Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok mange her inne som savner Rambo på den listen...

Det holdt ikke med Iron Man for at du skulle fordømme listen, altså?

Langt i fra. Jeg gir bare en stemme til alle de her inne som har lovprist bueskytingen til Rambo som det største som har skjedd på actionfronten i 2008. Du er kanskje en av disse sjelene?

Lenke til kommentar

Selv om Rambo leverte, ville jeg nok ikke bytta den ut med de tre filmene jeg har sett fra den lista. Nå er jeg spent på om de andre filmene der på lista har noe å stille opp med. 2008 har vært et nokså kjipt år hittill versus ifjor.

Sist ute for meg var Burn After Reading, og også den gjorde ikke det helt store inntrykket.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Det er på film, vet du.

Det er ein dokumentar, då. Det ser ein av Castro-klyppet på byrjinga - eller er det berre juks også?

Poenget mitt var uansett at et verkar veldig rart å ikkje lika dela av det Tony Montana driv med. Han har ein æreskodeks, men er ein rabiat macho mordar-dopseljar.

Og det gjer ikkje filmen dårleg, med mindre ein må identifisera seg med Tony Montana for å lika filmen.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle, Scarface er Pacino-pensum. Selvsagt springer han ikke rundt og snorter og banker damer hele filmen. Det er en episk fortelling om fangen/innvandrern Tony som kommer over med båt fra Cuba til Miami, uten noen verdens ting sammen med bestekompisen sin Manolo. Han får seg jobb på ei burgersjappe, men liker det ikke og mener han burde gjøre noe større med livet sitt. Så han starter helt nederst på treet som kurer for en dopdealer, noen blir drept på hans første oppdrag, og før man vet ordet av det har Tony startet for seg selv og konkurrerer ut sjefen sin. Så er det bare en lang downward spiral i uendelig med penger og rikdom, dopmisbruk og selvhat helt til slutten. Vil si halve filmen ikke har noe med cocaine å gjøre i det hele tatt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...