CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Han er faen ikke kjip da, han er dritkul. Old man i huset er også dritkul, samme med den mentalte forstyrrede broren (aller er vel mentalt forstyrret) og for å ikke glemme Grandpa. AKA tidenes beste skrekkfamilie, og skrekkfigurer. TCM er en jævlig disturbing epic horrormovie. Kudos. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg har nylig alltid gått for versjonen med flest "Director's Commentary". Ekstramaterialet er sjeldent så veldig interessant, det tar aldri for seg det tekniske aspektet jeg interesserer meg for og er heller "hvordan vi fikk det til å se ut som Tim Roth var skutt". Man tar seg ikke av manus eller cinematografi eller sånne ting, mens f eks American Beautys DC er det raskeste filmkurset i verden. Robert Rodriguez er også flink til å hjelpe unge filmmakers. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det jeg falt for i TCM var ikke bare de sykt rå karakterene, men også stemningen i filmen. Den husker jeg som helt fantastisk creepy. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Han er faen ikke kjip da, han er dritkul. Old man i huset er også dritkul, samme med den mentalte forstyrrede broren (aller er vel mentalt forstyrret) og for å ikke glemme Grandpa. AKA tidenes beste skrekkfamilie, og skrekkfigurer. TCM er en jævlig disturbing epic horrormovie. Kudos. Men du trekker jo hovedsakelig fram karakterer som kun opptrer i det siste kvarteret av filmen. Jeg går med på at den familien er disturbing, men resten av filmen er kjip. Den er totalt blottet for creepy stemning, og den engasjerer ikke særlig. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Siste kvarteret? Neeeida. Leatherface kommer jo lenge før det når de kommer til huset. Og første møte med faren i huset er jo også litt før (bensinstasjonen). Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Leatherface ja, men han ignorerer jeg, siden han er så forbanna kjip. Ikke er han skummel heller. Det beste med TCM er familien, som kun får 15 fattige minutter å boltre seg på. Han fyren i rullestol husker jeg også som en forbanna idiot. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Leatherface er jo hundre ganger tøffere enn Norman Bates og Hannibal Lecter! En fet jævel. Hva synes du om slutten btw? Hvordan filmen slutter. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Leatherface er et av førstevalga mine på filmskurker/psykopater jeg ville møtt i en mørk bakgate. Norman Bates ville jeg ikke møtt pga. han er en veltrent faen, og Hannibal Lecter er så psykotisk at jeg hadde tissa på meg. DER snakker vi psykopat. Filmen slutter jeg ikke konkret i detalj, please enlighten me(in spoilerz). Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Sally klarer til slutt å rømme fra psycho-familien, men blir seff forfulgt av psycho-broren som løper bak og tuller og kødder. De kommer begge til en vei, mongobroren blir kjørt ned av en trailer (epic). Så kommer Leatherface løpende, han løper etter Sally som klarer å stoppe traileren, og ut kommer en feit fyr, som kaster noe på Leatherface som gjør at han faller og sager seg selv i beinet. Så stikker feite fyren av og blir borte, mens Sally stopper en annen bil og klarer å hoppe bakpå den bilen og klarer såvidt å komme seg unna mens Leatherface står og er hysterisk av å ikke klare å ta henne. Kameraet vinkler rundt Leatherface mens han står og løfter motorsaga i raseri opp i lufta. Sally ler. Svart skjerm Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Leatherface er jo hundre ganger tøffere enn Norman Bates og Hannibal Lecter! En fet jævel. Hva synes du om slutten btw? Hvordan filmen slutter. Leatherface er jo bare en stygg retard, Lecter derimot er en smart og skummel jævel. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Når vi er inne på skrekkfilm. Hvorfor er dagens skrekkfilmer så misslikte blant film entusiaster, kontra gamle skrekkfilmer? Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Når vi er inne på skrekkfilm. Hvorfor er dagens skrekkfilmer så misslikte blant film entusiaster, kontra gamle skrekkfilmer? Skrekkfilmer idag = gore, gore, hawt chick, gore, gore, hawt chick survives. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 WORD heanwi. Nosferatu > Hostel Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Når vi er inne på skrekkfilm. Hvorfor er dagens skrekkfilmer så misslikte blant film entusiaster, kontra gamle skrekkfilmer? Skrekkfilmer idag = gore, gore, hawt chick, gore, gore, hawt chick survives. Er vel helst 80-tallet du beskriver nå... Finner mye av det samme i dag, men dette er jo standarden for 80-tallets slasher-filmer. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 80-tallet nei, det var jo et fett skrekkfilm-tiår, nå er det jo bare Saw, Hostel og Wrong Turn. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 WORD heanwi. Nosferatu > Hostel That makes no sense. Og du ble ikke skremt av Nosferatu, ærlig talt. -- Skrekkfilmer i dag er like enkle som de alltid har vært, fra Frankenstein til Freddy til Hostel. Enkelte skiller seg ut som gode og de huskes. Saw er ikke bedre eller verre enn Nightmare eller Halloween eller Friday, den er helt lik. God førstefilm, utvanning av et konsept som funker til man går lei eller tom for midler. Helt standard. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) TCM er en forferdelig oppskrytt film ja. Jeg elsker konseptet med den familien fordi den er så over-the-top absurd. Men Leatherface som karakter synes jeg er ganske kjip ja. Han er en retard med motorsag, og det er det. Fram til slutten består filmen av slett skuespill og regi av varierende kvalitet, og løpinga i skogen er hverken skummel eller filmatisk god. Slutten er brukbar, hadde det ikke vært for Leatherfaces skuespill (tror det var det jeg hengte meg opp i), som er helt på trynet. Som avslutning er den ikke spesielt tilfredstillende heller, men på papiret ikke så verst. Slutten på Children of Men er tusen ganger bedre. Jeg er et håpefullt menneske. edit: Det er ikke bare Saw (førstefilmen er god), Hostel og Wrong Turn nå til dags. Det er også masse god (for ikke å snakke om kritikerrost skrekkfilm ute og går. Har du sett all dritten som kom ut på 80-tallet btw? Endret 28. november 2008 av athorb Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 WORD heanwi. Nosferatu > Hostel That makes no sense. Og du ble ikke skremt av Nosferatu, ærlig talt. Og jeg ble ikke skremt av Hostel heller. SÅ det.. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Joda, men det var på 80-tallet slasher-sjangeren hadde sin storhetstid. På 2000-tallet er J-horror det ganske nye, mens man i USA prøver å gjennopplive slahser-sjangeren med håpløse remaker og oppfølgere. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Når vi er inne på skrekkfilm. Hvorfor er dagens skrekkfilmer så misslikte blant film entusiaster, kontra gamle skrekkfilmer? Skrekkfilmer idag = gore, gore, hawt chick, gore, gore, hawt chick survives. Det er mye preget av sånt ja, men det finnest da unntak. Når det gjelder psychoer er vel Michael Myers den siste jeg ville møtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå