Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Så TDK igjen i dag. Minnet mitt om filmen var litt "lurer på om den egentlig var så bra" (jeg ga den en 10'er). Den holdt seg særdeles godt og det er Bruce Wayne/Batman som er karakteren som virkelig tiltaler meg. Jokeren er en bra karakter og flott spilt, men som 2. gangs visning var det alt rundt den sorte ridderen som gjør at den tåler flere gjensyn. Det har føltes litt som med Gudfaren og Shawshank Redemption, minnet får meg til å tvile på om filmene egentlig var så sinnsykt god. Men jeg får det "re-bekreftet" ved ny visning. I sjangeren er fortsatt Superman toppen når det gjelder å se om igjen, men denne her er vel en god nr. 2. Spider-Man filmene falt litt i "verdi" ved gjentagende seing, mens X-men filmene (spesielt de to første) bare blir bedre og bedre for hver gang (de skuffet første gangen) for å gi en sammenligning.

Hvilken andre filmer (uavhengig av sjanger) anser folk som filmer som blir bedre for hver gang, gjerne som er skuffende i starten? Syntes bl.a. Rashomon og Sunset Blvd. var filmer som bedret seg ved gjensyn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken andre filmer (uavhengig av sjanger) anser folk som filmer som blir bedre for hver gang, gjerne som er skuffende i starten? Syntes bl.a. Rashomon og Sunset Blvd. var filmer som bedret seg ved gjensyn.

Jeg syns slett ikke den var dårlig første gang jeg så den (tvert imot), men et gjensyn med Dead Man sist lørdag på NRK med nynorsk teksting gjorde virkelig susen! Så briljant humor, så vakkert bilde, så råtøff Johnny Depp.

Lenke til kommentar
Så TDK igjen i dag. Minnet mitt om filmen var litt "lurer på om den egentlig var så bra" (jeg ga den en 10'er).

Skal forhåpentligvis få mitt første gjensyn i morra og er veldig spent på om TDK holder 9'ern også denne gangen. Gjensyn er skumle saker, ofte oppdager man ikke glimrende filmers svakheter første gang fordi man er så i ekstase over det som er så utrolig bra.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Det er visst ganske vanlig at The Big Lebowski tar seg opp for hvert gjensyn, og det gjelder også i mitt tilfelle. Faktisk gjelder det flere Coens også, som O Brother... og No Country. Sistnevnte var riktignok 9.7 etter første visning, før den plantet seg fint på tiern.

Lenke til kommentar

Jeg og 3 kompiser tok drikkelek til Big Lebowski. Fant en liste i Google med drikkeregler hvor man skulle drikke hver gang de sa spesielle ting som hver gang matta nevnes, hver gang noen sier "shut the fuck up, donny", hver gang The Dude drømmer osv..vi ble fort fulle, gitt.

Takker gudene for at vi bare hadde øl tilgjengelig, ellers hadde jeg neppe sittet her idag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
2001 A Space Odyssey kan vel også nevnes. Og Det Sjunde Innseglet.

2001 har jeg prøvd så mange ganger, jeg får bare en "blokk". Det er som et genialt regnestykke, jeg ser det geniale, men allikevel er det et eller annet som bare får meg til å kjede meg. Det er som en j**** forbannelse.

Det Sjuende Inseglet er bare topp fra første til siste visning. Jeg klarer bare ikke å gi slipp på et par av de visuelle godbitene derfra, spesielt det mer symbolske.

Enkelte filmer må man bare lære seg å like.

Ellers, lest noen anmeldelser av nye Punisher-filmen. Får kritikk for at Punisher er The Punisher .... Irriterer meg at folk uten kunnskap om karakteren kritiserer filmen for å ha en karakter som er slik han er ment å være. Som å kritisere Supermann for at han kan fly. I tillegg var det en som kritiserte filmen for å ha en skurk som het Jigsaw, fordi det var rip-off av Saw... (Jigsaw har eksistert et par tiår i tegneserieverdenen). Er visst voldsomt gore-aktig også, som ikke falt i smak hos en. Det er jo nettopp det The Punisher skal være.

Men vi får se, manuset påpeker selv de som liker filmen er ganske tynt. Det er jo fort gjort at den vil minne litt for mye om andre filmer hvor antagonisten får sin kone og barn drept og tar hevn.

Lenke til kommentar
2001 A Space Odyssey kan vel også nevnes. Og Det Sjunde Innseglet.

2001 har jeg prøvd så mange ganger, jeg får bare en "blokk". Det er som et genialt regnestykke, jeg ser det geniale, men allikevel er det et eller annet som bare får meg til å kjede meg. Det er som en j**** forbannelse.

Whoa! Samme her. Kan på en måte forstå litt hvorfor filmen er så populær, men etter jeg hadde sett den hadde jeg bare vondt i hodet (etter de lange pipesekvensene) og var trøtt (ikke spesielt spennende å se et romskip i sakte sakte sakte film osv). Måtte tilogmed fram med spoleknappen på slutten :D

Lenke til kommentar
Montag, sleng ut en topp 10-20 of all time :)

Beklager, jeg har ingen slik liste. Jeg foretrekker heller sjanger-, region og periodelister.

type "Topp 10 å se i jula som ikke nødvendigvis er julefilmer" :)

Noen som har sett "A Christmas Story" her? Er den noen gang blitt utgitt i Norge?

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Chat with Christopher Nolan in The Dark Knight's BD-Live chat

You may have missed the Hellboy II BD-Live chat, but we're pretty sure you're not going to want to miss this one. Christopher Nolan, director of the summer's blockbuster The Dark Knight, will be part of a Blu-ray exclusive "live community screening." The registration process for this event is a bit cumbersome, and it's also limited -- so read the instructions carefully! The two disc BD set will be available on December 9th.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...