CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvordan er PI i forhold til The Fountain og Requem for a Dream? Ganske god, men et godt stykke unna Fountain og Rekviem. Ok, får vel ta en titt da. Edit: DIY-film? Do It Yourself Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Regner med at alle Magnolia-fans her inne har denne høyt på ønskelisten til jul. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Vi begynte å se Joyeux Noël på skolen idag. Forferdelig kjedelig. Noen som har sett den og liker den? Endret 15. desember 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Regner med at alle Magnolia-fans her inne har denne høyt på ønskelisten til jul. Morsomt, men sånt er kun kult hvis man stjeler det fra settet. ^^ Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Vi begynte å se Joyeux Noël på skolen idag. Forferdelig kjedelig. Noen som har sett den og liker den?Jeg så filmen sist jul, og husker at jeg likte den godt. Den er jo en ganske så stilferdig sak, men kjedelig vil jeg nå ikke karakterisere den som. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Vi begynte å se Joyeux Noël på skolen idag. Forferdelig kjedelig. Noen som har sett den og liker den?Jeg så filmen sist jul, og husker at jeg likte den godt. Den er jo en ganske så stilferdig sak, men kjedelig vil jeg nå ikke karakterisere den som. Filmen hopper rett ut i noe jeg ikke klarte å interesse meg i, og jeg følte absolutt ingen sympati for noen av karakterene what so ever Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Skal sette meg ned med Aliens nå. Burde jeg velge kinoversjonen på 137 min eller den utvidede som strekker seg omtrent et kvarter lenger? Utvidede versjoner trenger ikke nødvendigvis å være mer severdige etter det jeg har erfart. Setter pris på svar litt fort, da jeg er ivrig etter å komme i gang med filmen. Endret 15. desember 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Noen her som har sett Mihai Viteazul ? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Skal sette meg ned med Aliens nå. Burde jeg velge kinoversjonen på 137 min eller den utvidede som strekker seg omtrent et kvarter lenger? Utvidede versjoner trenger ikke nødvendigvis å være mer severdige etter det jeg har erfart. Setter pris på svar litt fort, da jeg er ivrig etter å komme i gang med filmen. Utvidet versjon. Det gjorde jeg. Jeg ga 10/10. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Da kjører jeg utvidet! Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Har bare sett den utvidede, så vet ikke hva som er ekstra. Uansett lett en 9/10. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Vi begynte å se Joyeux Noël på skolen idag. Forferdelig kjedelig. Noen som har sett den og liker den? Veldig bra film, fantastisk filmmusikk. Kanskje jeg er så forelska i musikken at jeg ikke skjønte at filmen egentlig ikke er så bra? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg synes sjeldent at musikken til en film gjør filmen, men det er tydeligvis svært mange som gjør. Jeg synes spesielt det er morsomt når folk anmelder en Sergio Leone-film med "Musikken er helt fantastisk og gjør hele filmen, for ikke å snakke om hvor fantastisk Clint Eastwood er i hovedrollen", og senere nevner Leone blant tidenes regissører. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Leone er flink med musikken ja, men han har en helt egen stil i filmene sine som rører meg. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er det noen her som vet om noen filmer som er samma handling som amercan pie og collage vis dere skjønner hva jeg mener? dere som kommer på noe fyr løs! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er det noen her som vet om noen filmer som er samma handling som amercan pie og collage vis dere skjønner hva jeg mener? dere som kommer på noe fyr løs! Har du prøvd å søke? Det finnes mange tråder om det der ute, for mange. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Road og Euro trip. Er bedre en American Pie i mine øyne Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er det noen her som vet om noen filmer som er samma handling som amercan pie og collage vis dere skjønner hva jeg mener? dere som kommer på noe fyr løs! Severdige ungdomskomedier: Dazed and Cunfused, Fast Times at Rigdemont High, Animal House og ikke minst Superbad. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Jeg synes sjeldent at musikken til en film gjør filmen, men det er tydeligvis svært mange som gjør. Jeg synes spesielt det er morsomt når folk anmelder en Sergio Leone-film med "Musikken er helt fantastisk og gjør hele filmen, for ikke å snakke om hvor fantastisk Clint Eastwood er i hovedrollen", og senere nevner Leone blant tidenes regissører. Du har tydeligvis ikke det minste grann av peiling på Italiensk cinema, spaghetti western som sjanger og Herr Leone som person og hans metoder som filmskaper. Han regisserte Morricone like mye som han regisserte Clint Eastwood. Synkronisering mellom lydspor og bilder er selve kjernen i det filmatiske uttrykket Leone siktet etter, her er det absolutt korrekt å si at musikken gjør hele filmen, noe annet ville faktisk vært feil. Endret 15. desember 2008 av Speik Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg synes sjeldent at musikken til en film gjør filmen, men det er tydeligvis svært mange som gjør. Jeg synes spesielt det er morsomt når folk anmelder en Sergio Leone-film med "Musikken er helt fantastisk og gjør hele filmen, for ikke å snakke om hvor fantastisk Clint Eastwood er i hovedrollen", og senere nevner Leone blant tidenes regissører. Hehe, joda. Morricone skal ha mye av æren for at Leones filmer fungerer. Men nå var forholdet mellom de to litt spesielt. Da Leone lagde 'Once Upon a Time in America' hadde han det mest klart på forhånd. Han var i kontakt med og beskrev hele filmen til Morricone i et tidlig stadium av filmen. Av den grunn var at stort sett all musikk klar før innspillingen begynte, med det resultat at Leone kunne spille av musikken mens de spilte inn de tilhørende scener. Mannen hadde visjoner i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå