Awesome X Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg har bestandig hatt et inntrykk av at Brad Pitt takler alt. Da har du tydligvis ikke sett Troy, Oceans-filmene, Sleepers, Kalifornia, The Mexican og Burn After Reading. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg gjør jo det. Det står svart på blått. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Phillip Seymour-Hoffman er den nye definisjonen på altmuligmann innenfor film. Han takler ikke nødvendigvis alt (PSH in.. DIE HARD 5!), men han forsvinner i rollen og det er veldig spennende. Enkelte spiller samme rolle flere ganger (Marlon Brando og James Dean spilte alltid på den misforståtte gutten med masse følelser, Eastwood er alltid en badass, Pacino er for det meste seg selv når han ikke er Scarface, Depp har én rolle) og det kan være svært imponerende, men når skuespilleren forsvinner i rollen sin konsekvent (slik Heath Ledger kanskje kunne gjort hvis han fikk litt mer tid) så er det det som virkelig kan imponere meg helt. Jeg liker også Paul Giamatti, han spiller like mislykket i hver film men alltid på en ny måte. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Depp derimot, er ikke luuuv. Aldri sett det helt store i han. Han leverer som regel kurant, men aldri noe særlig mer. Jess enig, men f. eks De Niro liker jeg veldig godt, synes han er ganske perfekt i de fleste rollene som mafia-dude. Han har gjort unntak, som f. eks i Deer Hunter. Der er han også god. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jeg gjør jo det. Det står svart på blått. haha, litt trøtt Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har bestandig hatt et inntrykk av at Brad Pitt takler alt. Da har du tydligvis ikke sett Troy, Oceans-filmene, Sleepers, Kalifornia, The Mexican og Burn After Reading. Sett alle bortsett fra Sleepers. Nå er ikke han min favorittskuespiller, men syns han takler mange forskjellige roller meget bra. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Brad Pitt er en av mange grunner til å se Ocean's-filmene. Han er fantastisk i den første, han klarer å gjøre spising kult. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Brad Pitt er en av mange grunner til å se Ocean's-filmene. Han er fantastisk i den første, han klarer å gjøre spising kult. Hehe, sant det... Jeg missunner Brad Pitt. Tenk hvor mange kule pesonligheter han har å velge mellom! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Hadde jeg vært ham ville jeg nok gått for Tyler hver dag, men å kunne bytte til Mickey O'Neill i fylla hadde ikke skadet. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Synes Nicholson gjør mye av det samme i de filmene jeg har sett han i. Og det gjør ikke Johnny Depp, Al Pacino, Robert De Niro, Clint Eastwood, etc.? Jeg synes nå Jack er en mye mer fargerik og interessant skuespiller en disse. Jeg har vel strengt tatt ikke nevnt og sammenliknet disse med Nicholson heller. Det kan forsåvidt være at Jack har mange flere talenter enn det jeg er klar over, Warren Schmidt er ihvertfall den rolletolkningen jeg har sett av han som er lengst unna det jeg vanligvis forbinder med fyren. Endret 22. desember 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Svakeste rollen jeg har sett Brad i, er i Troy! Synes ikke han passer til den rollen så veldig mye selv om jeg digger filmen! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 # (8.80) - One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) # (8.50) - Chinatown (1974) # (8.50) - The Shining (1980) # (8.50) - The Departed (2006) # (7.80) - As Good as It Gets (1997) # (7.60) - Batman (1989) For å være ærlig så synes jeg ikke han er lik seg selv i noen av disse rollene. Han er riktignok fornøyd med seg selv i flere av filmene, men blant annet Chinatown viser en Nicholson man aldri har sett før, The Shining er Jack på sitt beste og Cuckoo's Nest og As Good As It Gets viser at fyren absolutt kan variere. Det er likevel A Few Good Men som mange regner som typisk Nicholson; stor, skummel, hard, ikke i det hele tatt opptatt av hva du synes om ham og mer enn fornøyd nok med seg selv til å ikke se seg i speilet om morgenen. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Nei, vet du hva. Hva har du sett av Nicholson? Easy Rider, Five Easy Pieces, The Shining, The Passenger, Chinatown, The Last Detail, One Flew Over the Cuckoo's Nest f.eks.? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Angående The Shining finner jeg den særdeles lite skummel. Nicholson er flott i den ellers glimrende filmen Chinatown og selvsagt One Flew... Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Du har sure-Jack (As Good As It Gets, A Few Good Men, The Bucket List) og crazy-Jack (The Departed, Batman, Once Flew Over The Cuckoo's Nest). Selvsagt med variasjoner. Flott fyr, herlig tilstedeværelse og til tider en fryd å se utfolde seg, men ikke den jeg forbinder med aller mest variasjon i Hollywood. Nå har jeg selvsagt kun sett 11-12 roller av hans lange karriere, så jeg er mer enn gjerne klar for tips til noen roller fra Nicholson som virkelig er langt unna det jeg vanligvis ser han i. Endret 22. desember 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Someone care to explain? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Du har sure-Jack (As Good As It Gets, A Few Good Men, The Bucket List) og crazy-Jack (The Departed, Batman, Once Flew Over The Cuckoo's Nest). Selvsagt med variasjoner. Flott fyr, herlig tilstedeværelse og til tider en fryd å se utfolde seg, men ikke den jeg forbinder med aller mest variasjon i Hollywood. Nå har jeg selvsagt kun sett 11-12 roller av hans lange karriere, så jeg er mer enn gjerne klar for tips til noen roller fra Nicholson som virkelig er langt unna det jeg vanligvis ser han i. Og glade-Jack (Easy Rider, The Witches of Eastwick) Da stiller han med like mange forskjellig rollertyper som t.eks. Al Pacino. Du rope-pacino (The Devils Advocate, Righteous Kill, Two for The Money, The Recruit, etc.), normal-pacino og cocky-pacino (Scarface, The Devils Advocate, Carlitos Way). Someone care to explain? For få av Top 1000 voters har stemt på filmen. Listen er praktisk talt kun basert på hva disse mener. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Someone care to explain? Scoren kommer av alle stemmer, plasseringen kommer fra stemmene som gjelder. I begynnelsen er dette alltid litt ujevnt, men det skjerper seg etterhvert (enten ved at filmen beveger seg oppover i listen, gjennomsnittskarakteren går ned etterhvert som anmeldere og premierefans ikke er de eneste som har stemt eller en mellomting). Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Max Manus har 8,5 Not bad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå