blured Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Mhm, bra fornøyd ja. Parks triologi har jeg hatt lyst til å se i lang tid, men skal jeg se den nå må jeg nok belage meg på å se den på PCen. Tror ikke jeg kan okkupere TVen med hele familien hjemme, det gir nok ikke nok julestemning... Hvilken av de tre er forresten "best"? (har kun sett Oldboy selv) Endret 25. desember 2008 av macros. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg har bare sett Mr. Vengeance, men den er ikke langt unna ren perfeksjon vaffal . Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 I min mening er Oldboy best, med Lady Vengeance like bak mens Mr. Vengeance er et par hakk under. Men det er mange som mener Lady Vengeance er best. Lady har vertfall det beste lydsporet, nydelig. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 I min mening er Oldboy best, med Lady Vengeance like bak mens Mr. Vengeance er et par hakk under. Men det er mange som mener Lady Vengeance er best. Lady har vertfall det beste lydsporet, nydelig. Må de sees i en bestemt rekkefølge eller er det ett fett? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Et fett. De er kun tematisk linket. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Et fett. De er kun tematisk linket. Okay, flott. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Inget fasit svar på hvilken som er best i Parks hevntriologi. Jeg mener det er Mr. Vengeance som den beste, tett fulgt av Oldboy. I Lady Vengeance gikk Park alt for lang med det stilistiske, noe som gjør den svært uoversiktlig. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Etter å ha sett de ti første minuttene av Funny Games US begynner jeg å bli rimelig irritert. Dette virker å være en scene-for-scene-nyinnspilling av den geniale orginalen. Eneste forskjellen er at karakterene snakker engelsk og spilles av skuespillere jeg har kjennskap til fra før. Dette opplegget virker svært meningsløst... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Etter å ha sett de ti første minuttene av Funny Games US begynner jeg å bli rimelig irritert. Dette virker å være en scene-for-scene-nyinnspilling av den geniale orginalen. Eneste forskjellen er at karakterene snakker engelsk og spilles av skuespillere jeg har kjennskap til fra før. Dette opplegget virker svært meningsløst... Hvis du ikke fikk med deg det før du så filmen, så lurer jeg på hvor du har vært hen det siste året. Poenget er vel at det skal nå fram til et amerikansk publikum. Hadde ikke regissøren vært Haneke hadde vel folk skreket "sell out" med en gang. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Etter å ha sett de ti første minuttene av Funny Games US begynner jeg å bli rimelig irritert. Dette virker å være en scene-for-scene-nyinnspilling av den geniale orginalen. Eneste forskjellen er at karakterene snakker engelsk og spilles av skuespillere jeg har kjennskap til fra før. Dette opplegget virker svært meningsløst... Filmen er helt lik originalen, så om du irriterte deg for de første minuttene, så kan du like godt skru av filmen. Han lagde vel filmen bare pga flere amerikanere skulle se den. Endret 25. desember 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Du vet at det er samme regissør bak begge filmene? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Jeg gidder ikke å bruke mer tid på den, nei. Ser heller orginalen om igjen enn denne direkte amerikanske kopien. Skjønner ikke hvorfor Haneke ikke kan la sine gamle verk ligge. Da snurrer jeg heller Lost in Translation. CypheroN: Selvsagt vet jeg det, men jeg kan ikke si at jeg forventet en direkte kopi. Så skal det vel også sies at jeg ikke hadde kjøpt denne selv, men at det var en julegave. Hadde egentlig ingen intensjoner om å se US. Endret 25. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Ser heller orginalen om igjen enn denne direkte amerikanske kopien. Skjønner ikke hvorfor Haneke ikke kan la sine gamle verk ligge. Han lagde den vel fordi han mente budskapet var mer relevant å få frem i Statene, men amerikanerne er for dårlige til å se ikke-amerikansk film. Så, han har da en god grunn, men det er ikke slik at jeg gidder å se nyinnspillingen for det. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Skjønner ikke hvorfor Haneke ikke kan la sine gamle verk ligge. Filmen var en kritikk på voldsforhelligelsen i den amerikanske filmindustrien, men nådde aldri målgruppen sin pga. at den ikke var engelskspråklig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ikke sett noen av dem, dere anbefaler orginalen tipper jeg? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den nye er jo (skal jo være) en frame by frame nyinnspilling av den forrige, så jeg tror ikke det spiller veldig mye rolle når det gjelder den filmen. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ikke sett noen av dem, dere anbefaler orginalen tipper jeg? Se heller Caché. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Den nye er jo (skal jo være) en frame by frame nyinnspilling av den forrige, så jeg tror ikke det spiller veldig mye rolle når det gjelder den filmen. Nå har jeg ikke sett den nye, men det er noe med tyske unggutter og tortur... mmm.. Gestapo! De fire filma jeg har sett av Haneke er alle knall. Tror jeg ville rangert det slikt: 1. Cache 10/10 2. Funny Games 9/10 3. Piano Teacher 9/10 4. Benny's Video 8/10 Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Passer vel egentlig best i listefeber, men her en min rangering av Hanekes filmer: 1. Siebente Kontinent, Der (1989) 2. 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994) 3. Funny Games (1997) 4. Caché (2005) 5. Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages (2000) 6. Benny's Video (1992) 7. Pianiste, La (2001) Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Har ikke sett noen av dem, dere anbefaler orginalen tipper jeg? Se heller Caché. Du rangerer Funny Games over Caché, men anbefaler han likevel å heller se sistnevnte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå