Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Mhm, bra fornøyd ja. Parks triologi har jeg hatt lyst til å se i lang tid, men skal jeg se den nå må jeg nok belage meg på å se den på PCen. Tror ikke jeg kan okkupere TVen med hele familien hjemme, det gir nok ikke nok julestemning...

Hvilken av de tre er forresten "best"? (har kun sett Oldboy selv)

Endret av macros.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett de ti første minuttene av Funny Games US begynner jeg å bli rimelig irritert. Dette virker å være en scene-for-scene-nyinnspilling av den geniale orginalen. Eneste forskjellen er at karakterene snakker engelsk og spilles av skuespillere jeg har kjennskap til fra før.

Dette opplegget virker svært meningsløst...

Lenke til kommentar
Etter å ha sett de ti første minuttene av Funny Games US begynner jeg å bli rimelig irritert. Dette virker å være en scene-for-scene-nyinnspilling av den geniale orginalen. Eneste forskjellen er at karakterene snakker engelsk og spilles av skuespillere jeg har kjennskap til fra før.

Hvis du ikke fikk med deg det før du så filmen, så lurer jeg på hvor du har vært hen det siste året. Poenget er vel at det skal nå fram til et amerikansk publikum. Hadde ikke regissøren vært Haneke hadde vel folk skreket "sell out" med en gang.

Lenke til kommentar

Filmen er helt lik originalen, så om du irriterte deg for de første minuttene, så kan du like godt skru av filmen. Han lagde vel filmen bare pga flere amerikanere skulle se den.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å bruke mer tid på den, nei. Ser heller orginalen om igjen enn denne direkte amerikanske kopien. Skjønner ikke hvorfor Haneke ikke kan la sine gamle verk ligge.

Da snurrer jeg heller Lost in Translation.

CypheroN: Selvsagt vet jeg det, men jeg kan ikke si at jeg forventet en direkte kopi. Så skal det vel også sies at jeg ikke hadde kjøpt denne selv, men at det var en julegave. Hadde egentlig ingen intensjoner om å se US.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Ser heller orginalen om igjen enn denne direkte amerikanske kopien. Skjønner ikke hvorfor Haneke ikke kan la sine gamle verk ligge.

Han lagde den vel fordi han mente budskapet var mer relevant å få frem i Statene, men amerikanerne er for dårlige til å se ikke-amerikansk film. Så, han har da en god grunn, men det er ikke slik at jeg gidder å se nyinnspillingen for det.

Lenke til kommentar
Den nye er jo (skal jo være) en frame by frame nyinnspilling av den forrige, så jeg tror ikke det spiller veldig mye rolle når det gjelder den filmen.

Nå har jeg ikke sett den nye, men det er noe med tyske unggutter og tortur... mmm.. Gestapo!

De fire filma jeg har sett av Haneke er alle knall. Tror jeg ville rangert det slikt:

1. Cache 10/10

2. Funny Games 9/10

3. Piano Teacher 9/10

4. Benny's Video 8/10

Lenke til kommentar

Passer vel egentlig best i listefeber, men her en min rangering av Hanekes filmer:

1. Siebente Kontinent, Der (1989)

2. 71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994)

3. Funny Games (1997)

4. Caché (2005)

5. Code inconnu: Récit incomplet de divers voyages (2000)

6. Benny's Video (1992)

7. Pianiste, La (2001)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...