Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Keanu Reeves er som Val Kilmer og Kevin Kostner. De er veldig lett å hate, fordi det er bare det folk gjør. Hvorvidt det er rettferdiggjort eller ikke har ingenting å si lenger, da det er en uttalelse man kan få slengt ut uten at det gjør noe.

Keanu Reeves er god i flere filmer, og er med i en del gode filmer. Han klarer seg helt fint i de rollene han får og gjør en god rolle i den rollen han kan. Han har aldri blitt kalt en god skuespiller, så det virker rart at man angriper ham som om han er blitt kalt det. Enten det er The Matrix, My Own Private Idaho eller Scanner Darkly så spiller han den rollen som manuset krever. Manuset kaller for en desillusjonert, paranoid, småtullete men svært rolig mann, og han stiller gjerne. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det som gjør Gudfaren til så god film? Aldri sett denne, Har hørt så mange forskjellige meninger om filmen, at den varer lenge, kjedelig etc.

Folk har for store forhåpninger når de ser den fordi alle skryter av den, så blir de skuffa. Og ja, den varer lenge, Part II varer til og med i litt over tre timer. Tre timer med nytelse, sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Keanu Reeves er god i flere filmer, og er med i en del gode filmer. Han klarer seg helt fint i de rollene han får og gjør en god rolle i den rollen han kan.

Enten det er The Matrix, My Own Private Idaho eller Scanner Darkly så spiller han den rollen som manuset krever. Manuset kaller for en desillusjonert, paranoid, småtullete men svært rolig mann, og han stiller gjerne. ^^

A Scanner Darkly var ganske tøff! Nå tok Dorian han på kornet, Keanu er til de desillusjonerte, paranoide, småtullete og rolige hovedrollene, hva Arnold Schwarzenegger er til hjernedød action-helt.

For at Keanu Reeves-filmer skal fungere personlig, så må jeg ikke se for mange av den typen filmer i det siste, historien må være god, og han må ha en god skuespillerbesetning rundt seg. Djevelens Advokat - Al Pacino anyone?

Han fungerer til den type roller, men ikke til noe annet.

Kontorstol: Kanskje du enkelt og greit ikke liker filmen? Det at mange andre gjør det trenger ikke bety at den passer for deg. Jeg likte ikke produktet, selv om man godt kan argumentere for at historien er god, rollene er velspilte osv.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Speed Racer synes jeg var veldig bra, faktisk. Har hørt mye dårlig om den, og den er jo såklart barnslig, men det er litt av sjarmen. Avslutningen (det siste løpet) var i hvertfall nesten perfekt for min del, skikkelig feelgood film. :D

EDIT:

Vet ikke hvilken film det var, men jeg så en film med Keanu der han var skikkelig drittsekk av en konebankende hillbilly med hockeysveis og truck-caps. Og han var så overbevisende at jeg bare satt og måpte, er dette Neo liksom?

Det inntrykket fikk jeg også da jeg så en halvtime av den på TV for lenge siden. Husker ikke tittelen jeg heller, satt og lurte på om det var Keanu eller bare en som liknet mye.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

CAT-scan: Flokkmentalitet eksisterer absolutt. Og jada, Keanu er nok offer for den, det skal jeg si meg enig i. Man ser jo hva som skjer med gode skuespillere som Tom Cruise. Et par "skandaler", og vips så er han Razzie-kandidat.

Men uavhengig av hva andre folk måtte mene, så synes jeg altså han er en tørr og kjedelig figur som leverer stort sett under middels. Klart det finnes folk som er langt dårligere, men Keanu har også en stjernestatus å forsvare.

Men jeg skal få med meg My Private Idaho og A Scanner Darkly før jeg dømmer ham fullstendig nord og ned. Har inntrykk av at han faktisk gjør det bra der. Som sagt, han er ikke totalt inkompetent ;)

Og så virker han jo som en skikkelig kjernekar. Det er mange rasshøl i Hollywood jeg langt heller ville hatet på.

Lenke til kommentar

Haha, jeg ser på filmjournalen at jeg og Magnusbe så akkurat samme film på Tv-en nå, Dead Man. Jeg synes den var veldig merkelig og gikk ganske så sakte framover samtidig som jeg likte den ganske godt. Musikken av Neil Young trekker den opp. Fikk en god følelse av den.

Edit: Stanley Kubricks Killer's Kiss på TV2 Filmkanalen kl. 02.20. Er det noe å se fram til?

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...