Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Om jeg hadde levd livet på nytt hadde jeg skulket skolen hver gang vi hadde en klassiker jeg ikke hadde sett på planen.

Har vonde opplevelser med for eksempel Requiem for a Dream der. Alt blir bare grusomt av å se filmer på skolen. 20-30 stykker i et klasserom og det som følger av det, en gammel TV plassert på avstand og lyd som absolutt ikke fyller rommet. Legg til eventuelle pauser fordi timene er for korte i forhold til filmen, og du har et grusomt resultat, uansett hvor god eller dårlig filmen måtte være.

Jeg opplevde det å se film på skolen helt anderledes. Auditoriumene på skolen var som ganske ålreite kinosaler. Svært lerret, med bare nytt utstyr. Knall bilde og surround lyd, ingen hoder i veien. Vi hadde heller aldri pauser i filmen, da også de som ikke likte filmen syntes det var bedre å slutte tidligere i stedet for små pauser.

Skulle gjerne hatt noen gavetips! Jeg ser etter julegaver til mine to lillebrødre på 12 år, så aldersgrensen bør altså ikke overskride 11 år. Komedier og action er mest aktuelt.

Fyr løs!

Hva med den nye utgaven av "A Nightmare before Christmas" ? Ganske kul special editon. Så den på platekompaniet her om dagen, og den står på min ønskeliste :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke finner den dype narssissismen og sosiopatien til karakteren interessant er det ikke rart du ikke liker American Psycho.

Enig. Det er ikke det visuelle som gjør American Psycho. Det er det som foregår under overflaten.

Awsome X: Ser ikke på meg selv som fjortis hverken på alder eller noe annet, så du feiler nok i mine øyne med å sette denne filmen i bås.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Ser ikke på meg selv som fjortis hverken på alder eller noe annet, så du feiler nok i mine øyne med å sette denne filmen i bås.

Jeg unnskylder om noen føler seg truffet, men strengt tatt får dere ta dette for deres egen regning. Jeg kalte ingen for fjortis. Ordet jeg brukte var fjortisfilm. Et ord jeg ganske klart defineret som filmer foretrukket av et spesielt aldersegment. Jeg brukte aldri ordet fjortis til å beskrive personene som roste denne filmen. Det var det dere selv som gjorde.

Det har heller ikke kommet noe som tyder på at påstanden min i dette tilfellet var feilaktig. Hvis man legger til 17-åringene er det ingen som er utenfor det førstnevnte aldersegmentet som har kommet påstanden til motmæle.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode Kald-Krig tips? Med USA, Sovjet, CIA og alt det der. Gjerne noe av den litt lettere typen. Vurderer denne.

Helt klart Fail Safe. Richard Dreyfuss, George Clooney, Noah Whyle, James Cromwell, Don Cheadle, Harvey Keitel, Hank Azaria. Dreyfuss spesielt er ekstremt god. Hele filmen er filmet som en slags live film, en film som er gjort som en teaterforestilling. Uten noe musikk eller noe annet enn dialogen til skuespillerne klarer den å lage noe ekstrem spenning, en sånn film som få har hørt om men de som har sett den elsker den vanligvis.

En remake av en liknende forestilling fra 1964.

EDIT: Kan ikke helt beskrive den som av den lette typen da. :p

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

I 100 - 50 seksjonen fant jeg følgende filmer:

Zach and Miri, Speed Racer, Cassandra's Dream, The Chaser, 21, Pineapple Express, Forgetting Shara Marshall, Get Smart

Ikke at alle disse er kjempe filmer, men blir litt vanskelig å ta listen seriøst. Spesielt med tanke på at The Hottie and the Nottie lander på 100. plass. Dvs. Times Online mente The Hottie and the Nottie er bedre enn samtlige av disse filmene.

Lenke til kommentar
Hva mener dere om denne listen; http://www.side2.no/film/article2470772.ece

Har ikke sett karate kid, men synes ikke Never back down var SÅ dårlig

Nå er vel ikke Side2 en helt kjønnsnøytral side? Ble ganske overrasket over at de hadde likt Max Payne bedre enn The Bucket list.
Side 2 har jo ikke laget denne listen. De har vel neppe kapasitet på noe plan til å lage slikt. Her er det copy and paste fra Times Online.
Lenke til kommentar
Akkurat sett Hackers fra 1995. Ingen god film, men fy faen så sjarmerende og gøy den var. Følte meg som et lite barn når jeg så den. Soundtracket var i tillegg utrolig bra.

Hackers er jo en kjempe film! Husker hvordan den fanget meg da jeg var liten. Har sett den mange ganger, men den er fortsatt like god hver gang :D

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...