Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Fatter ikke greia med at vi bare kan se drittfilmer på skolen. Vi ser bare noe helt random dritt fra temaer vi har om. Vi hadde om dødsstraff i 10. og da tenkte jeg Green Mile ville bli perfekt, men neida, vi ble nødt til å se noe random piss ingen hverken hadde hørt om eller ville se.

Nå har ikke jeg sett The Green Mile, men med utgangspunkt i hva jeg har lest om den finner jeg den høyst upassende i en skolesammenheng (når temaet er dødsstraff). Klassen min så t.eks. Dead Man Walking; en vesentlig mer teffende og serøs film.

Endret av Otth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi hadde om dødsstraff i 10. og da tenkte jeg Green Mile ville bli perfekt, men neida, vi ble nødt til å se noe random piss ingen hverken hadde hørt om eller ville se.

Tenkja seg til at ein er nøydd til å sjå noko ein ikkje har høyrt om før - og så på skulen av alle stader. Ein kunne jo risikera å læra noko nytt.

Var ikke nødvendigvis det jeg klaga på, men heller det at vi aldri kan se noe skikkelig på skolen. 11 år med skole og har sett 1 film jeg har likt som jeg kommer på, og det var Schindler's List.

Lenke til kommentar
Vi hadde om dødsstraff i 10. og da tenkte jeg Green Mile ville bli perfekt, men neida, vi ble nødt til å se noe random piss ingen hverken hadde hørt om eller ville se.

Tenkja seg til at ein er nøydd til å sjå noko ein ikkje har høyrt om før - og så på skulen av alle stader. Ein kunne jo risikera å læra noko nytt.

Var ikke nødvendigvis det jeg klaga på, men heller det at vi aldri kan se noe skikkelig på skolen. 11 år med skole og har sett 1 film jeg har likt som jeg kommer på, og det var Schindler's List.

Tysklærrerinna vår var faktsik ganske god til å plukke ut filmer, så både Das Leben Der Andern og Goodbye Lenin :) Så også Schindlers List i hisorien en gang, må si jeg syntes den var litt overvurdert.

Lenke til kommentar
Boyz N The Hood er jo skamfet. Men jeg ville ikke klaget for mye om jeg så de filmene du nevner, med unntak av The Wave(så den på u-skolen, trur jeg).

Er så heldig å ha fått oppleve The Wave to ganger i løpet av skolegangen min. Traurige greier, men den går bra siden den er relativt kort. Schindler's List er derimot over 3 timer. Over 3 timer måtte hele trinnet fordi ungdomsskolelærerne sannsynligvis mente vi skulle lære hvor fælt jødene hadde det. Greit nok, jeg hadde sett den flere ganger før denne gangen. Er en god film. Men har aldri fristet å se den igjen.

American History X har jeg også sett flere ganger. Grei film det også. Men flere av disse visningene har vært i ånd av "se her, rasisme er dumt". Hater når meningen er å tillegge oss meninger på denne måten.

Men når jeg tenker meg om har jeg faktisk sett en del av den bedre sorten i løpet av tiden min på videregående. Den dokumentaren jeg snakket om så vi i historien, hvor vi blant annet også så Flags of Our Fathers (på kino). I tysken så vi litt mer forfriskende greier som Goodbye Lenin, Lola Rennt og også Der Untergang (lang den også, men denne gangen så vi den på kino i det minste).

Boyz n the Hood så vi av en eller annen grunn i engelsken. At det ble akkurat den filmen er nok også av mer politisk korrekte grunner, men den filmen var i alle fall ganske morsom I engelsken fikk jeg også med meg perler som The Outsiders. Skikkelig cheesy greier med mye kjente fjes. Hadde selvsagt fått æren av å lese boka i forkant også, noe som egentlig ikke hjalp noe for filmens del.

Hele skolen var også en tur på kino for å se Super Size Me. Vi skjønner vel alle hvorfor. Men var interessant nok, selv om det hverken var særlig vitenskapelig eller relvant for noen.

Lenke til kommentar
Går det virkelig an å like Tropic Thunder? Dårligere film har jeg ikke sett på evigheter. Nesten deilig å ha noe mer å whine på.

Eneste i filmen som var bra var dette (spoiler).

Tropic Thunder er en veldig morsom film. Masse flotte sitater der.

"Wait, what you mean....YOU PEOPLE?"

Jeg storkoste meg.

Skjønner ikke det. Humoren var jo akkurat som Epic Movie, Scary Movie 4 og slikt. Helt elendig.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet når den nye Star Trek filmen har premiere? :)

Mai neste år. :(

Det er en fordel å se hele traileren (så kommentaren din) før du spør.

Fant ut hva jeg kjente igjen i Star Trek-traileren, det er den x-faktoren som jeg ikke helt klarte å plassere i The Dark Knight også. Både Abrams og Nolan har den spesielle typen kreativitet der de holder seg til de tradisjonelle rammene til historiefortelling, men kan allikevel få filmen til å virke fullstendig nyskapende og forfriskende. Det er det lille ekstra krydderet som gjorde Mission: Impossible 3 bra (for min del i allfall), det som jeg likte ved Alias, Cloverfield og Batman Begins. De har ganske mye til felles der.

Lenke til kommentar
Går det virkelig an å like Tropic Thunder? Dårligere film har jeg ikke sett på evigheter. Nesten deilig å ha noe mer å whine på.

Eneste i filmen som var bra var dette (spoiler).

Tropic Thunder er en veldig morsom film. Masse flotte sitater der.

"Wait, what you mean....YOU PEOPLE?"

Jeg storkoste meg.

Skjønner ikke det. Humoren var jo akkurat som Epic Movie, Scary Movie 4 og slikt. Helt elendig.

Nå har jeg ikke sett epic movie eller scary movie. Men humoren satt i denne filmen. Ikke alt holdt toppnivå, men det var generelt en av de bedre komediene jeg har sett på en stund.

Lenke til kommentar
Synes verken The Dark Knight eller Batman Begins hadde noen x-faktor. Det er rett og slett to fordømt gode superheltfilmer som inneholder elementer jeg bare liker.

Jeg tenkte en del etterpå om hva jeg synes var så bra med den, for opplevelsen jeg hadde når jeg så den var milevis over mye av det jeg har sett de siste årene. Jeg trodde at for at en film skulle være så mye bedre måtte den gjøre noe helt revolusjonerende, men The Dark Knight klarte det mens den fremdeles er en helt standard film når det gjelder Hollywood-oppsettet.

Lenke til kommentar

Det er bare at Nolan er en av de aller dyktigste manusforfatterne og regissørene Hollywood har hatt på mange, mange år, og når han får lage en mørk og seriøs storfilm basert på et veldig bra kildemateriale, ja da går det rett hjem hos mange. Dessuten er han jo backet av førsteklasses personer i alle ledd av produksjonen, så det hjelper jo det også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...