feilen igjen! NRK sender ofte gode filmer, spesielt NRK2 sin matinè på søndager. Sjekk også programmet for STV1 og STV2. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Noen andre som har sett "He Died with a Felafel in His Hand" ? Kjeder meg, leter etter en film med god driv og litt humor, noe ala overnevnte. Gjerne en film som er så populær at jeg kan få tak i den iløpet av en time eller to Forslag, anyone? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 300 var ikke så homoerotisk når jeg så den, men når man tenker på det i etterkant så er den jo det. Spartanerne var jo rimelige homoerotiske (blant annet var de pålagt å ha en mannlig elsker), så det passer vel at filmen er det også. Var ikke dette noen andre folk enn spartanerne, mener også i filmen at de sier noe om at de andre liker menn eller noe sånt... Vet iallefall at de i Troja hadde både kvinner og menn som seksuelle partnere. Mener å huske at de giftet seg med kvinnene, men at det var de mannlige elskerne de tilbrakte mesteparten av tiden med.. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 300 var ikke så homoerotisk når jeg så den, men når man tenker på det i etterkant så er den jo det. Spartanerne var jo rimelige homoerotiske (blant annet var de pålagt å ha en mannlig elsker), så det passer vel at filmen er det også. Var ikke dette noen andre folk enn spartanerne, mener også i filmen at de sier noe om at de andre liker menn eller noe sånt... I filmen omtaler Leonidas athenerne som "boy lovers", noe som forsåvidt var riktig, men spartanerne var også "boy lovers". Lenke til kommentar
Stupedama Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jeg så akkurat PS: I Love You (jeg skylder på mamma). Satt en liten tåre i øye, den. Huff, da kan du ikke ha lest boka. Boka er kanskje 1/10 bøker jeg har lest i hele mitt liv og den var NYDELIG.. Så så jeg filmen og den var ikke bare helt annerledes, men uuutrolig dårlig Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Filmen var kjempesøt ihvertfall. Jeg leste ikke boken. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Dotten: Å invitere jenter til filmdiskusjon blir bare tåpelig. Likestilling er en ting, men man hyrer ikke menn til å jobbe på Hooters. Jeg kan med hånden på hjertet si at enhver jente på 21 år med interesse i film har langt mer bredde og innsikt enn enhver gutt på 21 år. Noe som gikk opp for meg etter å ha diskutert film med jenter som studerer film. En fordom ble knust til fillebiter. Å høre på gutter under 30 år snakke om film er jo stort sett som å høre på ekko. Differansen man finner er mer politisk forklart enn noe annet. Unge menn har generelt sett ikke peiling fordi de mangler livserfaringen. Det gjenspeiler seg i filmsmaken. Og de blir også generelt sett veldig fornærmet over å få det påpekt, fordi unge menn også tror de er verdensmestre med enorm kunnskap. Noe de først skjønner er feil når de er blitt 10-20 år eldre. Som enhver over 30 år kan bekrefte. Nå snakker jeg veldig generelt og utifra erfaring med mennesker "heads on", ikke på bakgrunn av forumbrukere. Det er intet galt i å ha mye å lære og man bør glede seg over å ta feil, ikke irritere seg over det (eller fornekte det). Men for forumets del kunne jenter og eldre tilført noe annet enn den evinnelige repetisjonen vi menn under 30 står for. At meg og deg diskuterer film gir ikke akkurat noe enorm bredde til diskusjonen Dorian. Det blir mer som et gospelkor fremfor en debatt. For de av oss som er opptatt av å utvide egen horisont og øke innsikt trengs det ulike perspektiv og synspunkt. Anyways, et filmbilde som hyper meg opp for det kommende året: Lovet mye mer "prime-time" i oppfølgeren (som visstnok blir enda lenger enn den første på 2 1/2 time og med et budsjett på 50 millioner mer), ser jo ut som han har fått gjennomgå litt i det bildet. Og jeg vedder en pils på at Shia i løpet av filmen kommer til å si "no no no". Kan bli drikkelek ut av det, tror jeg skal invitere Cun med på det Endret 30. desember 2008 av Dotten Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jenter er noe møl. Men det finnes noen unntak, de burde vi få rekruttert inn her. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Dotten: Vi forsøkte å hente inn eldre, og det ble bare roboteksplosjoner og Supermann fra deg og elitistiske Zaeira-holdninger fra Montag. Vi har også hatt noen jenter her, blant annet LarsP, og det var for det meste b-film-chat. Oh for two, dessverre. Unge, hvite, rike, norske menn er nok dessverre de eneste man kan stole på. Helst over 17 og under 25. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Jenter er noe møl. Men det finnes noen unntak, de burde vi få rekruttert inn her. Jeg kjenner en. Skal se hva jeg får gjort. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Dotten: Vi forsøkte å hente inn eldre, og det ble bare roboteksplosjoner og Supermann fra deg Ikke fornærm meg med slikt fjas. Du har glemt James Stewart og Star Wars. I tillegg er jeg jo en av få som anmelder filmer fra før du var født (1994) Vi har også hatt noen jenter her, blant annet LarsP, og det var for det meste b-film-chat. Du får det til å høres ut som noe negativt. Unge, hvite, rike, norske menn er nok dessverre de eneste man kan stole på. Helst over 17 og under 25. Jeg antar den aldersgruppen der er like dynamisk som din egen reise i tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå