Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde levd livet på nytt hadde jeg skulket skolen hver gang vi hadde en klassiker jeg ikke hadde sett på planen.

Har vonde opplevelser med for eksempel Requiem for a Dream der. Alt blir bare grusomt av å se filmer på skolen. 20-30 stykker i et klasserom og det som følger av det, en gammel TV plassert på avstand og lyd som absolutt ikke fyller rommet. Legg til eventuelle pauser fordi timene er for korte i forhold til filmen, og du har et grusomt resultat, uansett hvor god eller dårlig filmen måtte være.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Og hva kjennetegner fjortissfilmer? Foruten at 14-15-16-åringer vanligvis liker dem.

Egentlig ingenting annet enn at de andre aldersegmentene ikke deler deres mening.

Jeg tror du må se på forskjellen fra de som liker sex-scenene og blodet, og de som ser det gode psykologiske med den.

Hvorfor skulle det ha en innvirkning?

Jeg synes ikke det psykologisk ved den var noe å rope hipp hurra for. Egentlig forholdvis standard og kjedelig

Lenke til kommentar
Så og si samtlige ganger denne filmen blir roset opp i skyene her på forumet så er det en 14-15-16-åring som står for forhelligelsen.

*kremt*

Jeg tror du må se på forskjellen fra de som liker sex-scenene og blodet, og de som ser det gode psykologiske med den.

Sexen og volden var der, men det var det psykologiske som gjorde inntrykk. Jeg syns karakteren til Bale og dialogen/monologen hans var veldig godt skrevet og utført. Mulig at den blir godt likt blant fjortiser men jeg er definitivt ikke en.

Lenke til kommentar
Flere som likte American Psycho?

Er det bare jeg som sitter med inntrykket av dette er en typisk fjortisfilm.

Så og si samtlige ganger denne filmen blir roset opp i skyene her på forumet så er det en 14-15-16-åring som står for forhelligelsen.

Du er nok ikke alene der. Den er liksom Schindler's Liste uten at den er "aww, LAME, sort/hvitt...".

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det ha en innvirkning?

Jeg synes ikke det psykologisk ved den var noe å rope hipp hurra for. Egentlig forholdvis standard og kjedelig

Hvis du ikke finner den dype narssissismen og sosiopatien til karakteren interessant er det ikke rart du ikke liker American Psycho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...