Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kevin Smith er først og fremst tegneserienerd. Quentin Tarantino er den ultimate filmnerd.

7864603[/snapback]

Tja kanskje det. Han involverer seg jo i mye, selv om han ikke akkurat har så stor variasjon på regisørsiden som eskempelvis Spielberg. Men han har jo en finger med i det meste og er sikkert en veldig kunnskapsrik kar.

Lenke til kommentar
Kevin Smith er først og fremst tegneserienerd. Quentin Tarantino er den ultimate filmnerd.

7864603[/snapback]

Tja kanskje det. Han involverer seg jo i mye, selv om han ikke akkurat har så stor variasjon på regisørsiden som eskempelvis Spielberg. Men han har jo en finger med i det meste og er sikkert en veldig kunnskapsrik kar.

7864769[/snapback]

Tarantino er vel mer kunnskapsrik når det gjelder film-kitsch enn sånn all-rounder. Det er i allfall kitschen han lager tributes til.

United 93

eller

Closer

eller

The Constant Gardener

eller

Children of Men

Hvilken mener dere burde sees?

Lenke til kommentar

Det beste med spillet (legger handlingen i skjul);

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Man løper rundt i Aasgard som Spider-Man, Wolverine, Daredevil, Captain America osv. for å redde Odin ^^ Kontrastene er der absolutt, men det er nå artig for en nordmann å denge løs på Vikinger i guderiket.

Men jeg tror nok vi kan vente oss filmer i den stilen der fremover. Tror det kunne gitt noen meget artige filmopplevelser. CGI filmene er stort sett komedier, ekte actionfilmer er ikke utforsket skikkelig enda.

Edit: Enda flere klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=iTdyjKpvxKs

Lenke til kommentar

Ja klippene der er helvetes godt forsegjort. Litt synd, egentlig, for da blir man skikkelig motivert før spillet starter, og når det først starter synker skuldrene. Hadde vært beintøft om selve spillet hadde vært sånn også. :D

Spillet er forresten alt, alt, aaaalt for repetitivt. Det blir rett og slett gørrkjedelig i lengden. Likevel, de skal ha pluss for at de har tatt med så mange helter. Jeg hadde ikke forventet å få med Deadpool, en av mine absolutte favoritter, som desverre er alt for lite kjent. Også bra at folka bak spillet tydeligvis er store fans av Marvel-tegneseriene, for det er lite du kan putte fingeren på når det gjelder troskap mot de gamle tegneseriene. :)

Lenke til kommentar

Men jeg tror nok Turtles filmen vil bli et stilig syn for øynene. At de her gjør det så proft i et spill så kan man bare tenke seg hva man kunne få til om det var med tanke på kinofilm man skulle laget noe slikt. Da ville det blitt enda noen hakk bedre og det ville gi action og innlevelse som ikke er mulig gjennom ekte film.

Og for å være litt sarkastisk så var jo Supermann som oftest CGI i Superman Returns og ikke spilt av Brandon Routh ^^

Lenke til kommentar

7864603[/snapback]

7864769[/snapback]

Du mener at Grindhouse, Reservoir Dogs og Kill Bill er like?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Et annet "Er du filmnerd"-spørsmål:

Catchphrasen i Star Wars-sagen er ikke "May the force be with you", men...

7865391[/snapback]

I find your lack of faith disturbing?

Nei, tror ikke jeg er noe filmnerd :!:

Lenke til kommentar

Tomato: Stilen er lett å kjenne igjen ja (med unntak av Grindhouse som av naturlige grunner ikke er sett ;) ). Det er ikke akkurat vanskelig å se hvem som har regissert. Dog er det vel over ti år siden jeg har sett Reservoir Dogs. Kill Bill er hjernedød underholdning for min del, noe av det mest oppskrytte jeg har vært borti. Det er underholdende, men det stopper der. Pulp Fiction derimot er genial film. Jackie Brown likte jeg også

Det samme kan sies om Batman Begins og The Prestige. Fullstendig forskjellig på mange måter, men at det er samme regissør bak er uten tvil. Det samme kan ikke sies om Spielberg. Jaws, Schindlers List, Indiana Jones og E.T kan nevnes. Forskjellig på så mange måter og han behersker vel så og si alle stiler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Et annet "Er du filmnerd"-spørsmål:

Catchphrasen i Star Wars-sagen er ikke "May the force be with you", men...

7865391[/snapback]

A long time ago in a galaxy far, far away...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tomato: Stilen er lett å kjenne igjen ja (med unntak av Grindhouse som av naturlige grunner ikke er sett ;) ). Det er ikke akkurat vanskelig å se hvem som har regissert. Dog er det vel over ti år siden jeg har sett Reservoir Dogs. Kill Bill er hjernedød underholdning for min del, noe av det mest oppskrytte jeg har vært borti. Det er underholdende, men det stopper der. Pulp Fiction derimot er genial film. Jackie Brown likte jeg også

Det samme kan sies om Batman Begins og The Prestige. Fullstendig forskjellig på mange måter, men at det er samme regissør bak er uten tvil. Det samme kan ikke sies om Spielberg. Jaws, Schindlers List, Indiana Jones og E.T kan nevnes. Forskjellig på så mange måter og han behersker vel så og si alle stiler.

7865464[/snapback]

Så du forventer at alle skal være som Ang Lee? Et filmnerd-formulert spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...