Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med tanke på hvordan filmen beskrives er det ikke rart at middelalderdelen forvirrer

Jeg tolket den slik at den ikke gikk over tre tidsperioder slik den hele tiden ble omtalt. Strengt talt er det to tidsperioder, samt en fiksjonell (fra karakterenes perspektiv) historie.

Det er vel egentlig riktig.

Som jeg forstod, så var den middelalder tiden bare ifra boka som hu hadde skrevet. Jeg tror også at den futuristiske tidsperioden var nåtiden i filmen, og han tenkte bare tilbake til 2000.

Lenke til kommentar

Morsomste jeg så gjennom skolen var en dokumentar fra mellomkrigstiden om den italienske fascismen. Sjeldent objektivt og en del morsomme ting siden vi vet hva som skjedde i ettertid.

Ellers har det stort sett gått i poltisk korrekt jåss som American History X, Schindler's List og The Wave. Boyz n the Hood var ganske morsom å se da.

Lenke til kommentar
Vi hadde om dødsstraff i 10. og da tenkte jeg Green Mile ville bli perfekt, men neida, vi ble nødt til å se noe random piss ingen hverken hadde hørt om eller ville se.

Tenkja seg til at ein er nøydd til å sjå noko ein ikkje har høyrt om før - og så på skulen av alle stader. Ein kunne jo risikera å læra noko nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...