Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Nei, man dropper ikke en film i en trilogi når det er maraton. Sånn er det bare. Kan ikke kalle det Star Wars-marathon hvis du dropper sistefilmen heller.

Man verdsetter ihvertfall de gode filmene i serien mer når man ser de svake. Personlig synes jeg det er interessant å se at godeste Spielberg faktisk forstod hva han gjorde feil i Temple of Doom og dermed rettet det opp i 3'ern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, man dropper ikke en film i en trilogi når det er maraton. Sånn er det bare. Kan ikke kalle det Star Wars-marathon hvis du dropper sistefilmen heller.

Man verdsetter ihvertfall de gode filmene i serien mer når man ser de svake. Personlig synes jeg det er interessant å se at godeste Spielberg faktisk forstod hva han gjorde feil i Temple of Doom og dermed rettet det opp i 3'ern.

Og 4ern...oh wait..

Lenke til kommentar
Og 4ern...oh wait..

4'ern lider jo stort sett ikke av de samme problemene som 2'ern, så da regner jeg med at Spielberg lærer til neste gang. Jeg kan tåle vel alltids tåle en filmserie som kun leverer 50 % av gangene.

Sant det.

Største trusselen ved begge triologier er strengt tatt Lucas.

Lenke til kommentar
Og 4ern...oh wait..

4'ern lider jo stort sett ikke av de samme problemene som 2'ern, så da regner jeg med at Spielberg lærer til neste gang. Jeg kan tåle vel alltids tåle en filmserie som kun leverer 50 % av gangene.

Nå synes jeg verken 2'ern eller 4'ern er dårlige filmer heller. Helt ålreit underholdning, så jeg vil si at Spielberg har "levert" mer enn i halvparten av filmene.

Lenke til kommentar
Nå synes jeg verken 2'ern eller 4'ern er dårlige filmer heller. Helt ålreit underholdning, så jeg vil si at Spielberg har "levert" mer enn i halvparten av filmene.

Tja, enig at også de har biter som er tidvis underholdende, men så satte jo fyren lista ekstremt høyt med Raiders og Crusade. Så jeg vil ikke akkurat kalle det levering å vise oss en morsom actionscenen i ny og ne når det er så mye annet som er feil med dem (enkle feil som burde vært unngått).

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noen forskjell på denne versjonen av The Shawshank Redemption og den vanlige versjonen? :)

Vel. Det er en 3-disc special edition? Så..mye ekstramateriale (stort sett det samme som denne: Clicky). Vet ikke hvor god denne er bildemessig, men det er så vidt jeg vet ikke så stor forskjell på de forskjellige utgivelsene av denne filmen.

Lenke til kommentar

Ørneredet var jo rett og slett bare tullete. Jeg var klar over at Ørneredet ikke er en "seriøs" film, men filmen ble aldri spennende nok til at jeg ble dratt inn i den og filmen hadde ikke noe driv.

Med useriøs mener jeg at de allierte som skal infiltrere leiren/ørneredet snakker engelsk til de tyske soldatene.:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...