Hamsterino Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Det kan nok stemme, fargene stemmer ikke helt med Open Range. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg er 19 poeng bak deg i den quizen tror jeg. Jeg har 29. 7920960[/snapback] Det kan nok stemme bra, det ja. Den var definitivt mye vanskeligere denne gangen. Takker for svarene så langt. Hvis noen vet hvilken film Bacon spiller i der, og hvem som er på bildet nummer 8, så sier jeg tusen takk til det òg! Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Den er vanskelig. Enten er det Wild Things, eller så er det Mystic River. Tror jeg. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Den er vanskelig. Enten er det Wild Things, eller så er det Mystic River. Tror jeg. 7921044[/snapback] Klarer ikke å kjenne igjen det der fra Mystic River. Dessuten tror jeg det er fra en eldre film. Lenke til kommentar
eivind lunder Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Noen som vet når Hannibal Rising har premiere i Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Noen som vet når Hannibal Rising har premiere i Norge? 7922169[/snapback] Førstkommende fredag Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Hannibal Rising - 16.02.2007 Lenke til kommentar
eivind lunder Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 (endret) Ah, takk! Den vil jeg meget gjerne se! Endret 11. februar 2007 av eivind lunder Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 hehe, ser på en episode av tour of duty der micheal madsen dukker opp som en greten/gal sniper han spiller slike roller godt Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 hehe, ser på en episode av tour of duty der micheal madsen dukker opp som en greten/gal sniperhan spiller slike roller godt 7922679[/snapback] Husker den. Der han kutter av offerene sine en finger eller noe sånt er det ikke? Liker Micheal Madsen veldig godt, spesielt i litt "galning" roller Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 jepp det er den episoden, kanskje det var denne episoden Tarantino så da han tenke seg madsen i rollen som politi torturerende gal raner i resovar dogs Lenke til kommentar
Döden Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 300-anmeldelse Nå er jeg virkelig glad på Watchmens vegne. Dette lover godt, og jeg gleder meg stort til begge filmene. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 300-anmeldelse Nå er jeg virkelig glad på Watchmens vegne. Dette lover godt, og jeg gleder meg stort til begge filmene. 7934442[/snapback] Satan å jeg gleder meg til den filmen Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hvis ikke jeg husker helt feil så skulle det komme 2 krigsfilmer fra stillehavet under andre verdenskrig, her skulle de ta for seg en speisell hendelse fra begge sider. Men har ikke hørt noe mer om det? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Hvis ikke jeg husker helt feil så skulle det komme 2 krigsfilmer fra stillehavet under andre verdenskrig, her skulle de ta for seg en speisell hendelse fra begge sider. Men har ikke hørt noe mer om det? 7936905[/snapback] Letters from Iwo Jima og Flags of Our Fathers? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Letters from Iwo Jima (2006) Flags of Our Fathers (2006 Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Det stemmer nok det ja . Har disse komt på kino i norge eller kommer de ikke? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Flags kom ut 2. juledag. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 (endret) Min anmeldelse av "Flags...", klippet og limet ifra anmeldelsestråden: Flags of Our Fathers (2006) Først og fremst ble jeg enormt skuffet over at dette ikke var en krigsfilm, men en film om livene til tre soldater som ble sendt hjem til Amerika for å drive propaganda for å ha reist flagget på Iwo Jima. Utover det er vel filmen ganske bra på sine egne premisser, selv om jeg ikke har lyst til å innrømme det. Filmen forteller nært (nesten intimt) om hvordan de taklet tilværelsen både på Iwo Jima og det å være hjemme, skyldfølelsen over det som er filmens plott, og om hvordan de har fortsatt livene siden etter krigen, på en svært objektiv måte. Dette er så langt fra en Bay & Bruckheimer-produksjon en film om krig kan komme, det bygges aldri opp mot noe spenningsmoment, selvom krigsscenene er mange og tøffe. De triste scenene er preget av ærlighet, ikke av slik sentimentalitet film ofte tillegges for at seeren skal rives med. Ingen trist eller episk musikk i bakgrunnen, bare en nærmest dokumentarisk fremstilling av et øyeblikk i soldatens liv, hvor tårer tilfeldigvis ble felt. Dette mener jeg distanserer publikum (uten at man mister interessen), fremfor å gripe tak i deg gjennom "falsk" produksjon. Denne filmen følger på ingen måte Hollywood-formelen, det er dens største svakhet og dens største styrke. Scenene fra invasjonen til sjøs er direkte nydelige, overgår glatt de brennende oljebrønnene i "Jarhead". Filmen er velspilt, men med den rollelisten filmen har, skulle det bare mangle. Da må jeg nesten heller si jeg er litt skuffet over at ingen virkelig skinner. Filmen var aldri kjedelig, men den hadde heller ikke de helt store spenningsøyeblikkene. 6/10 EDIT: "Letters from Iwo Jima" kommer 23. februar. Endret 13. februar 2007 av JacEr Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Apocalypto = DETTE er eventyrfilm! Fin film av Gibson, med bra chasesekvenser, actionscener med mer. Likevel ingenting spesielt severdig med filmen, bortsett fra sin brutalitet. 6/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå