Sunset Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) None-lifer vi er som sitter på diskusjon klokken 10.32. Fant noen filmer som jeg gleder meg til, når de kommer i 2009. Harry Potter and the Half Blood-prince. Harry potter-filmene blir mørkere og filmene bedre. Nøff-said. Det var jo litt skuffende at vi ikke fikk se Harry Potter til jul da. City of Ember. Ikke blandt de største filmene, men Caroline Thompson har skrevet manus så det holder for meg. Avatar. Denne er etterlengtet. James Cameron har regien. Skal vist være blandt de mest avangserte 3D-filmene som er kommet. Filmen er i half-3D. TinTin! TinTin blir film. Steven Spielberg har tatt den første filmen i regi. Det skal vist lages tre filmer. Årstallet varierer fra 2009 til 2010, så jeg her ikke helt sikker på den. Sikkert mange andre også, men dette var de jeg kom på i øyeblikket. Endret 2. desember 2008 av Sunset Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 En av tidenes tv-serier -Rome- får kanskje en filmavslutning: http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=541133 Synd den serien kun strakk seg til to sesonger. Fantastisk serie Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg har enda ikke sett andre sesong av den serien, noe jeg synes er litt synd.. Må få skaffet meg det. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 “There were rumors that Tom Welling would have a cameo in ‘Batman Begins’ as a young Clark Kent, to meet up with a young Bruce Wayne,” http://splashpage.mtv.com/2008/12/01/green...script-changes/ Hehehe, skal si det ville gitt en demper i "grounded in reality"-konseptet Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 None-lifer vi er som sitter på diskusjon klokken 10.32. Eller kanskje vi bare har en relativt kjedelig skoledag (...) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 ROME var en fin serie, men jeg må si jeg irriterte meg litt over at de prata... britisk? De kunne værtfall vært amerikanske. Er du ikke stolt av å være no-lifer, Sunset? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Amerikansk var mer utbredt i Romerriket altså...? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg synes værtfall amerikansk høres mer naturlig ut enn verste britiske YOU WANT A CUP OF TEA? i Romerriket. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Da må du jobbe litt med fordommene dine. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Har så absolutt ikke fordommer. Britisk + romerriket gikk ikke for meg, bare. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Fordommer og fordommer, jeg foretrekker at hvis en gruppe mennesker portrettert på film ikke snakker det de skal snakke (romersk, persisk, whatevz) så kan de snakke amerikansk. Det høres bare så mye stiligere ut enn f eks britisk, og filmer som 300 hadde aldri fungert om de ikke var amerikanske. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Det høres bare så mye stiligere ut enn f eks britisk Da er vi enige. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Ja, det er jo mykje betre å høyra engelske, skotske og irske skodespelarar knota amerikansk enn at dei snakkar det dei kan. Ein annan ting er at britisk enelsk har fleire 'umarkerte' stilnivå enn amerikansk engelsk. Altså, om ein skal snakka overklasse-amerikansk og underklasse-amerikansk dreg ein med seg så mange fleire kulturelle markørar enn om ein gjer det same i britisk engelsk, meiner no eg. Det var litt teit at det vart snakka moderne italiensk i Roma, og moderne arabisk i Egypt. I Egypt snakka dei eit heilt anna språk på den tida. Men men. Endret 2. desember 2008 av magnusbe Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Ein annan ting er at britisk enelsk har fleire 'umarkerte' stilnivå enn amerikansk engelsk. Altså, om ein skal snakka overklasse-amerikansk og underklasse-amerikansk dreg ein med seg så mange fleire kulturelle markørar enn om ein gjer det same i britisk engelsk, meiner no eg. Det virker egentlig som det stikk motsatte av det jeg mener. Queen's English vs Michael Caine-engelsk er mye mer annerledes enn f eks NYC-amerikansk vs LA-amerikansk. De fleste skuespillere fra USA har uansett en "non-regional diction", og det er ingen stilnivåer tilknyttet de forskjellige dialektene. Man har folk fra Fargo og folk fra Georgia som snakker veldig merkelig, men skuespillere flest fra USA uttaler ord på samme måte. Land som England og Norge har mye større forskjeller fra sted til sted. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Nettopp, Dorian: i Rome er det jo eit poeng at dei ulike sosialis skikta snakkar ulikt, nett slik dei gjorde i oldtids-Roma. Då har britisk engelsk langt større register enn amerikansk engelsk. Underklasseamerikansk vert lett hillbilly eller gangsta, som ville verka enno meir forstyrrande. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvis du mente at det var bedre med britisk fordi de hadde så mange forskjellige dialekter og at hver klasse i serien fikk sin egen dialekt, så kan jeg faktisk være litt enig med deg der. Det passer ihvertfall fint for meg som ikke vet en Liverpool-dialekt fra en London-dialekt, men for briter er det sikkert lite teit for dem å se at overklassen i Roma snakker som naboene deres mens underklassen snakker som det rivaliseringene fotball-laget. ^^ Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Så Citizen toxic, the toxic avenger i går. Fyttig grisen for en perle. Btw, hvor får jeg kjøpt film plakater? Julegave. Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Her Oh,fett! takker. Bestillt derfra selv? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Kunne tenkt meg noen slike selv Noen erfaringer rundt det og bestille slikt fra Amerika? Blir det veldig dyrt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå