Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Children of Men er absolutt elsk. Spesielt for oss som er mer enn litt opptatt av filmskaping, cinematografi og det tekniske. Kanskje en av de mest mind-blowing filmene jeg har sett på det området.

Underholdningsverdien gikk av skalaen for min del, vertfall. Top 30-film.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diskusjon om Children of Men:

Det at en kvinne for et barn hjelper vel ikke akkurat menneske fra å dø ut. Slutten ga heller ikke mening for meg. Hvorfor måtte hun på den båten?

Kva anna enn at menneske byrjar få born att skulle hindra oss i å døy ut???

Dette seier Cuarón om slutten, forresten:

"We wanted the end to be a glimpse of a possibility of hope, for the audience to invest their own sense of hope into that ending. So if you're a hopeful person you'll see a lot of hope, and if you're a bleak person you'll see a complete hopelessness at the end."

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som syns tdk var litt oppskrytt? Det er en god film, men jeg ville ikke gitt den mer enn 8/10.

LITT OPPSKRYTT er bare forretten. Den er maks 6, kanskje 7.

Nå må du ikke overdrive. Ledger drar filmen opp et par karakterer, og uten han hadde 6 vert en mer passende karakter. Det som skuffet litt for min del var at jeg aldri følte det kom noe klimaks i filmen, satt bare å ventet på at det skulle bli skikkelig spennende men spenningskurven holdt seg på samme nivå igjennom hele filmen.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som syns tdk var litt oppskrytt? Det er en god film, men jeg ville ikke gitt den mer enn 8/10.

Nå må du ikke overdrive. Ledger drar filmen opp et par karakterer, og uten han hadde 6 vert en mer passende karakter. Det som skuffet litt for min del var at jeg aldri følte det kom noe klimaks i filmen, satt bare å ventet på at det skulle bli skikkelig spennende men spenningskurven holdt seg på samme nivå igjennom hele filmen.

Dessuten rusher filmen også for mye, og vi rekker på en måte ikke se ferdig en scene før neste kommer, slik holdt det på i to og en halv time (og alikevel er filmen for lang.) Ledger drar filmen opp ja, men når Ledger ikke var på scenen var det kjedelig. Jeg forsvarer meg med at jeg vanligvis ikke liker superheltfilmer dog.

Lenke til kommentar

Det at en kvinne for et barn hjelper vel ikke akkurat menneske fra å dø ut. Slutten ga heller ikke mening for meg. Hvorfor måtte hun på den båten?

Haha, du sa det ganske godt der Magnus. Ellers er jeg lei alle disse "oppskrytt"-diskusjonene. Virker som om folk går inn med forventninger om en ny åpenbaring hver gang de skal se en film.

Lenke til kommentar

I såfall er jeg en "bleak person". Jeg så ikke helt hvordan verden skulle reddes med at hun kom på båten.

Legg merke til at jeg sa "det at EN kvinne får ETT barn".

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar

I såfall er jeg en "bleak person". Jeg så ikke helt hvordan verden skulle reddes med at hun kom på båten.

Det sier jo seg selv at hvis en person plutselig føder i en verden som ikke har fått barn på mange herrens år, ja da står man ovenfor en ganske så stor revolusjon.

Lenke til kommentar

Dessuten rusher filmen også for mye, og vi rekker på en måte ikke se ferdig en scene før neste kommer, slik holdt det på i to og en halv time (og alikevel er filmen for lang.) Ledger drar filmen opp ja, men når Ledger ikke var på scenen var det kjedelig. Jeg forsvarer meg med at jeg vanligvis ikke liker superheltfilmer dog.

Dere er alle hedninger! ALLE MANN! I skammekroken med dere!

:tease:

Lenke til kommentar

Ja det ble mye rask scenebytting, litt for mye som du sier. Jeg kan uten problem si at jeg likte Iron Man bedre enn tdk, men jeg er til en viss grad fan av superheltfilmer. Forresten, etter nøye ettertanke og et besøk hos kulturos karakterskala vil jeg trekke tilbake 8eren (Svært god) jeg gav til tdk, og bytte den ut men en 7er (God).

Jeg også så den 2 ganger på kino, men andre gangen var ikke pga. at jeg ville se den igjen, men noen venner som ville ha meg med.

Lenke til kommentar
En vanlig film bedømmes fra 1-10, The Dark Knight bedømmes fra 10 og ned. Uheldig for filmen sånn sett, men til gjengjeld er det bare 2-3 filmer med flere 10ere på IMDb. Og selvfølgelig tjente den inn en trillard dollar, som ikke skader.

Husker jeg hadde mye i mot det da Pirates of the Caribbean 2 holdt på å tjene inn mer enn Return of the King, som heldigvis ikke skjedde, men jeg hadde ikke hatt noe i mot at The Dark Knight tok 2. plassen. Den er jo nesten på samme nivå som Return. :D

Soundtracket til The Dark Knight har tydeligvis blitt disket fra Oscar-nominasjonene. :hrm:

Lenke til kommentar

Det sier jo seg selv at hvis en person plutselig føder i en verden som ikke har fått barn på mange herrens år, ja da står man ovenfor en ganske så stor revolusjon.

Kansje det, men hvorfor gikk dem ikke bare ut i media da? Det at kvinnene på mystisk vis bare mistet fruktbarheten for så å bare få den tilbake etter 30 år er jo rimlig teit. Burde vert en kur eller noe.

Jeg har vanligvis ikke noe imot mystiske filmer, men denne ble bare for mystisk.

Soundtracket til The Dark Knight har tydeligvis blitt disket fra Oscar-nominasjonene.

Hvorfor???

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar

Kansje det, men hvorfor gikk dem ikke bare ut i media da? Det at kvinnene på mystisk vis bare mistet fruktbarheten for så å bare få den tilbake etter 30 år er jo rimlig teit. Burde vert en kur eller noe.

Jeg har vanligvis ikke noe imot mystiske filmer, men denne ble bare for mystisk.

Du har tydeligvis ikke fulgt så godt med:

De kunne ikke gå ut offentlig med graviditeten fordi diverse grupperinger i samfunnet hadde andre og skumle intensjoner for barnet, og det var en risiko de ikke kunne ta.

Når du forøvrig angriper Children of Men for at det er teit at kvinnene plutselig mister fruktbarheten, setter du jo et utrolig dårlig utgangspunkt for din egen opplevelse når du skal se filmen.

Lenke til kommentar

Du må jo følge med på filmen før du kritiserer den da. Hele poenget med at hun skulle tas med på den båten var fordi at hun ellers ville blitt utnyttet og forsket på, men båten er eid av The Human Project, som har snille forskere. :D

Noe i den duren i allfall. Poenget er at hun sannsynligvis var et slags genetisk fenomen, og de måtte ha henne i live for å finne ut av hva som gjorde henne annerledes, og dermed kanskje finne en kur. Filmen hadde vært rimelig kjedelig hvis det var en kur involvert fra starten. Men samtidig ville de ikke ødelegge livet hennes med at hun ble en forsøkskanin, de ville ikke ødelegge den ene sjansen de hadde til å redde menneskeheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...