Hamsterino Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det høres bare så mye stiligere ut enn f eks britisk, og filmer som 300 hadde aldri fungert om de ikke var amerikanske. Er forsåvidt enig i engelsk vs. amerikansk-diskusjonen, men spartanerne snakket jo britiske dialekter hele gjengen i 300? Du mener kanskje at amerikanerne lagde den, og ikke briter? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kanskje jeg husker feil, og når jeg ser gjennom skuespillerne med i filmen så ser jeg at de kommer fra svært forskjellige land, men jeg husker ihvertfall dialektene som svært nøytrale. Kanskje de var så britisknøytrale at jeg bare tok det som selvfølge at det var en svak amerikansk dialekt, men når jeg hører "This is Sparta!" i hodet mitt hører jeg amerikansk. Could be wrong. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kanskje jeg husker feil, og når jeg ser gjennom skuespillerne med i filmen så ser jeg at de kommer fra svært forskjellige land, men jeg husker ihvertfall dialektene som svært nøytrale. Kanskje de var så britisknøytrale at jeg bare tok det som selvfølge at det var en svak amerikansk dialekt, men når jeg hører "This is Sparta!" i hodet mitt hører jeg amerikansk. Could be wrong. Du tar nok feil. Han som spilte Leonidas er skotte så det var nok ikke amerikans du hørte. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Fins ingen skotter som har snakket amerikansk i filmer før nei.. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg synes værtfall amerikansk høres mer naturlig ut enn verste britiske YOU WANT A CUP OF TEA? i Romerriket. Det var vel mre "fuck", "shite" og "arse" i den serien enn "YOU WANT A CUP OF TEA". Fins ingen skotter som har snakket amerikansk i filmer før nei.. Han snakket ikke med amerikansk aksent i 300. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Du tar nok feil. Han som spilte Leonidas er skotte så det var nok ikke amerikans du hørte. Haha, det kan godt være at du har rett, men det er ikke akkurat et solid argument du presenterer. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Du tar nok feil. Han som spilte Leonidas er skotte så det var nok ikke amerikans du hørte. Haha, det kan godt være at du har rett, men det er ikke akkurat et solid argument du presenterer. My points exactly Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 En ting til, sa de virkelig så mye "fuck" og "arse" i romertiden? Trodde det var mer formelt. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 En ting til, sa de virkelig så mye "fuck" og "arse" i romertiden? Trodde det var mer formelt. Ser man på land i dag som henger 500 år+ etter oss, som feks Afghanistan og omegn så er de jo latterli grove i kjeften. Kanskje en pekepinn. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 En ting til, sa de virkelig så mye "fuck" og "arse" i romertiden? Trodde det var mer formelt. Romerne var et folkeslag som mente at digre falloser pyntet opp i stua, så ja det var nok en god del fuck og arse på den tida. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ser man på land i dag som henger 500 år+ etter oss, som feks Afghanistan og omegn så er de jo latterli grove i kjeften. Kanskje en pekepinn. De ligger nok et par år etter ja, men det burde ikke ha noen betydning på språket. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Angående skotter og amerikansk aksent, Sean Connery er jo helt latterlig dårlig til å skjule sin skotse aksent. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Alle digger vel Connery's aksent? Den er jo en del av imaget hans. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Alle digger vel Connery's aksent? Den er jo en del av imaget hans. They call it a trademark. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Rome med amerikansk aksent hadde vært epic fail. Huff. Den britiske passet flott, om ikke annet er den europeisk og har et mer "gammelt" preg. Skuespillerprestasjonene i serien var også av høy klasse. Ellers, Robert Downey Jr. vet å få sagt det når det kommer til utfordringer med den kommende Avengers-filmen: "The danger you run with colliding all these worlds is [director] Jon [Favreau] was very certain that 'Iron Man' should be set in a very realistic world. Nothing that happened in 'Iron Man' is really outside the realm of possibility. Once you start talking about Valhalla and supersized super soldiers and jolly green giants it warrants much further discussion." Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Endelig gikk kortet mitt (Visa Electron) igjennom hos Play.com, + at jeg fikk lønning i dag så nå blir dett litt filmshopping til jul. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Endelig gikk kortet mitt (Visa Electron) igjennom hos Play.com, + at jeg fikk lønning i dag så nå blir dett litt filmshopping til jul. Finnes det Visa Electron med kortnummer, slik at man kan bruke det til netthandel i det hele tatt? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Endelig gikk kortet mitt (Visa Electron) igjennom hos Play.com, + at jeg fikk lønning i dag så nå blir dett litt filmshopping til jul. Finnes det Visa Electron med kortnummer, slik at man kan bruke det til netthandel i det hele tatt? Ja, men du må ha dekning på kortet og nettbank Lenke til kommentar
Montag Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Apropos snakket om fløtepusguttene som dominerer i Hollywood: Jeg har inntrykk av at britene i større grad er flinkere til å dyrke fram råtasser. Paul Barber i Dead Man's Cards f.eks. er vel så langt unna det er mulig å komme det metroseksuelle (knalltøff film, btw): Se filmen hos Youtube Ellers har jeg visse forventninger til den kommende britiske "Bronson ( "the most violent prisoner in Britain, jailed since 1974"): Hva tror dere? Endret 2. desember 2008 av Montag Lenke til kommentar
Badering Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg tenkte av en eller annen grunn på A Clockwork Orange når jeg så den siste der. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå