BadSmile Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Problemet med Bibelen er alle de som tar den helt bokstavlig, og ignorerer budskapene. Jesus selv fortalte jo fabler og lignelsesfortellinger, og mange av bibeltekstene er mye det samme. Boka er fantastisk stykke litteratur dog, mange spenstige historier å finne. edit: ang. Peter Jackson, noen som har sett Heavenly Creatures? Høres lovord fra diverse kanter. Jepp sett, en veldig vågal film må jeg si. Men den er svært god, anbefales ihvertfall. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Eller den klassiske vann blir til vin Noen som så barneserien "Jesus og Josefine" som gikk i jula et av de siste åra? En fantastisk artig scene der Josef maser på 12 år gamle Jesus om at han skal lage vin til han skal ha en kveld med gutta Angående Peter Jackson, så har han en synkende kurve på kvaliteten. Bad Taste, Braindead og Forgotten Silver er fantastiske filmer. LoTR engasjerer meg fint lite, og King Kong er på trynet ræva. Tror ikke helt du får med deg majoriteten av folket (eller majoriteten her inne) på at Peter Jackson tapte seg fra Braindead til LoTR ^^ Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Sett det Jesus og Josefine-greiene, Mojo Pin. It sucked Lenke til kommentar
athorb Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Underholdningsfaktor: Braindead - 9/10 LOTR-filmene under ett - 4/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Underholdningsfaktor: Braindead - 9/10 LOTR-filmene under ett - 4/10 Hva med "Best film", da? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Sett det Jesus og Josefine-greiene, Mojo Pin. It sucked Da har du sett mer enn meg Jeg så kun den scenen pluss noen minutter. Jeg lo mer da enn jeg gjør i løpet av en gjennomsnittskomedie Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Sett det Jesus og Josefine-greiene, Mojo Pin. It sucked Da har du sett mer enn meg Jeg så kun den scenen pluss noen minutter. Jeg lo mer da enn jeg gjør i løpet av en gjennomsnittskomedie Husker ikke noe konkret, men husker i det minste at det var kjedelig. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Tror ikke helt du får med deg majoriteten av folket (eller majoriteten her inne) på at Peter Jackson tapte seg fra Braindead til LoTR ^^ Luckily gir jeg en lang faen i majoriteten. Braindead eier LoTR, det samme gjelder Bad Taste og Forgotten Silver. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Eit langt og godt blogginnlegg om kvifor ein ikkje bør bruk talkarakterar i filmmeldingar: http://boba.no/2008/11/terningkastet/ Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Er denne veldig liten?? Vet ikke hva som er vanlig størrelse på postere men 11" x 17" virket ganske lite Lenke til kommentar
athorb Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Underholdningsfaktor: Braindead - 9/10 LOTR-filmene under ett - 4/10 Hva med "Best film", da? Vanskelig. Totalt forskjellige filmer, og Braindead hadde jo en milliondel av LOTRs budsjett. LOTR er ikke dårlige filmer, og Braindead er amatørmessig på mange måter, så "objektivt" sett kan man si at LOTR er bedre. Men heldigvis har ikke objektivitet noe med film å gjøre. Og mens Braindead er tilbakelent morro, er LOTR pompøst drøvtyggeri med keltisk musikk og sverdkamper (som er nesten like kjedelig som biljakter). Jeg vet hva jeg velger. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Skjønner ikke din forakt for biljakter, det eier. Men sverdkamper kan jeg være enig i, det er tråkig. Alt blir mye bedre når man har skytevåpen. Er ingen stor fan av "kostymedrama", som jeg mener å huske Dorian kalte det. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Biljakter er kjedelig for det meste.. Spesielt i The Fast and The Furious, uussh, men slapp av, liker egentlig ikke den i The Rock heller, og ikke den i Bullit ("Tidenes beste biljakt!"). Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 @Kontorstol Anbefaler også moviegoods.com. Meget bra utvalg. Frakt tar omtrent 2 uker til Norge. Takk for tipset! Vurderer å kjøpe denne, men håper ikke de har skrevet "moviegoods" på plakaten som de viser Er denne veldig liten?? Vet ikke hva som er vanlig størrelse på postere men 11" x 17" virket ganske lite Det er helt sikkert "tommer" de bruker så isåfall er den liten. