Mojo Pin Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Haha. Hva faen? http://www.imdb.com/title/tt1238299/ Noen som har sett orginalen? Ble ganske inspirert til å se den etter Ed Wood. Skulle gjerne sett denne også forsåvidt ^^ Plan 69 from Outer Space 100% enig. Matrix er usannsynlig men utrolig kul og ganske bra. Jeg ville sagt at Matrix er mer sannsynlig enn mesteparten av det som står i bibelen. The Matrix gir er mer logisk forklaring av tilværelsen enn hva f.eks. kristendommen gjør. Endret 9. desember 2008 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg ble også svært inspirert til å sjekke ut Ed Woods verk etter å ha sett Burtons film om denne skrudde mannen (som er fantastisk bra). Plan 9 er den eneste filmen jeg har gitt 1/10. Denne karakteren er reservert filmer som er så dårlige at de blir bra, og denne er et glanseksempel. Jeg startet på Bride of the Monster litt senere, men denne var dessverre kun dårlig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 What? 1/10 = filmer som er så dårlig at de blir bra? Hva fikk Bride of the Monster da, 2/10 ? Jeg gir 2 og 3 til dårlige filmer, filmer som får 1 er filmer som er plagsomt dårlige. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg ville sagt at Matrix er mer sannsynlig enn mesteparten av det som står i bibelen. The Matrix gir er mer logisk forklaring av tilværelsen enn hva f.eks. kristendommen gjør. Var det virkelig det man snakket om her? En film hvor en mann flyr fra agenter som morfer inn i andre mennesker som egentlig bare er i rosa bobler drevet av roboter de selv har skapt men som tok over, og problemet var det underliggende filosofiske? =D Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 What? 1/10 = filmer som er så dårlig at de blir bra? Hva fikk Bride of the Monster da, 2/10 ? Jeg gir 2 og 3 til dårlige filmer, filmer som får 1 er filmer som er plagsomt dårlige. Bride of the Monster fikk ganske riktig 2/10, ja. Jeg syns det passer ypperlig å gi disse filmene som er så dårlig at de blir bra karakteren 1. Det du beskriver som en 1er, er de filmene jeg gir 2. Det blir jo helt feil å plassere Plan 9 på en 7er eller 8er, men jeg vil heller ikke sette den sammen med ubrukelig søppel som Rovdyr og Pearl Harbor. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Haha. Hva faen? http://www.imdb.com/title/tt1238299/ Noen som har sett orginalen? Ble ganske inspirert til å se den etter Ed Wood. Skulle gjerne sett denne også forsåvidt ^^ Plan 69 from Outer Space 100% enig. Matrix er usannsynlig men utrolig kul og ganske bra. Jeg ville sagt at Matrix er mer sannsynlig enn mesteparten av det som står i bibelen. The Matrix gir er mer logisk forklaring av tilværelsen enn hva f.eks. kristendommen gjør. Hvorfor blander du inn bibelen i sannsynligheten av en film? Endret 9. desember 2008 av Kontorstol Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Haha. Hva faen? http://www.imdb.com/title/tt1238299/ Hadde James Cameron stått bak hadde jeg forstått det, men hva blir poenget? En dårlig regissør skal remake en film av en annen dårlig regissør som en "hehe, se hvor dårlig originalen var.."-spøk når han selv sannsynligvis ikke vil klare det noe bedre. Ja akkurat. Hadde vært morsomt å sett resultatet hvis man faktisk hadde tatt Woods historie, og laget en skikkelig film. Not? Man legger da merke til dette etter 10 minutter. Hater å høre slikt før jeg ser en film. Noe av gleden er da å oppdage slikt selv. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor blander du inn bibelen i sannsynligheten av en film? Jeg ville bare påpeke at jeg ikke syntes the Matrix var så usannsynlig, og for å ha noe "utenom vår vanlige forsåelse" å sammenligne med, valgte jeg bibelen - en bok skremmende mange mennesker tror på og lever etter, tross dens utallige logiske brister. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Man trenger da ikke å tro at alt som står i Bibelen har skjedd slik det blir fortalt, men det er moralen og budskapene bak tekstene folk lever etter. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hvorfor blander du inn bibelen i sannsynligheten av en film? Jeg ville bare påpeke at jeg ikke syntes the Matrix var så usannsynlig, og for å ha noe "utenom vår vanlige forsåelse" å sammenligne med, valgte jeg bibelen - en bok skremmende mange mennesker tror på og lever etter, tross dens utallige logiske brister. Bibelen gjør ikke Matrix mer sannsynlig. Med mindre du synes bullet time er et dagligdags fenomen. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Før det bryter ut i en hallelujah-diskusjon her inne, skal jeg komme med informasjon som kommer til å forandre livene deres: Vår alles kjære Name har over 6000 filmer. Sorry Manx, du har ikke lenger Norges lengste penis. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Noen som har sett orginalen? Ble ganske inspirert til å se den etter Ed Wood. Plan 9 er selvsagt øyestenen i samlingen. Mike Nelson-signert fargeversjon fra Legend Films. Nam. Endret 9. desember 2008 av Juℓenissen Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Før det bryter ut i en hallelujah-diskusjon her inne, skal jeg komme med informasjon som kommer til å forandre livene deres: Vår alles kjære Name har over 6000 filmer. Sorry Manx, du har ikke lenger Norges lengste penis. Amazing! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) Man trenger da ikke å tro at alt som står i Bibelen har skjedd slik det blir fortalt, men det er moralen og budskapene bak tekstene folk lever etter. Helt riktig, de fleste kristne gjør nok det. Moraler som at homoseksualitet er en synd, og at kvinner ikke bør snakke i forsamling (men nå beveger jeg meg langt utenfor emnet i tråden, noe jeg antakelig gjorde i min første post også ). Men svært mange tror jo også at Jesus var Guds sønn, født av Maria som var jomfru, og kom til jorden for å spre Guds ord, gjøre vann til vin, helbrede syke, dø for våre synder, stå opp igjen fra de døde osv osv.. Bibelen gjør ikke Matrix mer sannsynlig. Med mindre du synes bullet time er et dagligdags fenomen. Ja, mye mer dagligdags enn å gå på vannet, eller dele vannet i to for den sags skyld Det jeg prøvde å si i det du har quotet, er at JEG ikke synes the Matrix er sååå usannsynlig. Og fordi folk ikke skulle komme og si "Hahah.. Synes du bullet time er et dagligdags fenomen?", så valgte jeg å bruke bibelen som et eksempel på at noe langt mer usansynlig, men som millioner likevel har gjort til en del av livet sitt. Men over til noe annet Reiser med tog hjem fra folkehøyskolen til jula. Det blir først tog fra stavanger til kristiansand (3 t og 15 min) Så tog fra Kristiansand til Oslo (ca 4,5 timer) + nesten et par timer videre fra Oslo. Tenkte jeg skulle se en film på hver av de to første strekningene i allefall. Filmene jeg har her på skolen er litt begrenset. Hvilke to bør jeg se ? -Das Boot -The Bridge over the river Kwai -Ben-Hur -The Deer Hunter -The Searchers -Seven Samurai -Gladiator -Stalag 17 -Who's Afraid of Virginia Woolf? -The Untouchables -Shadow of a doubt -Vertigo -The Wild Bunch -High Noon -The 400 blows -Dial M for murder -Ran -The Bourne Collection Alle er filmer jeg enten ikke har sett, eller ikke sett på leeenge. Endret 9. desember 2008 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Badering Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 400 Blows i hvert fall. Seven Samurai er jo forholdsvis underholdende også, selv om den taper seg en god del den siste halvdelen. Men tror ikke du vil bli skuffet av noen der egentlig, overall ganske solide filmer. Så velg det du føler for der og da Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 400 Blows i hvert fall. Seven Samurai er jo forholdsvis underholdende også, selv om den taper seg en god del den siste halvdelen. Men tror ikke du vil bli skuffet av noen der egentlig, overall ganske solide filmer. Så velg det du føler for der og da Hehe, det var det jeg tenkte på da jeg tok med filmene hit. Har fått så sjelden anledning til å se filmer på folkehøyskolen, så tenkte jeg bare skulle ta med "must-see" -filmer.. Blir godt å få se film på ordentlig film i jula! Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hver så snill å ikke bland inn relegion i dette. Er så kvalmt å lese når fordommene begynner å herje. Please.... Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hver så snill å ikke bland inn relegion i dette. Er så kvalmt å lese når fordommene begynner å herje. Please.... ..så derfor skrev jeg "over til noe annet" og begynte med noe som i høyste grad handlet om film. Jeg går på en kristen folkehøyskole, og er nok ikke særlig fordomsfull, dersom det var mine innlegg du syntes var kvalmende Lenke til kommentar
zennox Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Lenge siden jeg har sett en god film på kino nå. Håper at Keanu Reeves' nye film setter inntrykk. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 ..så derfor skrev jeg "over til noe annet" og begynte med noe som i høyste grad handlet om film. Jeg går på en kristen folkehøyskole, og er nok ikke særlig fordomsfull, dersom det var mine innlegg du syntes var kvalmende Jeg prøver bare å si fra før det går for langt. Selv om du slutter betyr det ikke at andre gjør det. Lenge siden jeg har sett en god film på kino nå. Da anbefaler jeg at du tar en titt på "Max Manus" som har premiere 19 Desember Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå