Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Tony er egentlig en veldig likandes kar som behandler vennene sine veldig bra. Men man får se hvor sinnssyk og paranoid han blir av å bruke av dopen han skal selge, og hvordan han endrer personlighet fullstendig til en psykopat. Når han starter er han rein businessmann med stålkontroll. Så går det bare nedover.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tony Montana er Pacinos beste rolle, nydelig film.

Nå har ikke jeg sett Scarface, menneh, hva med rollen som (trommevirvel) Michael Corleone da? Fantastisk spørr du meg, spesielt i Part II.

Du vet da at jeg har sett Gudfaren, men som flere sier så er ikke den rollen verd å nevne en gang i forhold til Tony Montana. Og rolletolkningen / skuespillet til Pacino har da ingenting med hvilket tiår filmen er satt i?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Tony Montana er Pacinos beste rolle, nydelig film.

Nå har ikke jeg sett Scarface, menneh, hva med rollen som (trommevirvel) Michael Corleone da? Fantastisk spørr du meg, spesielt i Part II.

Du vet da at jeg har sett Gudfaren, men som flere sier så er ikke den rollen verd å nevne en gang i forhold til Tony Montana. Og rolletolkningen / skuespillet til Pacino har da ingenting med hvilket tiår filmen er satt i?

Det var bare for å skille figurene hans, for jeg vet jo de er forskjellige.

Lenke til kommentar

Felon var en overraskende god og forfriskende fengselsfilm. True story og greier.

Du vet da at jeg har sett Gudfaren, men som flere sier så er ikke den rollen verd å nevne en gang i forhold til Tony Montana.

Du som er som er glad i subtile, jordnære rolletolkninger ala Jesse James, burde jo nesten hylle Pacino i Gudfaren-filmene. Jeg er selvsagt fornøyd med Tony Montana som resten her, men personlig blir jeg ofte langt mer imponert over rolletolkninger som ikke byr på skriking og hoijing i annenhver scene. De indre konfliktene, den personlige krisen og ikke minst den endringen Michael begår i Coppola's trilogi tror jeg er langt vanskeligere å skildre foran kameraet enn Montana's voldsomme fall inn i Scarface.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Tja, Pacino er jo ekstremt god hva enn jeg har sett han gjort. Vanskelig å si hvorfor jeg ikke ble mer grepet av Michael Corleone enn det jeg ble, slikt er ofte vanskelig å forklare. Men uansett, Tony Montana-rollen hadde virkelig den "wow"-effekten på meg, så sinnsykt bra skuespill, tenkte jeg.

Men så kan det jo være at grunnen til at jeg ikke tenkte dette når jeg så Gudfaren, kan være fordi det var såpass ekte at jeg ikke så på det som skuespill? Vanskelig å si. Nå ble jeg i tvil.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en film som hele tiden ser ut til å ende utrolig trist, men til slutt ender godt og får deg til å trekke på smilebåndet? :)

Om vi anbefaler deg en film nå, vil du jo vite på forhånd at den ender bra. Da er det vel ikke noe poeng å se den :p

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale en film som hele tiden ser ut til å ende utrolig trist, men til slutt ender godt og får deg til å trekke på smilebåndet? :)

Om vi anbefaler deg en film nå, vil du jo vite på forhånd at den ender bra. Da er det vel ikke noe poeng å se den :p

Ha ha, tenkte jeg ikke på. Lever i min egen verden for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...