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) On to something completely different: Jeg vurderer Grave of the Fireflies. Tekstet eller dubbet? Jeg har mine egne kjipe, strenge prinsipper som jeg kan ignorere, så jeg trenger ikke svar som "Alltid tekstet, selvfølgelig". Har du derimot sett begge versjonene, evt kan si noe om den dubbete (engelsk ofc) så hadde jeg satt pris på det. Anime sees dubbet her i gården. Jeg lever meg mye mer inn i historiene når jeg forstår hva karakterene sier, for ikke å snakke om hvor deilig det er å slippe og titte ned mot en rulletekst. Når det ikke er snakk om spillefilmer kan dubbing fungere utmerket. Den eneste ulempen er at det er en del serier/filmer som ikke har engelsk dubbing, noe som gir folk som verdsetter japansk tale adgang til en langt større utvalg. Endret 4. desember 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Rart, jeg takler ikke dubbet anime, må se det på japansk ellers slår jeg bare av etter 10 minutter. Hvis jeg laster ned en hel serie og finner ut at de 10 første episodene er dubbet til engelsk, er hele serien ødelagt med mindre jeg får tak i de "riktige" versjonene. De har så utrolig mye bra voice actors der borte, mens dubba blir litt som å høre Hannah Montana på norsk. Endret 4. desember 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) De aller fleste animéene på nettet har enten japansk tale, eller begge deler. Skjønner ikke hvor du får tak i utelukkende engelsk tale da. For min del høres ikke språk interessante ut før man har lært dem og kjenner igjen ord og uttrykk. Jeg synes også en del amerikanske voice-actors er strålende, selv om jeg selvfølgelig har vært borti dårlige også. Hannah Montana (som ikke er i tegnet stil) på norsk var en slem sammenligning, spesielt når du nevner at du ikke ser på engelsk tale i mer enn 10 min. Endret 4. desember 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Krig er generelt veldig kjedlig å se på film synst jeg. Både Lotr-krig og Black hawk down-krig. Quicko@ Ikke si at ser Death Note dubbet??? Engelske voice-actors kan ikke måle seg med japanske. Endret 4. desember 2008 av Lawliet Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) I AM JUSTICE! Så noen episoder på japansk, og det var rimelig bra det også. Ulempen med den engelske dubbinga er at noen karakterer høres helt idiotiske og barnslige ut (dette gjelder spesielt kvinnelige karakterer). Light Yagami, Yagami Sr., og L er alle dubba godt. I tillegg så jeg Elfen Lied dubbet også, når vi snakker om mainstream anime. Nyu må være tidenes mest irriterende engelske dubbing, men til gjengjeld hadde Lucy en dyp, sexy, selvsikker og gjennomført RÅ stemme. Den kontrasten er ikke like merkbar i japansk tale. Skjønner godt at de som vil skille seg ut og danne en anti-conformity-gruppe vil se det på japansk, men jeg har ikke det behovet. Er ikke overrasket over at vi har forskjellig smak, siden du har avataren til erkefienden "min" . (Spøk til side, jeg likte L også) Kan til opplysning nevne at jeg hatet lyden av øst-europeisk før jeg begynte å lære meg det. Det har absolutt vokst siden da. Japansk høres bedre ut enn øst-europeisk tidligere gjorde, men når man ikke forstår språket ser jeg ikke gleden i det. Det finnes ikke "originalspråk" i ikke-realistisk animerte serier/filmer. Japanerne har bedre voice-actors? Jeg regner med at dere ikke kan japansk engang, men det gir vel glede i å høre på tilfeldige tonefall, og så skynde seg å lese teksten nederst på skjermen. Endret 4. desember 2008 av Quicko Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Det finnes ikke "originalspråk" i ikke-realistisk animerte serier/filmer. Japanerne har bedre voice-actors? Jeg regner med at dere ikke kan japansk engang, men det gir vel glede i å høre på tilfeldige tonefall, og så skynde seg å lese teksten nederst på skjermen. Det finnest unntak, men amerikanerene er generelt veldig gode til å overspille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå