Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Ralph Fiennes er også en mulighet da, en utrolig dyktig skuespiller. :)

Generelt sett er holder han et svært godt nivå, men i likehet med mange andre av de store har han aldri noen helt fremragende roller. Hans perstrasjon i The Duchess var for all del ikke dårlig, men den var heller ikke fremragende.

Selv stiller jeg meg høyst tvilende på at de velger noen andre enn Ledger. De ville arget på seg de gemene hop ved å gjøre så, og det tviler jeg sårt på at de ønsker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dog jeg vil gjerne se bortifra Tropic Thunder-rollene, til tross for at de er bra spilt synes jeg ikke man skal sammenligne tåpelige, upretensiøse komedier og det jeg vil anse som skikkelige filmer.

(Det skal nevnes at jeg har en sær inndeling i film, ettersom hvorvidt en film er bra må man se på forskjellige faktorer, og en underholdende film kan være bra i kraft av det osv.)

Jeg mener nå at komedie er den aller vanskeligste sjangeren å beherske, så jeg ville ikke diskvalifisert slike filmer for ikke å være "skikkelige" (det begrepet må du nok forklare litt) uten videre.

Lenke til kommentar
Er vel også litt personlig om hva man synes er julefilm og ikke, Die Hard f. eks regner mange som julefilm, men det kan jeg ikke si at jeg gjør.

Det avhenger helt klart hva man har vokst opp med. For meg har aldri Flåklypa vært en julefilm selv om jeg har sett den rundt 30-40 ganger hos bestemor i barndommen.

Lenke til kommentar
Generelt sett er holder han et svært godt nivå, men i likehet med mange andre av de store har han aldri noen helt fremragende roller. Hans perstrasjon i The Duchess var for all del ikke dårlig, men den var heller ikke fremragende

Jeg vil definitivt kalle hans prestasjon i Schindlers Liste, som Cypheron påpeker, for fremdragende.

Lenke til kommentar
Generelt sett er holder han et svært godt nivå, men i likehet med mange andre av de store har han aldri noen helt fremragende roller. Hans perstrasjon i The Duchess var for all del ikke dårlig, men den var heller ikke fremragende

Jeg vil definitivt kalle hans prestasjon i Schindlers Liste, som Cypheron påpeker, for fremdragende.

Helt klart den beste rollen jeg har sett han i. Rollen han gjør i Quiz Show er også god.

Lenke til kommentar

Han er så god at uten å ha sett han i andre filmer, får han en solid plass her.

Lenke til kommentar

Det har blitt så mye høykvalitets film i det siste, så i dag følter jeg for å gå andre veien. Jeg er ikke på jakt etter noen eldre filmer og det skal heller ikke være fatalt dårlig. Mao. en nyere film som lander en plass rundt 5 i rating på IMDb.

Den eneste jeg til nå har lagt til vurdering er Babylon A.D.. Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Femmer-ratinga på imdb er jo kanskje det kjipeste av alle ratinger. De er ofte verken gode eller så dårlige at de er verdt å se.

Gummo ja. Browsa litt på biblioteket på skolen og dro like greit med meg den. Skal sees nå!

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...