Programvare Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Max Manus har 8,5 Not bad 8,7 i går da jeg sjekka. Synker vel ned til 7-8 antar jeg. ------------------- Wrestler ser meget bra ut faktisk! Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Kva er det med å køyra IMDB-innlegg gjennom Babelfish? http://www.imdb.com/user/ur18441621/comments We follow Max and his crew through a life marked by war, death, loss and loss, Max even be interpreted by Aksel Hennie, with this man's usual thorough skill. Hennie able to provide a credible and sympathetic picture of a young man who has seen too much misery during their days here on Earth, and play smoothly through the large repository feeling role requires the figure of him. Shaft is supported on all Bauer and the edges of an absolutely brilliant orchestra of birolles. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jack Nicholson og James Stewart eier det meste av skuespillere. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jack Nicholson og James Stewart eier det meste av skuespillere. Gjennom eit slags byrå? Eller har dei tapt i poker, og hadde satsa framtidige inntekter? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Lincoln (2010) Ny film om presidenten, gitt.. Spielberg i regissør-stolen, Liam Neeson som Abraham Lincoln. Good or not? Jeg ser frem til det, Neeson var perfekt som Schindler. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Lincoln (2010) Ny film om presidenten, gitt.. Spielberg i regissør-stolen, Liam Neeson som Abraham Lincoln. Good or not? Jeg ser frem til det, Neeson var perfekt som Schindler. Det kan bli høyst interessant. Neeson er en god skuespiller, og Lincoln er en interessant rolle. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hvis det blir Schindler-ish så kan det faktisk bli rimelig, meget, supert bra. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Robert Mulligan er død. R.I.P. Tror jeg kun har sett To Kill a Mockingbird av han, men en flott film er det og gjennom den ga han filmfolket noe å glede seg over Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jack Nicholson og James Stewart eier det meste av skuespillere. Finner James Stewart ganske kjedelig. I It's a Wonderfull life var han svært god og viste litt bredde, men i det andre filmene jeg har sett ham i er har han en svært så standard og kjedelig karakter. Hans rolle i The Philadelhia Story er vel et svært godt eksempel på dette. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 NRK3 klokka 1930 i dag: Med Grimm og Gru Anbefales på det aller sterkeste! Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Max Manus har 8,5 nå. Er det noen som har sett den? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jack Nicholson og James Stewart eier det meste av skuespillere. Finner James Stewart ganske kjedelig. I It's a Wonderfull life var han svært god og viste litt bredde, men i det andre filmene jeg har sett ham i er har han en svært så standard og kjedelig karakter. Hans rolle i The Philadelhia Story er vel et svært godt eksempel på dette. Hva med Rope, Rear Window og Vertigo? Eller Harvey og Mr. Smith goes to Washington? (har ikke sett disse to, men han får mye skryt i begge) Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 @LarsP: Ah, hadde håpet NRK skulle vise denne igjen i julen! *Nynner mom is home.." @Ingrid-bergman: Sjekk mini-anmeldelsestråden. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hva med Rope, Rear Window og Vertigo? Eller Harvey og Mr. Smith goes to Washington? (har ikke sett disse to, men han får mye skryt i begge) Han er ikke direkte ulik seg selv i noen av de rollene, men Mr. Smith er hans beste rolle. Der funker virkelig hele "aw shucks" smart-på-en-naiv-måte stilen hans. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12676343 Keepin' the fellowship strong. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hey, fett. Dere er nå noen søte forumbrukere Innlegg på trykk i filmmagasinet denne måneden fikk jeg også, sier det jeg. For å kjøre litt OT: På Cinema Paradiso-dvden min er det to versjoner. Husker ikke helt hvor lang hver versjon er, men den lengste er over en time lengre enn den korteste. Noen som har sett begge? En time fra eller til utgjør ganske stor forskjell, men hvis det bare er fyllstoff gidder jeg ikke se det. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er ikke fyllstoff. Her SKAL man se Directors Cut-en, (den lengste) ikke tenk på noe annet! Btw, Noen som skjønner seg på denne anmeldelsen av Into The Wild? What an irritating, confused film this is. Based on the 'true life story' of Rich White Kid Christopher McCandless, who throws away his possessions, gives his live savings to charity, and decides to move to Alaska to "get into the wild." McCandless roams the country, meeting a Forrest Gump-like variety of different people. They're ecstatic to be in his presence. He quotes them Thoreau and Jack London without a hint of irony. Sean Penn turns McCandless into something of a Christ figure, so much so that it's sickening. In one hilarious scene, he stands at the edge of a mountain and screams while holding his arms out in a crucifixion pose. All that's missing is "I'm king of the world." In fact, the only person who dares to question Jesus Jr. about his insanely moronic expedition, a farmer played by Vince Vaughn, is abruptly displaced after fifteen minutes of screen time and never seen again. There's even an instance where McCandless befriends a 16 year-old folk singer (Kristin Stewart) who wants to have sex with him. Her character exists for absolutely no other reason than to demonstrate Chris' flawless morality. Because you see, he's rebelling against this terrible, money-driven society that we're all slaves to! He's our martyr! Aesthetically speaking, Penn's stylistic choices are laughably terrible at best. He employs inexplicable jump cuts, flashbacks, and narration, including a reappearing voiceover by McCandless' sister (Jena Malone) that's such a ridiculous attempt at faux-poetry it defies description. Yeah, the scenery is often beautiful, but it's not exactly difficult to make Alaska stunning. William Hurt and Marcia Gay Harden appear in thankless roles as Chris' parents, whose only character trait is they're totally, you know, only about money, and shit, man. Oh, and his dad beats his mom. Sorry the review is long, but I hate this movie with a truly rare passion. 1/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Innlegg på trykk i filmmagasinet denne måneden fikk jeg også, sier det jeg. Hva skrev du til dem? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er ikke fyllstoff. Her SKAL man se Directors Cut-en, (den lengste) ikke tenk på noe annet! Allright, da får jeg stole på deg. Dvden står i Trondheim, så blir en stund til, men da vet jeg det. @ Cypheron: Kommenterte bare noe smårusk i noen anmeldelser, og etterlyste en Wam&Vennerød-spesial. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Btw, Noen som skjønner seg på denne anmeldelsen av Into The Wild? Nei, men den er ikkje eineståande. IMDB er full av liknande innlegg. Eg ser vel dette som døme på ein manglande evne til å sjå ting frå fleire sider. Ein er ikkje nøydd til å herleggjera handlingane til Christopher McCandless for å forstå kvifor han handla slik han gjorde. Og ein kan ha respekt for at han handla slik samstundes som ein kritiserer korleis han utsette familien sin for mykje liding. Etc etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå