Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den filmen tar nok ikke skade av et nytt forsøk, spesielt når det kan gjøres så mye bedre mtp på effekter. Når man i tillegg henter inn en av nåtidens dyktigste til å regissere ser jeg ingen grunn til å takke nei. Hadde Aronofsky laget den første og Verhoeven blitt hentet inn til en remake hadde jeg vært litt mer skeptisk, men Aronofsky kan få remake hva han vil.

Lenke til kommentar
Woah, fett. De gamle RoboCop-filmene suger jo hardt, men de har unektelig en utrolig sjarm ved seg.

De var veldig varierende. Noen gikk det faktisk an og se på, mens andre ble man helt flau over. Det var en rekke filmer som omhandlet RoboCop, vi hadde RoboCop #1, RoboCop #2, RoboCop #3, dessuten hadde vi, RoboCop: Alpha Commando, RoboCop #3 (remake i 1993), samt en rekke TV serier med RoboCop ;) Vi trenger virkelig en ny film som kan heve standarden noen hakk. Håper den blir like bra som det Batman har blitt.

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

robocop-792844bmp.jpg
Lenke til kommentar
Robocop 1+2 var helt kurante filmer, og jeg var jævlig imponert over ED-209 roboten.

3'rn sugde panserkrom.

Say what? Det var et av elemente jeg reagerte kraftig på. Den var så hakkete at hele filmuniverset føltes urealistisk. Jeg godtar filmens premisser, og innenfor sitt univers er den relativt realistisk hele tiden, men den roboten bryter med den illusjonen.

Lenke til kommentar
ED-209 er en bauta i filmhistorien, de lagde den så den skulle se pansertøff ut, ikke søt. Men likevel er den en comic relief karakter fordi den alltid bryter sammen når det gjelder.

Ja og dette er show. Glemmer ikke scenen fra RoboCop #3 (1993) der en liten jente på 10år "hacker" seg inn i ED-209 via en liten bærbar PC som hun kobler inn i leggen til roboten :) Det blir ikke bedre!

"RoboCop 3 has one scene of ED-209 once again used as a security bot for an OCP building, this time an armory. Resistance fighters are able to easily hack the ED-209 via a dataport in its leg with a portable computer (“I am authorized to...be loyal as a puppy”). The ED-209 is promptly turned against its owners, and opens fire upon OCP security personnel."

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...