Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forumtreff i anledning Max Manus-premieren fredag 19. Desember i Trondheim? En ide? Anyone?

Treffes et eller annet sted, går på Egon / TGI / eller noe og spiser, deretter stikker vi på Nova/Prinsen og ser Max Manus, med påfølgende diskusjon og mini-anmeldelser ute i foajeen?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Det er sånn det skal være, jeg har punisher bøkene og det slik de er.

Hoder som forsvinner i en sky av skalle, blod og hjerne osv.

Helt enig. Skal man lage en film som følger bladene ihvertfall, så er dette veien å gå. GLEDER MEG!!! :D

Var slik jeg husker bladene ja, det var herlige greier. Ser filmen har 11% på Rottentomatoes med mye slakt grunnet gore og "overdreven voldsbruk". Så det lover godt. Til og med en kvinne som står for regien, fint å ta livet av enda noen fordommer.

Men jeg mistenker at plottet er crappy. Får prøve å glede meg til en mer voldshappy Punisher. Det fine med å være pasifist er at man kan kose seg med vold på tv i hvert fall. Eneste stedet krig hører hjemme :wee:

Lenke til kommentar
Det er sånn det skal være, jeg har punisher bøkene og det slik de er.

Hoder som forsvinner i en sky av skalle, blod og hjerne osv.

Helt enig. Skal man lage en film som følger bladene ihvertfall, så er dette veien å gå. GLEDER MEG!!! :D

Var slik jeg husker bladene ja, det var herlige greier. Ser filmen har 11% på Rottentomatoes med mye slakt grunnet gore og "overdreven voldsbruk". Så det lover godt. Til og med en kvinne som står for regien, fint å ta livet av enda noen fordommer.

Men jeg mistenker at plottet er crappy. Får prøve å glede meg til en mer voldshappy Punisher. Det fine med å være pasifist er at man kan kose seg med vold på tv i hvert fall. Eneste stedet krig hører hjemme :wee:

Ja de bladene er festlige, eneste tegneseriene jeg leser.

I et nr. hvor han doper ned en gruppe menneskesmuglere, de sovner rundt bordet og Castle går sakte og rolig rundt bordet og setter en hagle til hode på hver og en av dem og blæster de av dem. Det er så dårlig moral i de bladene at det blir gøy.

Det skal egentlig lite til før Castle dreper deg, segler du kokain så dreper han deg, er ikke helt ikker på hvor grensa går, kanskje han bare dreper deg for harde stoffer, men saker som harsh er greit?

I de bladene jeg leser er Frank nå snart 60 og har noe som 3000 slemminger på samvittigheten i løpet av sine 40 år med vigelante job

Lenke til kommentar

Sist jeg leste noe med Punisher var faktisk i "Civil War". Spoiler følger fra bladene: Captain America ledet "opprørerne" mot Iron Man og co, hvor da noen "slemminger" var kommet på lag med de gode på begge sider. Punisher kom på lag med Captain America, men likte ikke helt noen av bad-guys som var på laget og henrettet dem på stedet. Cap grisebanket derfor den godeste Frank Castle.

Lurer på om det er på tide med et lite gjensyn av Lundgren-versjonen.

Lenke til kommentar
Forumtreff i anledning Max Manus-premieren fredag 19. Desember i Trondheim? En ide? Anyone?

Treffes et eller annet sted, går på Egon / TGI / eller noe og spiser, deretter stikker vi på Nova/Prinsen og ser Max Manus, med påfølgende diskusjon og mini-anmeldelser ute i foajeen?

Max Manus skal definitivt ses, desverre uten forumtreff. Reiser hjem på tirsdag for jula. Men holla etter jul, så er Bob_3 klar.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kanskje sett en middelalderfilm hvis det var en thriller (Name of the Rose, f eks, er ikke helt uaktuell) eller en komedie. Drama, derimot, er så sinnsykt meningsløst i middelalderen. Trasige tider.

Den er ganske skitten den også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Vet ikke hva som er vanlig størrelse på postere men 11" x 17" virket ganske lite"

Den er noe mindre enn italiensk locandina plakat som er 30x70 cm......veldig gjevt med de minste plakatene pga ikke så veldig dyrt å ramme inn.....ramme str 50x70 til 70 kr har de jo på Europris oxo ;)

Blir nok Hang Em High i dag.....forhåpentligvis en brukbar film.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

I'm in.

Lenke til kommentar

And that’s exactly how Lexi Alexander sees him. She doesn’t take this movie seriously for a second. Her approach is identical to that of Paul Verhoeven on Robocop and especially Starship Troopers. This isn’t a movie glorifying The Punisher. This is a film with its tongue placed firmly in cheek, subtly making fun of him every chance it gets. AND I LOVE IT FOR THAT. Not because I think the Punisher is deserving of mockery, but because Alexander gets it. She sees Frank for what he is and set out to make a glorious, deliciously fun romp through his grime covered universe. And in doing so she actually managed to make the most faithful, spot on adaptation of the comic we are likely ever to see.

There are exactly three things she gets right in this that no one will dispute. The first is that, for the first time in history, someone has made a movie in which the Punisher actually shows up. Not that pussy Thomas Jane version. Not Dolph Lundgren and his silly traipsing through the sewers on a motorcycle. THE PUNISHER. When Ray Stevenson first appears in the dark holding a burning flare – you see him. You know it’s him. When he speaks, you hear Frank Castle. Not some lame facsimile. This is one cold, brutal son of a bitch who is going to kill every mother fucker in the room. And then he does.

And lastly, she made this bloody as fuck. This movie doesn’t play around. The second the shit goes down, The Punisher starts punishing. Guys get decapitated, grenades blow off limbs, bullets rip bloody chunks out of people. And heads…explode…kind of a lot. This thing is soaked in blood from the very first moments of the film until the very end. At times it has this whole Robocop meets Story of Ricky thing going on. He punches through a guy’s head for fucks sake. It’s just silly.

And really, that’s the core of this film. It is camp. Deliberate camp that doesn’t feel overly self-aware.

Kan jo bli noe å se denne filmen allikevel :)

http://www.aintitcool.com/node/39325

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...