Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Enig med at flere av de nye trailerne kan ødlegge filmopplevelsen. Spesielt med tanke på Hollywood-blockbusterene, hvor en blir servert hele filmen på 2 minuters. Husker jeg så makkverk traileren til National Treasure 2...godt eksempel på en trailer som spoiler hele filmen (selv om filmen sikkert ikke er så uforutsigbar).

Flere av de eldre trailerne er bra. Men det handler egentlig bare om mystikk. Ikke vise for mye, men å skape interesse. Fks. The Shining traileren, som er en helt fantastisk trailer. Og i går på filmquizen ble Nightmare on elm street 3: dream warriors vist. Nydelig trailer dette og: http://www.youtube.com/watch?v=xGNHdsZi3v0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har da plenty med eldre trailere som spoiler absolutt alt i filmen.

Får tilogmed se slutten i enkelte 80-talls trailere på 3-4 minutter. Eller ninjafilm-trailere der man får se alle de heftigste kampscenene i traileren, inkludert ninjamesteren i siste scenen.

Ofte føler man at man ikke trenger å se filmen etterpå, fordi trailern viste og forklarte alt sammen uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Man har da plenty med eldre trailere som spoiler absolutt alt i filmen.

Får tilogmed se slutten i enkelte 80-talls trailere på 3-4 minutter. Eller ninjafilm-trailere der man får se alle de heftigste kampscenene i traileren, inkludert ninjamesteren i siste scenen.

Ja, absolutt. Alle tiårene lider av dette problemet. Men noen gang dukker det opp mystiske og geniale trailere.

Lenke til kommentar
Hadde nok satt pris på om filmer kjørte gjennomsnitlig kortere trailere, på 2 minutter kan man putte inn mye. Litt kjipt å sitte gjennom en film og tenke at den og den scenen venter man på.

Eventuelt kunne jeg sluttet å se på trailere, men det har jeg ikke selvdisiplin nok til.

Jeg forsøker å styre unna trailere, og heller se teaseren flere ganger :p

Lenke til kommentar

Det som holder meg fra å se Gummo er at den virker så grusomt påtatt sær og feelbad. Håper det er mer substans å hente enn traileren tilsier.

Shining-teaseren er fin, ja. Men den er jo ikke akkurat unik, har sett veldig mange teasere som minner om den. Men kanskje var den forløperen til alle disse man ser i dag? Var den unik i 1980? For alt av trailere og teasere jeg har sett fra den tiden har vært relativt streite handlingsreferat.

Endret av athorb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...