magnusbe Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Anyways. Det er et mirakel at Children of Men har 8,1 på imdb. Makan til oppskrytt film... Eg tykkjer den er veldig god, og den kunne godt vore lenger. Eg tykkjer heile ideen om kva som skjer med menneskekulturen når den manglar framtidstru er veldig spanande. Memento er bra ja, men ikke bedre enn TDK. Men så er jo TDK en av de beste filmene som er blitt laget og da. Men jeg anbefaler likevel Memento på det varmeste. En litt annerledes film. En film du må bryne deg litt på, masse skjulte ting å ta opp ved senere gjensyn. Det er litt rart å setja desse to filmane opp mot kvarandre, men båe to er vel verde å sjå. Eg har faktisk berre sett Memento ein gong, og det var på kino då den kom. Eg må verkeleg ta eit gjensyn snart. Eg hugsar den som ein veldig trist film. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Memento er en god film; 8/10 i min bok. Batman Begins skuffet, og The Prestige er oppskrytt i mine øyne. Ikke mer enn en svak 7er. Storyen er grei, men jeg syns forsøkene på overraskelser og twister feiler. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) The Prestige er så mye mer enn noen små twister. Tror jeg har sett filmen 6 ganger og jeg er helt betatt. En klar 10/10 og et lite stykke filmperfeksjon. Men så er jeg Nolan fanboy også, selv hans svakeste film Insomnia er godt håndtverk. Endret 28. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg er klar over at den er mer enn twistene, men disse er også en del av filmen. Disse var svært enkle å gjennomskue, og tilbakeblikk-delen mot slutten ble da bare overflødig. The Prestige er helt klart ingen dårlig film, men jeg ble skuffet. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 The Prestige er en knall film. Husker den som ganske vanskelig da jeg så den for en god stund siden. Så jeg ser fram til et nytt gjensyn med den. For å få klart opp i alt osv. Ville rangert Nolans filmer slik: 1. The Dark Knight 2. Batman Begins 3. The Prestige 4. Memento Resten har jeg ikke sett. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) For meg var twistene aldri en del av vurderingen, fordi jeg hadde allerede lest boka. Og dette er en av de få tilfellene hvor filmen faktisk er langt bedre enn romanen den er basert på. Det var nok først på tredje visning jeg vippet den opp til en tier, jeg fikk en slags åpenbaring av genialiteten som stod bak The Prestige. Men jeg forventer ikke at alle skal like den. Viste den til tre kompiser og de nektet å tro at det var samme mann som stod bak The Dark Knight. Så fra nå av skal jeg holde den for meg selv, høhø, orker ikke all negativiteten. Endret 28. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Blir The Prestige generelt sett på som en vanskelig film? Jeg følte jeg hadde gjennomskuet hele filmen etter en halvtime, og den bød ikke på noen overraskelser før den var over. Mulig jeg tar en rewatch snart, og heller fukuserer på alt annet enn twistene... Når coveret hinter til twister og overraskelser blir jeg alltid ekstra oppmerksom. Kanskje jeg fokuserte litt for mye på det, egentlig.. Endret 28. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Jeg vil ikke kalle den vanskelig å se, men derimot en utrolig vanskelig film å lage. Filmens konstrusjon og oppbygging er mildt sagt imponerende, og jeg kan tenke meg brødrene Nolan har vridd hjernene sine rundt flere ganger for å kunne klare å fortelle historien på en enklest mulig måte. Fokuset på tvister i filmer generelt er alltid en dum ting, fordi man glemmer alt det andre filmen prøver å fortelle. For meg er The Prestige først og fremst en glimrende karakterstudie om rivaleri og besettelse, og å følge disse to interessante hovedpersonene fra start til slutt (samtidig som man stadig oppdager nye fiffige detaljer) er grunnen til at jeg alltid vender tilbake til denne filmen. Det at den også har en utradisjonell struktur og behandler et interessant og annerledes tema, gjør at filmen for meg hever seg hakket over mer klassiske dramafilmer. Endret 28. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ser nok The Prestige denne helga en gang, gleder meg. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Det bør du Cyph, en skikkelig godfilm. Selv om den er noe helt annet enn Memento, så ville jeg plassert memento høyere om man skulle sammenlignet dem. Nolan: 1. TDK 2. Memento 3. The Prestige 4. BB 5. Insomnia Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har faktisk den første langfilmen til Nolan, Following, liggende rundt her et sted. Burde få sett den snart. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Den er faktisk ganske så snedig og spennende. Veldig lav-budsjetts, men absolutt interessant. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Hva er egentlig spesielt med Blade runner bortsett fra det visuelle? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Den er faktisk ganske så snedig og spennende. Veldig lav-budsjetts, men absolutt interessant. Da har du sikkert sett alt han har lagd da? Doodlebug er på Youtube. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Nolan har de siste årene blitt et synonym for kvalitet. 1. The Prestige (9,5/10) 2. The Dark Knight (9/10) 3. Memento (9/10) 4. Batman Begins (8/10) Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Ah, den er det ja. Kanskje jeg skal ta en titt. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har lest at han har lagd noe rundt et dusin kortfilmer, men Doodlebug er den første som ble offentlig tilgjengelig i allfall. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Anyways. Det er et mirakel at Children of Men har 8,1 på imdb. Makan til oppskrytt film... Eg tykkjer den er veldig god, og den kunne godt vore lenger. Eg tykkjer heile ideen om kva som skjer med menneskekulturen når den manglar framtidstru er veldig spanande. Konseptet er bra ja, men filmen mangler klimaks og handlingen er rett og slett kjedlig og meningsløst. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Handlingen er da vitterlig ikke meningsløs og slutten er absolutt elsk. Endret 28. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Handlingen er da vitterlig ikke meningsløs og slutten er absolutt elsk. Det at en kvinne for et barn hjelper vel ikke akkurat menneske fra å dø ut. Slutten ga heller ikke mening for meg. Hvorfor måtte hun på den båten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå