Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom den ligger ute i x264-format med 720p-oppløsning, så er det helt sikkert snakk om en oppskalering fra DVD, eller en rip fra en HD-sending på TV (av typen Canal+ Film HD).

Om jeg ikke tar helt feil så er det snakk om en 2010-lansering av LOTR på BR.

Lenke til kommentar
Om jeg hadde levd livet på nytt hadde jeg skulket skolen hver gang vi hadde en klassiker jeg ikke hadde sett på planen.

Har vonde opplevelser med for eksempel Requiem for a Dream der. Alt blir bare grusomt av å se filmer på skolen. 20-30 stykker i et klasserom og det som følger av det, en gammel TV plassert på avstand og lyd som absolutt ikke fyller rommet. Legg til eventuelle pauser fordi timene er for korte i forhold til filmen, og du har et grusomt resultat, uansett hvor god eller dårlig filmen måtte være.

Helt enig! For lange filmer på skolen blir bare tull og fanteri. Husker vi så Kristin Lavransdatter en gang, og jeg vet ikke hvor mange uker vi holdt på med den filmen. Noen ganger måtte vi se den på ny, fordi det var så stort fravær (ja, oj, vanskelig å se hva den grunnen var) Kristin Lavransdatter er forøvrig en elendig film, så den ville nok ikke blitt bedre av at jeg så den i en kinosal i stedet. Nei, makan til mumlefilm skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Lagde en slags opening credits/intro til en film jeg lager, hva synes folket?

http://www.youtube.com/watch?v=rB_S42HXXBU

Wow, jeg la meg etter jeg skrev det, og når jeg våknet så ser jeg at jeg har fått så godt som stående applaus fra halve internett på Facebook og Youtube (mest Facebook foreløpig, Youtube-subscriberene mine har ikke våknet enda. De fleste kommentarene er en eller annen form for "Holy shit..." virker det som.

Det der med å klare å lage noe helt alene, som folk reagerer fysisk av å se på, er ganske moro.

Kom på noe da jeg tenkte på det. Det er en viss minimumstid man trenger for å få frem forskjellige følelsesmessige reaksjoner tror jeg.

Skremme: 0.5 sekund

Latter: Sekunder

Grøssninger: Minutter

Sinne: 10 minutter, kanskje?

Gråt: 30 minutter?

Sånn funker det værtfall i mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Dersom den ligger ute i x264-format med 720p-oppløsning, så er det helt sikkert snakk om en oppskalering fra DVD, eller en rip fra en HD-sending på TV (av typen Canal+ Film HD).

Om jeg ikke tar helt feil så er det snakk om en 2010-lansering av LOTR på BR.

Vanlig = 2009

Extended = 2010 med Hobbiten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...