Chad Thundercock Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Ett raskt og dumt spørsmål: Om det er doller eller pund på amazon? Se uthevet skrift. UK versjon = co.UK Amerikans = .com Endret 27. november 2008 av dicktator Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Apropo cinematekets visningene på Nova. En trenger ikke hente billetene på Prinen? De leverer også ut i skranken på Nova? Kan hentes i skranken på Nova, ja Angående diskusjonen om roboten, den ser jo virkelig ikke tøff ut? Den har en gange som en forfyllet uteligger, som drar mer på beinet enn Jewel i Deadwood. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg synes The Fountain var litt vanskelig å forstå. Er det noe man bør lese eller noe sånt for å skjønne mer? Eller burde jeg bare se den en gang til? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg synes The Fountain var litt vanskelig å forstå. Er det noe man bør lese eller noe sånt for å skjønne mer? Eller burde jeg bare se den en gang til? Man trenger minst to visninger for å kunne se trådene og sammenhengen mellom delene, så det er bare å se den igjen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det er ingenting i den filmen som er så godt skjult at ikke flere visninger skal gjøre den forståelig, tror jeg. Man klarer ihvertfall å forstå sånn ca hva som foregår, så kan man trekke egne konklusjoner. Det er som med Eternal Sunshine, man tar det etterhvert. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Nå fulgte ikke jeg så veldig godt med første gangen, så for min del ble det veldig mange ny koblinger som kom til livs ved andre visning. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 The Fountain er pen, men synes middelalderhistorien gjorde at ikke alt hang helt på greip (men det er kanskje ikke meninga?) Skal se den på nytt... en gang. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Middelalderhistorien er like kritisk som de andre to historiene, så jeg tror et gjensyn må til. Ikke at jeg er typen til å si at man ikke har forstått en film, men den tolkningen jeg går rundt med i hodet er basert en del på hva som skjer i middelalderdelen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Så forresten "The Snapper" på skolen i dag. Elendig dialog og elendig skuespill. Noen som har sett den (via skole) kanskje? Skjønner ikke hvordan dette kan være noe å vise skole-elever. Burde heller sett Requiem for a dream. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Med tanke på hvordan filmen beskrives er det ikke rart at middelalderdelen forvirrer Jeg tolket den slik at den ikke gikk over tre tidsperioder slik den hele tiden ble omtalt. Strengt talt er det to tidsperioder, samt en fiksjonell (fra karakterenes perspektiv) historie. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Vi så The '60s på skolen forrige uke. Elendig film. Den eneste greie filmen vi får se på skolen er The Day After Tomorrow. Endret 27. november 2008 av Nistelrooy Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 The Fountain er pen, men synes middelalderhistorien gjorde at ikke alt hang helt på greip (men det er kanskje ikke meninga?) Skal se den på nytt... en gang. For meg hang middelalderhistorien, og hele filmen for den saks skyld, langt mer på greip andre gangen. Jeg anbefaler ihvertfall et gjensyn. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Med tanke på hvordan filmen beskrives er det ikke rart at middelalderdelen forvirrer Jeg tolket den slik at den ikke gikk over tre tidsperioder slik den hele tiden ble omtalt. Strengt talt er det to tidsperioder, samt en fiksjonell (fra karakterenes perspektiv) historie. Det er vel egentlig riktig. Som jeg forstod, så var den middelalder tiden bare ifra boka som hu hadde skrevet. Jeg tror også at den futuristiske tidsperioden var nåtiden i filmen, og han tenkte bare tilbake til 2000. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg tror også at den futuristiske tidsperioden var nåtiden i filmen, og han tenkte bare tilbake til 2000. Akkurat det hadde jeg ikke tenkt noe særlig over, men om det er tilfelle eller ikke har særlig mye å si for filmen sin del. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Morsomste jeg så gjennom skolen var en dokumentar fra mellomkrigstiden om den italienske fascismen. Sjeldent objektivt og en del morsomme ting siden vi vet hva som skjedde i ettertid. Ellers har det stort sett gått i poltisk korrekt jåss som American History X, Schindler's List og The Wave. Boyz n the Hood var ganske morsom å se da. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Boyz N The Hood er jo skamfet. Men jeg ville ikke klaget for mye om jeg så de filmene du nevner, med unntak av The Wave(så den på u-skolen, trur jeg). Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Yes, jeg glemte jo av Schindler's List og Forrest Gump som vi så på ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Fatter ikke greia med at vi bare kan se drittfilmer på skolen. Vi ser bare noe helt random dritt fra temaer vi har om. Vi hadde om dødsstraff i 10. og da tenkte jeg Green Mile ville bli perfekt, men neida, vi ble nødt til å se noe random piss ingen hverken hadde hørt om eller ville se. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Så Forrest/Schindler/Wave her og (på u-skolen). Er visst skikkelig gjenngangere. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Vi hadde om dødsstraff i 10. og da tenkte jeg Green Mile ville bli perfekt, men neida, vi ble nødt til å se noe random piss ingen hverken hadde hørt om eller ville se. Tenkja seg til at ein er nøydd til å sjå noko ein ikkje har høyrt om før - og så på skulen av alle stader. Ein kunne jo risikera å læra noko nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå