Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TDK er såpass over the top at den funker. Jeg må ærlig innrømme at jeg fikk sjokk da jeg hørte stemmen til Batman i en av de første sekvensene. Hørtes ut som om noen hadde lekt seg med lydspakene før den ferdige miksen... Ble bedre etter hvert da^^

EDIT: The Crow suger sånn middels, men er grei underholdning. Du bør se den, men den er ingen høydare.

Endret av Juvenal
Lenke til kommentar
Jeg mislikte sterkt Batmans mørke stemme. Veldig, veldig teit.

Det er grunnet "realismejaget". Må ikke gjenkjennes. Hadde Nolan regissert Superman så hadde han sikkert gitt fyren både maske og merkelig stemme. Noen sier det er fordi man mener dagens publikum er mer "kravstore", jeg heller mer mot at de mangler evne til fantasi og bevege seg inn i en verden hvor det holder å skifte på sleiken, ta av seg brillene og rette opp ryggen.

Grunnet premissene Nolan har satt så gjorde ikke stemmen til Batman meg noe, skulle han absolutt ha en forvrengt stemme så funket den der godt. Christopher Reeve gjorde det jo egentlig motsatt i sin tid. Han la om stemmen som Clark Kent. Men han var jo vanligvis Supermann, Clark Kent var hans forkledning. For Bruce Wayne er Batman hans forkledning.

Hva syntes forresten folket om den nye Star Trek-traileren (den med Leonord Nimoy)?

Lenke til kommentar
Con Air er finfin, bortsett fra Cage. Jeg blir lei meg hver gang han drar "I told you to put the bunny back in the box."

Men jeg må si at jeg ikke helt fenges av visjonen din, Juvenal. Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg synes ikke alltid actionsekvensene nødvendigvis er det mest interessante i en (action)film. Er ikke så ofte jeg sitter på nåler over én, og det skal litt mer enn en eksplosjon for å underholde meg. Faktisk sitter jeg noenganger og venter på at biljakten (dårlig eksempel, fordi biljakter generelt er kjedelige) skal bli over så man får litt fremdrift.

(Ikke les utifra dette at jeg ikke liker action)

What? Biljakter eier jo. Og jeg støtter Juvenal, burde lages flere filmer med fullt fokus på eksplosjoner og faenskap. Alltid digg å sette på etter en fuktig bytur(dagen derpå, altså).

Lenke til kommentar
Jeg mislikte sterkt Batmans mørke stemme. Veldig, veldig teit.

Det er grunnet "realismejaget". Må ikke gjenkjennes.

Hva syntes forresten folket om den nye Star Trek-traileren (den med Leonord Nimoy)?

Også passer stemmen inn under at Batmans forkledning og "image" er laget for å spre frykt og respekt blant skurkene, så en sånn stemme hjelper nok på det. Synes den er grei, men den var litt overraskende i Batman Begins.

Den traileren er veldig bra, men den nyeste ( http://www.kulturo.no/trailere/7556 ) er enda bedre! Har sett den nesten 10 ganger nå, en av de beste trailerene jeg har sett i år. :D

EDIT:

I følge det jeg har lest spiller Eric Bana han som sier "The wait is over" på slutten der. Det kom overraskende på meg i allfall.

EDIT2:

Både Robert Carlyle og Jon Voight er med i 24: Redemption tydeligvis. Interesting.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...