Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Du må jo følge med på filmen før du kritiserer den da. Hele poenget med at hun skulle tas med på den båten var fordi at hun ellers ville blitt utnyttet og forsket på, men båten er eid av The Human Project, som har snille forskere. :D

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Ikke kom å si at jeg ikke følgte med. De var jo ikke sikre på at The Human Project var ekte en gang. Hvordan skulle dem da vite at forskerne der var snille og at de "vanlige" forskerne ikke var snille?

Når du forøvrig angriper Children of Men for at det er teit at kvinnene plutselig mister fruktbarheten, setter du jo et utrolig dårlig utgangspunkt for din egen opplevelse når du skal se filmen.

Ikke missforstå. Jeg sa at det hadde vert teit om de plutselig hadde fått den tilbake.

Lenke til kommentar

Ikke kom å si at jeg ikke følgte med. De var jo ikke sikre på at The Human Project var ekte en gang. Hvordan skulle dem da vite at forskerne der var snille og at de "vanlige" forskerne ikke var snille?

Det er akkurat uvissheten som er så nydelig med slutten. Clive Owen's karakter dør, den gravide dama overlever og utifra tåka kommer en mystisk båt som kan bidra til å redde menneskeheten. Men vi vet ikke hvem som er ombord på båten eller hva deres egentlige intensjoner er, men vi håper. Og så kan vi lage vår egen slutt i hodet.

Hvis ikke man elsket det, kan man jo alltids håpe på en oppfølger: Children of Men 2: The Return of The Sterility.

Lenke til kommentar
Netopp sett Rovdyr og var en ting angående slutten jeg lurte litt på:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Flere enn meg som stusset litt over det når Camilla ble reddet av hun kaffedama helt på slutten? Ser ut som om Camilla prøver å åpne bildøra, men får det ikke til.

Hele filmen er latterlig dårlig. Ikke akkurat vanskelig å se at de har hentet mye inspirasjon fra Texas Chainsaw Massacre f.eks.

Lenke til kommentar

Det er akkurat uvissheten som er så nydelig med slutten. Clive Owen's karakter dør, den gravide dama overlever og utifra tåka kommer en mystisk båt som kan bidra til å redde menneskeheten. Men vi vet ikke hvem som er ombord på båten eller hva deres egentlige intensjoner er, men vi håper. Og så kan vi lage vår egen slutt i hodet.

Hvis ikke man elsket det, kan man jo alltids håpe på en oppfølger: Children of Men 2: The Return of The Sterility.

Det var nettopp uvissheten som gjorde at jeg misslikte den. Det ble som sagt for mystisk for min smak.

Nå gidder jeg ikke å diskutere den lenger ;)

Lenke til kommentar
som eier.

Det er en sannhet med modifikasjoner. TCM er en middelmådig film, som tidvis blir latterlig komisk. De skulle gjort mer ut av familien på slutten, der snakker vi spennende karakterer. TCM var sikkert grusom da den kom ut, men den har desverre ikke tålt tidens tann særlig godt.

Jeg likte faktisk 2003 versionen best. Belive it or not.

Lenke til kommentar
som eier.

Det er en sannhet med modifikasjoner. TCM er en middelmådig film, som tidvis blir latterlig komisk. De skulle gjort mer ut av familien på slutten, der snakker vi spennende karakterer. TCM var sikkert grusom da den kom ut, men den har desverre ikke tålt tidens tann særlig godt.

Jeg likte faktisk 2003 versionen best. Belive it or not.

Nei og nei...

Lenke til kommentar
Det som dere synes er komisk synes jeg er bare helt BIZARRE og mindfucking. Familien er helt jævlig.

Ser man bort fra familien, hva er det som er så bisarr og mindfucking? Scenene med Leatherface som løper i skogen er teh lulz.

Leatherface i skogen er ..tja, ikke særlig lulz, ganske fett egentlig. Kanskje litt for langdratt men jævlig sykt å se på. Middagen er bisarr og mindfucking. Jeg vil nesten sammenligne det med Salo på disturbing, der de sitter rundt bordet og hyler alle mann.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Reservoir Dogs så er det egentlig bare om du er hypp på ekstramateriale eller ikke som gjelder. Samtidig er det helt klart at det er ekstra stas for en filmsamler å ha en special edition stående i hylla fremfor en mer simpel versjon.

Det er egentlig bare opp til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...