Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
paris hilton er med i filmen, så det er den største grunnen for å holde seg langt borte...

7867642[/snapback]

 

...men hun dør, og det er vel en god grunn til å se den?

 

7867899[/snapback]

 

Det vet jeg, men det kommer ann på hvor lenge man må holde ut med henne før det skjer. Men har man såpass flaks at det skjer i løpet av de første sekundene og de står og hopper på hue hennes så skal jeg vurdere det...

 

Det hjelper selvfølgelig med at Elisha Cuthbert er med, men paris hilton trekker såpass mye ned at det veier dessverre ikke opp for det. Men som Dotten nevner hadde vel heller sett The girl next door hvis jeg skulle ha tittet på Cuthbert :)

 

Skal jeg se House of Wax så kjører jeg heller orginalen siden jeg ikke har sett noen av dem, der er i hvert fall ikke paris hilton med i...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Skal jeg se House of Wax så kjører jeg heller orginalen siden jeg ikke har sett noen av dem, der er i hvert fall ikke paris hilton med i...

 

Enig med deg der. Ser heller orginalen.

 

:)

Lenke til kommentar
Ja, hvordan er Children of Men, bør jeg gå på handletur?

7867332[/snapback]

Definitivt. På min topp10 fra fjorårets filmer. En av de bedre fremtidsvisjonene uten at den føles latterlig

7867474[/snapback]

Det sier vel ikke så mye om filmens kvalitet, gjør det? :hmm:

7869577[/snapback]

Det gjør da det? Jeg liker gode filmer, Children of Men er en knallfilm, derfor havner den på topp10 og derfor kan jeg trygt anbefale den. Fortsatt ikke logisk?

Lenke til kommentar

Muligens litt dumt spørsmål, men skitt au. Hvordan ser man på filmer før man kjøper dem om det vil bli en sort stripe over og under? Enkelte filmer dekker hele skjermen, mens andre får en irriterende sort stripe. Kommer dette av klipping av sidene? Jeg har hørt at mange filmer blir spilt inn til å tilpasse seg kinolerretet, men at enkelte klipper sidene så de passer inn på f.eks. en 32" WS. Anyone?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Ja, hvordan er Children of Men, bør jeg gå på handletur?

7867332[/snapback]

Definitivt. På min topp10 fra fjorårets filmer. En av de bedre fremtidsvisjonene uten at den føles latterlig

7867474[/snapback]

Det sier vel ikke så mye om filmens kvalitet, gjør det? :hmm:

7869577[/snapback]

Det gjør da det? Jeg liker gode filmer, Children of Men er en knallfilm, derfor havner den på topp10 og derfor kan jeg trygt anbefale den. Fortsatt ikke logisk?

7870277[/snapback]

 

Bare topp 10 fra fjorårets filmer? Ville heller si at den filmen er topp10 blant alle jeg har sett.

Lenke til kommentar

Det sier vel ikke så mye om filmens kvalitet, gjør det? :hmm:

7869577[/snapback]

Det gjør da det? Jeg liker gode filmer, Children of Men er en knallfilm, derfor havner den på topp10 og derfor kan jeg trygt anbefale den. Fortsatt ikke logisk?

7870277[/snapback]

Poenget mitt var at det ikke skal mye til for å komme på en Topp 10 liste over fjorårets filmer. Om jeg skal lage en nettopp en slik liste kommer nok forskjellige filmer av ymse kvalitet med, ergo ikke en god måte å si at dette er en god film.

Lenke til kommentar
1. Hvor mange prosent er i snitt dubbet på en kinofilm?

2. Hvor store filmruter er de fleste filmer skutt på?

3. Hvor mange ganger klippes det gjennomsnittlig i en film?

 

Det er spørsmål i en annen klasse, men som jeg mener man burde ha en viss peiling på.

7864440[/snapback]

Jeg har ikke peiling på denne ... Hva er svaret?

Lenke til kommentar
Men hva er de forskjellige? Fullt klar over at det står bak. Er 1,85:1 svart stripe? Er 2,35:1? Eller må det bokstavlig talt stå 16:9 bakpå for at man skal slippe det herket?

7870877[/snapback]

Alt unntatt 4:3 har svarte striper, med mindre du har en widescreen-TV.

7870984[/snapback]

 

Jeg har en widescreen-tv. (Poengterte jeg ikke dette ovenfor?)

 

Noen som vet svaret? Evt. kan forklare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...