Dorian Gray Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 For all del, jeg kan sette pris på arbeidet, det er bare noe med måten det beskrives på som jeg synes er morsomt. Hvis man ser på regissørens oppgave å styre alle andres oppgaver og passe på at de gjør en god jobb, så kan man si at skryt av skuespill og musikk kan krediteres Leone. Speik: Jeg vet svært lite om Leone, da filmene hans kjeder meg og han lager for det meste samme film om igjen og om igjen. Men jeg kom vel med ingen påstander om Leone, kun om hva folk skriver. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Tenke seg Star Wars, Indiana Jones eller Pirates of The Caribbean med crappy eller middelmådig musikk. Det hadde ikke vært det samme. For ikke å snakke om Superman (men den er min fetisj tydeligvis ^^). Jaws hadde aldri vært like skummel uten John Williams. Uten han så kanskje Spielberg aldri hadde slått gjennom? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 For all del, jeg kan sette pris på arbeidet, det er bare noe med måten det beskrives på som jeg synes er morsomt. Hvis man ser på regissørens oppgave å styre alle andres oppgaver og passe på at de gjør en god jobb, så kan man si at skryt av skuespill og musikk kan krediteres Leone. Speik: Jeg vet svært lite om Leone, da filmene hans kjeder meg og han lager for det meste samme film om igjen og om igjen. Men jeg kom vel med ingen påstander om Leone, kun om hva folk skriver. Haha, jeg er så fullstendig enig i det utsagnet! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 GBU - Eventyrwestern West - Episk westerndrama, omtrent America - Mafiafilm.. Mye likt? Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Syns ikke disse har så fryktelig mye mer til felles enn lang spilletid, og selvsagt Leone-preget pg Morricones fantastiske musikk. Alle tre er de gode filmer, men West og GBU ble til tider litt kjedelige. America blir derimot aldri kjedelig, og er helt klart blant favorittene mine. En solid 9,5/10 Endret 15. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Antar at det er ganske få som leser den andre tråden, så jeg poster det her også: For dere som så absolutt må vite hvor mange filmer på IMDbs Top 250 liste dere har sett, har jeg funnet en løsning. Ikke like god som twofifty, men.... Gå på IMDbs Power Search Merk Include Vote History under My Movies og Include IMDb's Top 250 Trykk Enter. Dere for da opp en liste over alle filmene i dere Vote History som også er på IMDb's Top 250. Skal dere ha opp listen over de filmene dere ikke har sett på listen må dere velge fremdeles velge Include IMDb'2 Top 250, men istedet for å velge Include Vote History må dere velge dens motpart Exclude Vote History. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hmm, fantastisk! Awesome tips. Så enkelt og så genialt. Takk :--) Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 GBU - EventyrwesternWest - Episk westerndrama, omtrent America - Mafiafilm.. Mye likt? Nå glemmer du Fistful of Dynamite og -Dollars og A Few Dollars more. Har bare sett sistnevnte, men man kan veldig lett plassere både den, GBU og West i samme bås. Veldig variert var han ikke akkurat. Det sagt, så liker jeg jo filmene hans. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Japp, det gjorde jeg faktisk. My bad, men at han bare lager det samme er feil. Ikke veldig variert nei, men han lagde tross alt en episk western og en eventyrwestern, og når vi slenger på mafiafilmen da så blir det ikke så ille. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Må si at jeg ikke ser de store forskjellene på West og GBU. Sistnevnte er kanskje hakket mer kynisk, men sjangermessig er det svært lite som skiller dem. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg vil vaffal påstå at West er den spaghettiwestern som virker minst som en spaghettiwestern. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Antar at det er ganske få som leser den andre tråden, så jeg poster det her også: For dere som så absolutt må vite hvor mange filmer på IMDbs Top 250 liste dere har sett, har jeg funnet en løsning. Ikke like god som twofifty, men.... Gå på IMDbs Power Search Merk Include Vote History under My Movies og Include IMDb's Top 250 Trykk Enter. Dere for da opp en liste over alle filmene i dere Vote History som også er på IMDb's Top 250. Skal dere ha opp listen over de filmene dere ikke har sett på listen må dere velge fremdeles velge Include IMDb'2 Top 250, men istedet for å velge Include Vote History må dere velge dens motpart Exclude Vote History. Der ga du meg nettopp en grunn til å opprette en vote history. ^^ Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Edit: Nevermind. Klikkbar smilefjes: Endret 15. desember 2008 av Speik Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Må si at jeg ikke ser de store forskjellene på West og GBU. Sistnevnte er kanskje hakket mer kynisk, men sjangermessig er det svært lite som skiller dem. GBU er jo i grenseland til en adventure. West er jo derimot en skikkelig høybudsjetts westernfilm og starten på den velkjente amerika-trilogien, så Leone var vel kanskje først og fremst opptatt av å skildre forskjellige deler av USA's historie, istedenfor å tulle rundt i diverse sjangre. Endret 15. desember 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Edit: Nevermind. Klikkbar smilefjes: Epic! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hepp! Hadde vært fint om filmentusiastene kunne gi sine innspill her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1048533 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Da er Wolverine traileren ute i skikkelig kvalitet: http://www.myspace.com/x-menorigins Veldig bra første halvdel av traileren, berører mye av det geniale med karakteren. Siste halvdel er mer actonfantastic, men vi trenger jo noe hett krydder Edit: Og AFI har plukket ut de ti beste amerikanske filmene for 2008: The Curious Case of Benjamin Button The Dark Knight Frost/Nixon Frozen River Gran Torino Iron Man Milk WALL-E Wendy and Lucy The Wrestler Endret 16. desember 2008 av Dotten Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg har kun sett tre av dem, så det er kanskje på tide å se resten. Ikke at The Wrestler er til å få tak i. Milk har jeg gledet meg til, Gran Torino virker grei og Frost/Nixon er det mulig jeg ser etterhvert. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Edit: Og AFI har plukket ut de ti beste amerikanske filmene for 2008: The Curious Case of Benjamin Button The Dark Knight Frost/Nixon Frozen River Gran Torino Iron Man Milk WALL-E Wendy and Lucy The Wrestler Det er nok mange her inne som savner Rambo på den listen... Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ikke jeg i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå