Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal absolutt være på listen men ikke i toppsjiktet.

Hvis man først godtar at filmen fortjener å være på listen så burde det være helt irrelevant hvilken plass den har. Det har jo bare med hvem som har sett den, hvordan filmen er i forhold til leserne av IMDb, når den kom ut, hypen, osv. Det hadde ikke endret noe om 2001: A Space Odyssey var på 120. plass eller 12. plass, den er fortsatt blant de beste noensinne og anerkjent blant filmfolk flest. Er den på listen så vil folk se den selv om de ikke ellers hadde interessert seg for filmen, og det kan føre til flere fans. Det er egentlig bare det man vil med filmene man liker, er det ikke?

Lenke til kommentar
Skal absolutt være på listen men ikke i toppsjiktet.

Hvis man først godtar at filmen fortjener å være på listen så burde det være helt irrelevant hvilken plass den har. Det har jo bare med hvem som har sett den, hvordan filmen er i forhold til leserne av IMDb, når den kom ut, hypen, osv. Det hadde ikke endret noe om 2001: A Space Odyssey var på 120. plass eller 12. plass, den er fortsatt blant de beste noensinne og anerkjent blant filmfolk flest. Er den på listen så vil folk se den selv om de ikke ellers hadde interessert seg for filmen, og det kan føre til flere fans. Det er egentlig bare det man vil med filmene man liker, er det ikke?

Sant det. Jeg mener ingenting om funksjonen til listen, jeg syntes ikke filmen burde være på en fjerdeplass, etter hvordan jeg likte filmen.

:)

Lenke til kommentar
Man skal vel ikke bry seg så mye om IMDb's topp 250 liste! med tanke på at Ben-Hur er nummer 137! Tullball

Jeg vil påstå at jeg bryr meg ganske mye om IMDb's top 250 liste. Jeg ble "over gjennomsnittet" filminteressert for et par år siden, og hadde da altså gått glipp av VELDIG mye film. Mye takket være den lista har jeg fått sett veldig mye bra film! Jeg har enda til gode å se en film jeg angrer på å ha sett derfra. Man må selvsagt ikke bli for opphengt i lista, og bare se filmer derfra, men den er jo en veldig god veiviser til gode filmer fra f.eks. 40-/50-tallet - som man kanskje ikke ville ha sett (eller hørt om) hadde den ikke stått på lista.

Rekkefølgen bryr jeg meg ikke noe særlig om. Hadde top 500 lista vært tilgjengelig for meg, hadde jeg ikke brydd meg særlig om rekkefølgen der heller.

Lenke til kommentar

Som Dorian og Mojo Pin så fint påpeker så er det helt irrelevant å bry seg om plasseringa. Filmene som dukker opp på lista er stort sett et stempel på høy kvalitet og man burde heller fokusere på lista som en pekepinn på god kvalitet, istedenfor som en form for konkurranse.

Edit: Ja, alle virker glade og enige.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...