danno_O Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Eller "Luke, i am your father"? 7865482[/snapback] Som ikke sies i filmen i det hele tatt. No. I am your father 7865512[/snapback] Ahh, sant! Sorry Og jeg som trodde jeg hadde peiling. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva med: "I have a very bad feeling about this." Sagt en gang i alle filmene, og mener at Lucas har sagt at han ser på det som en slags catchphrase. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 beat the bomb - bond Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Har opprettet en tråd om filmtrivia, siden det ble litt diskutert her. Så kan vi lesse av med det vi kommer over https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=710570 Wh1te: Nei, hvorfor i all verden spør du om det? Har jeg sagt et ord om at regissører ikke kan spesialisere seg innen enkelte felt? Jeg er en stor fan av Tarantino jeg, selv om jeg finner han veldig oppskrytt. Edit: Og ser at Tomat-Ulf har laget en egen quiz tråd; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=710569 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Edit: Og ser at Tomat-Ulf har laget en egen quiz tråd;https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=710569 7865536[/snapback] Kiss kiss. (Bang bang). Vi så en rå liten film på skolen her om dagen om en lyd som var tatt i fra en film (som jeg ikke husker navnet på) og satt inn i mange kjente filmer. Det var ett skrik. man kan høre lyden i blant annet flere Star Wars-filmer, Indiana Jones osv. Noen som vet hvilken lyd jeg mener? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Så nettopp United 93. Vellaget og intenst spennende film som anbefales på det sterkeste! Veit ikke om jeg skal gidde å se World Trade Center i det hele tatt egentlig, noen som har sett den? Orker ikke en overpatriotisk smørje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Edit: Og ser at Tomat-Ulf har laget en egen quiz tråd;https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=710569 7865536[/snapback] Kiss kiss. (Bang bang). Vi så en rå liten film på skolen her om dagen om en lyd som var tatt i fra en film (som jeg ikke husker navnet på) og satt inn i mange kjente filmer. Det var ett skrik. man kan høre lyden i blant annet flere Star Wars-filmer, Indiana Jones osv. Noen som vet hvilken lyd jeg mener? 7865588[/snapback] Psycho? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Psycho? 7865598[/snapback] Jeg aner ikke. Vi så ett filmklipp der klipp med lyden var redigert sammen. Egentlig har jeg bare lyst på det filmklippet. Var ikke der på starten av filmen. Ja, ja. Får spørre lærer'n på mandag. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 . Eller kanskje denne (advarsel, ganske høy lyd) er en bedre catchphrase? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Psycho? 7865598[/snapback] Jeg aner ikke. Vi så ett filmklipp der klipp med lyden var redigert sammen. Egentlig har jeg bare lyst på det filmklippet. Var ikke der på starten av filmen. Ja, ja. Får spørre lærer'n på mandag. 7865622[/snapback] Du snakker om "The Wilhelm Scream" som er brukt i utallige filmer som Ringenes Herre, Sin City, King Kong og Star Wars. Wilhelm Scream fra Wikipedia Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Du snakker om "The Wilhelm Scream" som er brukt i utallige filmer som Ringenes Herre, Sin City, King Kong og Star Wars. Wilhelm Scream fra Wikipedia 7865650[/snapback] Herlig! Takker og bukker! Kudos. Den er litt utdatert, men forklarer mye. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Haha, genialt. Den der var jeg ikke klar over Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hmm, det er et annet skrik jeg også hører om og om igjen. Er det en liste over andre slike klisjélyder/-skrik? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_scream. Alongside a certain recording of the cry of the Red-tailed Hawk, the "Universal telephone ring"[2], the "Charlie Brown fall," the Goofy holler and "Castle thunder," it is probably one of the most well-known cinematic sound clichés. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Se Children of Men og United 93 7864955[/snapback] Skal vi gifte oss? Fjorårets beste filmer. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 4. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2007 Ja, hvordan er Children of Men, bør jeg gå på handletur? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2007 Ja, hvordan er Children of Men, bør jeg gå på handletur? 7867332[/snapback] Definitivt. På min topp10 fra fjorårets filmer. En av de bedre fremtidsvisjonene uten at den føles latterlig Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 4. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2007 Om noen har set House of Wax? Vurderer og se den.. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2007 Så nettopp United 93. Vellaget og intenst spennende film som anbefales på det sterkeste! Veit ikke om jeg skal gidde å se World Trade Center i det hele tatt egentlig, noen som har sett den? Orker ikke en overpatriotisk smørje. 7865590[/snapback] Den var en real nedtur etter å ha sett førstnevnte. Kanskje nedturen er symbolsk for hvilken nedtur det må ha vært for de politifolka å bli begravd levende i virkeligheten? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 4. februar 2007 Om noen har set House of Wax? Vurderer og se den.. 7867487[/snapback] paris hilton er med i filmen, så det er den største grunnen for å holde seg langt borte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå