Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hva folk har i mot Keanu Reeves. Aldri har jeg sett noen komme med noen argumenter for hatet heller. Samtidig er det påfallende at han er en av de som blir hengt ut i pressen (spesielt etter f.eks. Bill & Ted-filmene og Point Break). Spør du meg er folk grusomt lettpåvirkelige.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg er skeptisk til Keanu er at han leverer som regel, ikke utelukkende, dårlige skuespillerprestasjoner. Han gjør en brukbar figur i Matrix og The Devil's Advocate. Og jeg liker ham i Bill & Ted, faktisk. Men ellers er det lite som er over godkjent. Mannen har like mye mimikk som en stokk, og mindre karisma.

Lenke til kommentar
Hva tenker folket om den nye Keanu Reeves filmen?

Den ser HELT forferdelig ut. Synes den filmen passer ikke til å remake i det hele tatt. Dem kunne faen meg valgt noe annet. Som Plan 9 from Outer Space, fordi der passer han bra. Synes ikke han er noe særlig til å spille.

Eller så kunne dem ha latt være å remake filmer, og kanskje finne på noe nytt!

Lenke til kommentar

Athorb:

Det har noe med det at det er enkelte personer folk har en tendens til å hakke på, og det er alltid den samme gamle remsa samme hvem man spør, eller hvilken artikkel man leser (i tilfellet Reeves, så er steinansikt og surfe-konnotasjoner en gjenganger). Det er jo ikke slik at det er tilfeldig at så mange folk har et så sterkt negativt forhold til en skuespiller. Mange har sikkert sine grunner (basert på kvaliteten på arbeidet utført), men mange bedriver også en helt soleklar form for flokkmentalitet. Noe jeg ikke ser helt vitsen med.

Det er påfallende at så mange skriver om Reeves sitt steinansikt (i en kontekst som kan sies å ha relasjon til en lite tjenlig portrettering av en karakter) uten å komme med eksempler.

Ikke at jeg er noen stor fan av Reeves, men jeg har aldri hatt problemer med å kjøpe de prestasjonene jeg har sett han i. Særskilt ikke sammenlignet med andre stjerner i samme sjikt. Han passer nok helt sikkert bedre i mange av de rollene jeg har sett han i enn i enkelte andre roller, så jeg skal ikke si at han ikke har en utpreget rolig mimikk da rollen skulle tilsi noe annet; men det er påfallende at kritikken mange privatpersoner kommer med er akkurat den samme som står i sladderpressen gang på gang, og at det aldri blir pekt på noe som helst konkret eksempel (som om det skulle være et opplest og vedtatt faktum uten at noen egentlig har noe å referere til).

Badering:

Øh, ja, for all del, se f.eks. A Scanner Darkly og/eller My Private Idaho, og kom med en vurdering av Reeves.

Dere kan godt se Point Break på en søndagskveld også, om dere har lyst.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Hva tenker folket om den nye Keanu Reeves filmen?

Som sagt så trengte de ikke lage en remake av den, og det virker som et litt snålt valg med tanke på at den er såpass gammel. De eneste som har sett den filmen er vel akkurat de som kommer til å bli sure fordi de tuller med den.

Ut i fra traileren likner den ikke på originalen i det hele tatt. Når det er sagt så er vel Keanu Reeves det eneste logiske valget for Klaatu ( :p ), og han likner litt på han som spilte originalen i tillegg. Men jeg kommer til å se den og ikke tenke på den som en remake av originalen, men som en helt ny film. Og den virker som en typisk sci-fi film med stort budsjett, sånn som Independence Day, og det er jo bare kos. :)

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...