Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jess, menne, noen som har noen konkrete tips, eller? :p

Ser litt på The Grudge på platekompaniet, enern og toern for 200 kroner. Hvor dårlige er de? (Har bare sett originalen)

Hollywood versjonene er dårlige. Hva med Scary Movie?

Godt tips, burde ha tenkt på det selv. Enern var jo fantastisk i sin tid!

Lenke til kommentar
Scary Movie ville jeg ikke tatt. Det er jo parodi på skrekkfilmer, men det er for mye Sex og spermtalk for young chicks in my opinion. Også er det ikke morsomt heller.

Sant, så sant, men eneren er kanskje hvert det. Slå til med The Orphange, ellre kan den være litt i skumleste laget?

Endret av Sunset
Lenke til kommentar

Når jeg ser film med søsteren min så har iallefall disse falt i smak:

Narnia(Prins Caspian og Løven, Heksa og Kleskapet)

Spiderman

A Cinderella Story og Raise Your Voice(gjett hvem som valgte de?)

Mission Imposible 3(hun bare satte seg ned og så mens jeg lå der som en gris på sofaen)

Simpsons the Movie

Hun tok en gang Hannibal med seg(hun puttet den i kopps coveret..)

Kopps

Det er noen jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar
Det er da man burde se filmer med 15-årsgrense. Akkurat som 18-årsgrensefilmer er best når man er 14-15.

På første punktet kan jeg si meg enig, men på det andre må jeg si meg uenig. Alle filmene med 18-årsgrense som jeg kan tenke meg er så absolutt best for de som er over 18. Disse krever som oftest en modenhetet hos seeren som bare kommer med alderen.

Kan du gi noen eksempler på filmer med 18 års aldersgrense, som krever modenheten til en som er 18 år eller eldre?

Lenke til kommentar
Kan du gi noen eksempler på filmer med 18 års aldersgrense, som krever modenheten til en som er 18 år eller eldre?

Nå pleier jeg ikke akkurat å se på aldersgrensen, men jeg kan vel nevne Irreversible. Når yngre personer som har sett filmen snakker om filmen finner jeg som oftest at de har valgt å fokusere på feil ting.

Flere av Hanekes-filmer kan vel også nevnes.

Lenke til kommentar

Nå pleier jeg ikke akkurat å se på aldersgrensen, men jeg kan vel nevne Irreversible. Når yngre personer som har sett filmen snakker om filmen finner jeg som oftest at de har valgt å fokusere på feil ting.

Hva mener du at fokuset skal være i Irreversible da?

Lenke til kommentar

Det er jeg selvfølgelig enig med, jeg tenkte mer på nyeste Rambo eller Texas Chainsaw Massacre. Skrekkfilmer med 18årsgrense er en ting, men meningsløs vold er perfekt for de under 18. Jeg er f eks 100% uenig med Hanekes tanker rundt filmvold.

Lenke til kommentar

Så nettopp Crimson Tide. Utrolig dumt at filmer av slik sort ikke lages lengre, virker som om etter 90 tallet så forsvant en stort part av gode former for film. At det nå enten består av blockbusters, independent vas eller gimmick filmer(som grøssere er nå.)

Endret av co2
Lenke til kommentar
Hva mener du at fokuset skal være i Irreversible da?

Jeg har inntrykk av at den yngre garde i hovedsak fokuserer på de to voldscenene, brutaliteten og avskyeligheten/ubekvemmeligheten i seg selv. De vektlegger, eller nevner, på ingen måte den menneskelige tragedien. De reagerer med avsky for handlingen, men ikke med sympati eller medfølelse for ofrene.

Lenke til kommentar
...jeg tenkte mer på nyeste Rambo eller Texas Chainsaw Massacre. Skrekkfilmer med 18årsgrense er en ting, men meningsløs vold er perfekt for de under 18.

Ila ikke disse filmene grensen på seg selv, da? Medietilsynet(?) pleier vel ikke gi slike filmer 18-årsgrense lengre.

Kanskje ikke. Vi trenger en ny måte å rangere filmer på, hvor den verste aldersgrensen ikke bryr seg om vold og tar for seg voldtekt. En rolig voldtekt er verre enn det meste av vold.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke. Vi trenger en ny måte å rangere filmer på, hvor den verste aldersgrensen ikke bryr seg om vold og tar for seg voldtekt. En rolig voldtekt er verre enn det meste av vold.

Etter å ha sett litt på hvilke filmer medietilsynet har gitt 18 års aldersgrense, synes jeg de strengt tatt burde innføre et nytt trinn: 18 års aldersgrense (ikke absolutt)

Man mister helt respekten aldersgrensene når gladvold filmen 28 Weeks Later blir slengt i samme kategori som t.eks. Der Siebente Kontinent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...