Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da så. Selv er Funny Games den eneste filmen jeg har sett av Haneke. Gleder meg til å ta fatt på de andre.

Angående Cache

Scena hvor han gamle gubben skjærer over strupen sin er noe av det hårreisende jeg har sett. Det ligger noe utrolig ekkelt og voyeuristisk i måten Haneke har plassert kameraet. GYS! Forsåvidt også gjeldende gjennom store deler av filmen

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Har ikke sett noen av dem, dere anbefaler orginalen tipper jeg?

Se heller Caché.

Du rangerer Funny Games over Caché, men anbefaler han likevel å heller se sistnevnte?

Kjenner filmsmaken hans godt nok til å si at Caché vil falle bedre i smak enn Funny Games.

Oh really..?

Lenke til kommentar
Da så. Selv er Funny Games den eneste filmen jeg har sett av Haneke. Gleder meg til å ta fatt på de andre.

Angående Cache

Scena hvor han gamle gubben skjærer over strupen sin er noe av det hårreisende jeg har sett. Det ligger noe utrolig ekkelt og voyeuristisk i måten Haneke har plassert kameraet. GYS! Forsåvidt også gjeldende gjennom store deler av filmen

Dette er uten tvil den mest ubekvemme filmscenen jeg noen gang har sett. Ante ikke hva jag skulle gjøre med meg selv. Skulle jeg gå vekk, fortsette å se eller se vekk? Endte selvfølgelig med at jeg fortsatte å se ferdig filmen tross ubekrevmeligheten, men angret litt på det samtidig som jeg ikke gjorde det.

Lenke til kommentar

Angående Cache

Dette er uten tvil den mest ubekvemme filmscenen jeg noen gang har sett. Ante ikke hva jag skulle gjøre med meg selv. Skulle jeg gå vekk, fortsette å se eller se vekk? Endte selvfølgelig med at jeg fortsatte å se ferdig filmen tross ubekrevmeligheten, men angret litt på det samtidig som jeg ikke gjorde det.

Haneke er virkelig den regissøren som klarer å lage den jævligste volden og de vondeste scenene, ved å gjøre stikk motsatt av det som er normen. Hvorpå det normalt klippes intenst så drar Haneke alt så jævli langt mtp shotlengde.

Benny's Video

Er jo også helt jævli når hu jenta blir skutt med griseslakterpistolen, men trenger et skudd til for å dø. Man hører kun skrikinga hennes. Satan for en nasty scene det og.

Lenke til kommentar

Den scenen dere snakker om overrasket meg, men det var det første interessante øyeblikket i filmen og også den siste. Utenom det virket konseptet til filmen kjempespennende, men utviklet seg ikke som jeg gjerne skulle ønsket. Den type vold synes jeg for øvrig ikke er så ekkelt at det gjør noe, uten at jeg kan si hvorfor. Jeg lurer på om Funny Games vil på samme måte ikke påvirke meg.

Lenke til kommentar
Den scenen dere snakker om overrasket meg, men det var det første interessante øyeblikket i filmen og også den siste. Utenom det virket konseptet til filmen kjempespennende, men utviklet seg ikke som jeg gjerne skulle ønsket. Den type vold synes jeg for øvrig ikke er så ekkelt at det gjør noe, uten at jeg kan si hvorfor. Jeg lurer på om Funny Games vil på samme måte ikke påvirke meg.

Jeg satt klistra til skjermen fra første sekund. Slike "overvåkningskamerafilmer" er noe av det mest creepy jeg vet om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...