tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ikke sett noen av dem, dere anbefaler orginalen tipper jeg? Se heller Caché. Du rangerer Funny Games over Caché, men anbefaler han likevel å heller se sistnevnte? Litt merkelig ja. Hm, må få sett de to som du setter øverst X. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ikke sett noen av dem, dere anbefaler orginalen tipper jeg? Se heller Caché. Du rangerer Funny Games over Caché, men anbefaler han likevel å heller se sistnevnte? Kjenner filmsmaken hans godt nok til å si at Caché vil falle bedre i smak enn Funny Games. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Da så. Selv er Funny Games den eneste filmen jeg har sett av Haneke. Gleder meg til å ta fatt på de andre. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Da så. Selv er Funny Games den eneste filmen jeg har sett av Haneke. Gleder meg til å ta fatt på de andre. Angående Cache Scena hvor han gamle gubben skjærer over strupen sin er noe av det hårreisende jeg har sett. Det ligger noe utrolig ekkelt og voyeuristisk i måten Haneke har plassert kameraet. GYS! Forsåvidt også gjeldende gjennom store deler av filmen Endret 25. desember 2008 av tjalla Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ikke sett noen av dem, dere anbefaler orginalen tipper jeg? Se heller Caché. Du rangerer Funny Games over Caché, men anbefaler han likevel å heller se sistnevnte? Kjenner filmsmaken hans godt nok til å si at Caché vil falle bedre i smak enn Funny Games. Oh really..? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Da så. Selv er Funny Games den eneste filmen jeg har sett av Haneke. Gleder meg til å ta fatt på de andre. Angående Cache Scena hvor han gamle gubben skjærer over strupen sin er noe av det hårreisende jeg har sett. Det ligger noe utrolig ekkelt og voyeuristisk i måten Haneke har plassert kameraet. GYS! Forsåvidt også gjeldende gjennom store deler av filmen Dette er uten tvil den mest ubekvemme filmscenen jeg noen gang har sett. Ante ikke hva jag skulle gjøre med meg selv. Skulle jeg gå vekk, fortsette å se eller se vekk? Endte selvfølgelig med at jeg fortsatte å se ferdig filmen tross ubekrevmeligheten, men angret litt på det samtidig som jeg ikke gjorde det. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Da så. Selv er Funny Games den eneste filmen jeg har sett av Haneke. Gleder meg til å ta fatt på de andre. Angående Cache Scena hvor han gamle gubben skjærer over strupen sin er noe av det hårreisende jeg har sett. Det ligger noe utrolig ekkelt og voyeuristisk i måten Haneke har plassert kameraet. GYS! Forsåvidt også gjeldende gjennom store deler av filmen Dette er uten tvil den mest ubekvemme filmscenen jeg noen gang har sett. Ante ikke hva jag skulle gjøre med meg selv. Skulle jeg gå vekk, fortsette å se eller se vekk? Endte selvfølgelig med at jeg fortsatte å se ferdig filmen tross ubekrevmeligheten, men angret litt på det samtidig som jeg ikke gjorde det. Haneke er virkelig den regissøren som klarer å lage den jævligste volden og de vondeste scenene, ved å gjøre stikk motsatt av det som er normen. Hvorpå det normalt klippes intenst så drar Haneke alt så jævli langt mtp shotlengde. Benny's Video Er jo også helt jævli når hu jenta blir skutt med griseslakterpistolen, men trenger et skudd til for å dø. Man hører kun skrikinga hennes. Satan for en nasty scene det og. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den scenen dere snakker om overrasket meg, men det var det første interessante øyeblikket i filmen og også den siste. Utenom det virket konseptet til filmen kjempespennende, men utviklet seg ikke som jeg gjerne skulle ønsket. Den type vold synes jeg for øvrig ikke er så ekkelt at det gjør noe, uten at jeg kan si hvorfor. Jeg lurer på om Funny Games vil på samme måte ikke påvirke meg. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den scenen dere snakker om overrasket meg, men det var det første interessante øyeblikket i filmen og også den siste. Utenom det virket konseptet til filmen kjempespennende, men utviklet seg ikke som jeg gjerne skulle ønsket. Den type vold synes jeg for øvrig ikke er så ekkelt at det gjør noe, uten at jeg kan si hvorfor. Jeg lurer på om Funny Games vil på samme måte ikke påvirke meg. Jeg satt klistra til skjermen fra første sekund. Slike "overvåkningskamerafilmer" er noe av det mest creepy jeg vet om. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 denne Caché må jeg få sett. så sant det ikke er noe "rewinding"? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ikke direkte, men det er også en film som leker med filmmediet, ikke på en like åpenbar måte, men det er tildels samme greia. Men det slo meg faktisk ikke før rett etter at jeg hadde sett den. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Funny Games litt leking er jo greit nok, men jeg syns Funny Games gikk for langt. jeg skjønner jo hvorfor han lot morderne spole tilbake, men det funket ikke for meg.. klart, nå liker jo jeg at folk får som fortjent. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Haneke er en mester i gjøre den volden vi på film har sett så alt for mange ganger før, til noe utenom det vanlige. Det kan dog bli litt kjedelig når man strengt tatt ikke er en del av den gruppen Haneke kritiserer eller ønsker å treffe. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg ser for meg at jeg er akkurat målgruppen hans, som synes vold kan være fantastisk og vakkert og morsomt, enten det er 300, Pulp Fiction, Shoot 'em Up eller lignende filmer. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Noen som har sett The Constant Gardener? Er den å anbefale? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Noen som har sett The Constant Gardener? Er den å anbefale? Utrolig god film som viser belyser en av de mindre gode sidene av vestens interaksjon med og innblanding i afrika. Så absolutt å anbefalle for alle som anseer seg som det minste samfunnsinteressert. Lenke til kommentar
mOkk Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Slenger meg på den. Constant Gardener var en spennende og lavmælt thriller med ett hett politisk tema som bakteppe. Fine prestasjoner av Fiennes og Weiz forøvrig. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Driver og koser meg soundtracket til Lost Highway nå. Ikke sett filmen og jeg må jo si at filmen blir bare mer og mer fristende å se nå. Skikkelig kult og stemningsfullt låtutvalg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ta en titt over til mini-anmeldelse, skjer noe Lynch der nå. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Driver og koser meg soundtracket til Lost Highway nå. Ikke sett filmen og jeg må jo si at filmen blir bare mer og mer fristende å se nå. Skikkelig kult og stemningsfullt låtutvalg. Vittig at du skulle skrive det akkurat i det jeg satt sammen en anmeldelse av filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå