Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ristet bare på hodet da jeg leste dette på morgenen idag.

Kult klassikeren They Live skal nå komme som remake. Er ikke måte på hva Hollywood er villig til å ødelegge her. Hva blir det neste? Remake av Evil Dead???

kilde.

Goodness, så sytete man var. Er du også irritert over at Hollywood remaket The Thing From Another World til The Thing? Ocean's 11, The Departed, The Fly, Scarface, Cape Fear?

Hvis man ser på en remake som å ødelegge originalen så gir man ikke mye kred til den første filmen. Lider Alfred Hitchcocks Psycho av at Gus van Sant laget en remake?

Lenke til kommentar
Noen som har tips til filmer på tv i dag, bortsett fra For A Few Dollars More?

Kl 00:35 begynner American Beauty på TV2.

Filmbyen er bra på TV-tips:

http://www.filmbyen.no/news/2071/

Takker. Dessverre var det ikke noe interessant. American Beauty blir for sent, siden jeg må tidlig opp for å dra på kamp i morgen. Uansett så har jeg sett den før. Får vel sette på en DVD eller to da. ;)

Lenke til kommentar

Jepp. Det Hollywood øydelegg er berre trua på at det kan koma noko nytt og kreativt derifrå.

Eg såg "Willy Wonka og sjokoladefabrikken" og "Charlie og sjokoladefabrikken" etter kvarandre her om dagen. Eg meiner båe to hadde kvalitetar som gjer det verdt å sjå dei, men eg angrar litt på at eg ikkje såg "Willy Wonka og sjokoladefabrikken" fyrst. Den var nemleg ein liten nedtur andsynes Tim Burtons nyinnspeling.

Lenke til kommentar
eg angrar litt på at eg ikkje såg "Willy Wonka og sjokoladefabrikken" fyrst. Den var nemleg ein liten nedtur andsynes Tim Burtons nyinnspeling.

Burton er i min mening en høyst overvurdert, kjedelig og uorginal regissør. Stilen hans kan kanskje ansees som særegen med tanke på "vanlige" filmer, men den blir også ganske så gammel og repetativ med tanke på at han snart har laget 20 filmer med denne stilen.

Versjonen hans av Charlie var ikke annet en standard flinkis Bruton akomponiert av flinkis Depp i sin standardkarakter. Filmen er kjedelig, formularistisk og uorginalt.

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Litt usikker på på om Wonka går under Depps "standardkarakter", med mindre man refererer til de quirky, sære rollene hans (og det er jo ganske standard Depp etterhvert), selvsagt. Men jeg er jo veldig enig i at Depps Wonka er kjip. Uavhengig av bok-versjonen, selv om den er ca. ti ganger kulere. Jeg skjønner uansett ikke hva som gjør den filmen så populær.

edit: 71-filmen er ikke så mye bedre den heller. Jeg etterlyser en god C&tCF-adapsjon!

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Selv syns jeg filmer som Ed Wood og Big Fish er strålende verk. Men så er de heller ikke Burtons mest formulaiske filmer ;)

Ed Wood er, uavhengig av alt jeg har sagt om Depp og Burton, en av de stiligste og artigste filmene noensinne. Den er rett og slett herligherligherlig. Men selvfølgelig, problemet til Burton/Depp/HBC/Elfman er ikke at de lager dårlige filmer, bare at de lager filmer vi har sett før - og det blir fort traurig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...