Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yeah, i know. Jeg kan ikke forklare deg til å like den, men Eternal har en historie som virkelig treffer noen. Meg inkludert. Når den dessuten er fortalt på en veldig kreativ måte, blir det hele til en unik filmopplevelse. En slik film kan jeg ikke belønne med annet enn 10/10.

God ide, topp utførelse. Tidenes kjærleiksfilm.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Eternal Sunshine of the Spotless Mind var for meg en ganske middelmådig affære første gang jeg så den. Jeg klarte ikke helt å se hva mange mener er fantastisk med den. Men når jeg så den for andre gang, en stund senere, hadde den virkelig vokst, og det ble til en av de største filmopplevelsene jeg har hatt. Vet ikke helt hvorfor, men historien i filmen er forholdsvis innviklet, og den forstås muligens bedre andre gang man ser filmen. Men det kan også være at jeg rett og slett hadde opplevd mer av det filmen faktisk tar opp. Tror faktisk det er litt avgjørende for å virkelig finne det som er så spesielt med denne filmen.

Lenke til kommentar
Noen som har sett Forbidden Planet?

Ser nyheter om at James Cameron muligens skal regissere en trilogi som skal være prequel til den gamle klassikeren. Har ikke sett den selv, men lurte på om jeg burde sjekke den ut.

Filmens referanseverdi er vel strengt tatt høyere enn dens underholdningsverdi. Skuespillet, effektene, oppbygningen og kulissene er forholdsvis standard 50-talls sci-fi, så liker du ikke dette er det like greit å stå over.

Ved litt nærmere ettertanke kan prequels til denne filmen være ganske så spennende.

Ved enda nærmere ettertanke høres det kun ut som en resirkulering av Sphere og The Abyss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...